1398-01-18 11:28
1487
0
62407
قرجه‌طیار در نطق میان دستور:

حریم‌فروشی شهرداری‌ها پول خون مردم غرق‌شده در سیل است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مسیر رودخانه راه و خانه ساختیم شهرداری‌ها حریم فروختند این پول، پول خون زن و بچه مردم بود که قرار بود در آینده سیل آنها را با خودش ببرد، پروانه ساختمان‌ها و پایان کارهایی این چنینی سند بی‌تدبیری بروکراسی اداری ماست.

به گزارش گلستان ما، قرجه‌طیار  در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید، گفت: قبل از هر سخنی اجازه می خواهم از حضور نماینده مقام معظم رهبری در اولین ساعات سیل اخیر در استان گلستان و شهرستان گنبد کاووس و دستور ویژه رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کنم و سپس از تمامی مسئولان لشگری و کشوری به ویژه هلال احمر، سپاه پاسداران، ارتش و سایر نهادها و مخصوصا مردم قهرمان ایران که ایثارگرانه به کمک سیل زدگان گلستان و سار نقاط ایران شتافتند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  اما روی دیگر حادثه سیل اخیر کاستی هایی مزمنی است که اگر به آنها پرداخته نشود حوادث مشابه آینده به مراتب جبران ناپذیرتر خواهد بود هم از نظر مادی و هم معنوی باید آسیب شناسی کرد.

وی تصریح کرد: باران رحمت خداست اما چرا این رحمت برای مردم ما زحمت شد؟ چرا رودها طغیان کردند؟ آیا رود بر ما ظلم کرد؟ آیا خانه های ما را غصب کرد؟ نه این ما بودیم که خانه رود را غصب کردیم و باعث شوریدن آن بر نفس تمامیت خواهمان شدیم.

طیار اظهار کرد: جنگل‌ها را غارت کردیم، بستر رودخانه را غصب کردیم، کوه خواری، بسترخواری و جنگل خواری رواج پیدا کرد، در مسیر رودخانه راه و خانه ساختیم یا حداقل بر بنا شدنش چشم بربستیم، شهرداری ها حریم فروختند این پول، پول خون زن و بچه مردم بود که قرار بود در آینده سیل آنها را با خودش ببرد، پروانه ساختمان‌ها و پایان کارهایی این چنینی سند بی‌تدبیری بروکراسی اداری ماست.

وی خطاب به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس عنوان کرد: همه ما متهم هستیم، اگر به خود نیاییم و درصدد اصلاح روش و امور نباشیم سیل ما را هم با خود خواهد برد، شاخه ای که روی آن نشسته ایم با بی تدبیری و سهل انگاری تماشا می کنیم که موریانه های فساد و بی بصیرتی چطور دارند، می جوند و می خورندش، اما هنوز هم مشغول توجیه تقصیرات خود هستیم و هر کس سعی می کند از زیر بار مسئولیتی که حقوق برای انجام آن می گیرد، شانه خالی کند، آن وقت ادعای مسلمانیمان گوش فلک را پُر کرده است.

طیار خاطرنشان کرد: بحران مدیریت است که امروز هزینه بحران طبیعت را اینقدر بالا برده است، امور آب منطقه ای تقصیر را به گردن لایه روبی نشدن نهرها، سدها و موارد مشابه دیگر می اندازد در حالی که متولی این کار خودش بوده است این فرافکنی ها دیگر نمک به زخم مردم پاشیدن است، مسئولانی که کار نکرده اند باید مورد بازخواست قرار بگیرند.

وی بیان کرد: مردم می گویند ما مسئولان را انتخاب نکرده ایم که بیل و کلنگ دست بگیرند و کیسه پُر کنند، خودمان این کار را بلدیم، نشان هم داده ایم که بلدیم، ما مسئولان را انتخاب می کنیم که پیشگیری، برنامه ریزی و مدیریت کنند تا چنین وضعی پیش نیاید که مجبور شویم در مقابل سیلاب سنگر بسازیم.

طیار یادآور شد: مردم جهادی عمل کردن را به مسئولان نشان داده اند در گنبد، آق قلا، گمش تپه و استان های دیگر حماسه آفریدند و اسطوره شدند، جنگیدند و شهید دادند باید از آنها یاد گرفت.

وی افزود: مردم ما چون برخی از مسئولان مدیریت بحران بلد نبودند در جریان سیلاب خانه خراب شدند، آیا می دانید خانه خراب شدن مردم و قشر آسیب پذیر جامعه یعنی چه؟ یعنی به این زودی ها نخواهند توانست زیر بار جبران خسارتش کمر راست کنند آن وقت ما بجای بالا بردن کمک های بلاعوض آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می کنیم تا هر چه در آینده به دست می آورد پول قسط بدهد تا شاید بعد از سال ها، وضعیتش برگردد به همان وقتی که قبل از سیلاب قرار داشت، این چه کمکی است؟

طیار بیان کرد: مشکل مردم با ارجاع آنها به بانک ها و بدهکار کردنشان حل نمی شود اکنون مناسب ترین زمان است که کمک های بلاعوض متناسب با آسیبشان به مردم خسارت دیده پرداخت شود، صندوق ذخیره ملی برای همین روزهاست، این کمترین حقی است که مردم به گردن نظام و دولت دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس جمهور ونمایندگان مجلس، افزود: مشکلات استان و منطقه ما زیاد است، اما امروز اصلی ترین اولویت ما جبران خسارات مادی و مدیریتی استان است، مردم انتظار جبران مافات دارند هم راجع به تعمیر خانه ها، اماکن و زیان دیدگی های مربوطه و خسارات مربوط به مزارع، باغات و اموال غیر منقولشان و هم جبران سوءمدیریت ها، ترمیم ساختار مدیریتی استان.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم انتظار عمل انقلابی و جهادی از دولت، مجلس و قوه قضائیه دارند، امیدواریم حداقل با بذل عنایت به این موضوعات تشفی خاطر رنج دیده و رنجیده مردم باشیم، مردم کوچکترین تردید نداشته باشند که با حول و قوه الهی مجلس و نمایندگان مردم بر عهدی که با آنها بستنده اند، ایستاده اند و پیگیر تحقق مطالبات بر حق مردم قهرمان ایران خواهد بود./ایلنا

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.