1398-02-30 10:41
703
0
63348
ناگفته های سیل آق قلا از زبان سردار معروفی :

سپاه گلستان بیش از 15 میلیارد تومان در سیل هزینه کرد / استانداری فقط 150 میلیون تومان به ما داد / هر چه کردیم برای مردم بود / کار کانال یلمه خندان در دفاع مقدس هم سابقه نداشت

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه هر چه کردیم برای مردم بود، گفت : بسیج سازندگی سپاه استان 12 و نیم میلیارد تومان در سیل هزینه کرد و ما هم 2 میلیارد و 850 میلیون تومان به سپاه بدهکاریم در حالیکه استانداری گلستان فقط 150 میلیون تومان پول به ما داده است .

به گزارش گلستان ما ؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان صبح امروز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : شب ابتدایی سیل در آق قلا  برق رفته بود ، من وارد شهر شده و بعد از بازدید اولیه و مشاهده وضع بحرانی به سپاه رفتم ، در آنجا نامه ای نوشتم که خیلی عاطفی و احساسی بود ، مشابهی نامه ای که سردار شمخانی فرمانده سپاه خوزستان در ابتدای جنگ تحمیلی نوشته بود .

سردار معروفی افزود : در این نامه که خطابش به فرماندهی کل سپاه و فرماندهان سپاه استانها بود با نگاه ملی و انقلابی و عامیانه و با دست خط خودم نوشتم و آن را فرستادم ، فردای آن روز سپاه چهار تا استان چند کامیون وسیله به آق قلا فرستادند.

وی تصریح کرد : شاید کسی باور نکند ولی 120 دستگاه ماشین آلات مهندسی از سایر استانها به گلستان آوردیم ، 34 دستگاه و 17 کمپرسور در کانال بند ولی به مدت دو هفته جهت انحراف آب سدهای بوستان و گلستان به سمت خلیج کالشور به کار گرفته شدند .

معروفی اضافه کرد : یک ریال هم از دولت پول نگرفیتم ، بسیج سازندگی سپاه استان 12 و نیم میلیارد تومان هزینه کرد و ما هم 2 میلیارد و 850 میلیون تومان به سپاه بدهکاریم در حالیکه استانداری گلستان فقط 150 میلیون تومان پول به ما داده است .

هر چه در بند ولی کرده ایم هدیه سپاه به مردم بود

وی بیان کرد : بارها گفته ایم هر چه در بند ولی کرده ایم هدیه سپاه به مردم بود ، هر چه در کانال رهبری ، ملت ، صفاایشان و یلمه خندان و ... انجام شد فقط برای این که مردم ما در امنیت و سلامت باشند ، پول بیمارستان های صحرایی را سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه داد ما فقط مدیریت کردیم .

فرمانده سپاه استان خاطرنشان ساخت : در روزهای ابتدایی سیل وارد خانه ای در آق قلا شده بودیم که دختر بچه ای می لرزید ، اطرافیان می گفتند مریض است اما من به سید موسی جانشین سپاه گفتم که این دختر مریض نیست ، ترسیده از سیل ، می ترسد که وقتی خوابید سیل بیاید او را ببرد ؛ به سید موسی گفتم همه تان فرض کنید این بچه ،  بچه خودتان است ، با این طرز تفکر کار را شروع کنید ، همه این بچه ها بچه های ما هستند .

کار کانال یلمه خندان در دفاع مقدس هم سابقه نداشت

معروفی با اشاره به اینکه  کاری که در سیل دوم در کانال یلمه خندان انجام شد در دفاع مقدس هم سابقه نداشت ، یادآور شد : در این کانال 1280 متر لوله بکار بردیم ، 15 هزار گونی خاک آورده شد ، 10 تا پتک شکست  ، از نصب  6 پری  و 8 پری تا فنسی که سرتاسر کانال ایجاد شد  ، قوانلو خبرنگار صدا و سیما وقتی برای مصاحبه آمد ، وقتی دید بچه های بسیجی تا گلو در آب هستند غیرتی شد ، کفشش را در آورد و آمد توی آب مصاحبه کرد .

وی تاکید کرد : سه شبانه روز در چادری کنار کانال یلمه خندان ایستادیم تا کار تمام شود ، شبی که کار تمام شد به سرلشکر جعفری زنگ زدم و ماجرای دلاوری بچه بسیجی های گلستان را گفتم ، گفت "سلام مرا به بچه های ناب گلستان برسان ، خوشحال کننده ترین خبر را تو به من دادی" .

وی در پایان گفت : می خواهم تجربیات سیل گلستان را نه از باب خاطره گویی بلکه تجربه نگاری سیل جهت درس گرفتن از سیل و بحران در آینده بنویسیم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.