1397-12-28 09:27
1211
0
61974
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبر داد؛

سرریز شدن سد گلستان و بوستان و تخلیه روستاهای پایین دست/ نگرانی از ورود آب به شهرهاوروستاهای آق‌قلا، بندرترکمن و سیمین شهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان در شرق استان خبر داد و گفت: روستاهای پایین دست این دو سد تخلیه خواهند شد.

به گزارش گلستان ما، میرمحمد غراوی صبح سه شنبه در خصوص سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم دبی آب های ورودی که از حوزه های آبریز مختلف وارد سد گلستان و بوستان در شرق استان شده باعث سرریز آب این سدها شده است.

وی با بیان اینکه ساکنان روستاهای پائین دست سدها و حاشیه گرگان رود و پل چای بوئین گنبدکاووس باید آمادگی مواجه با شرایط را داشته باشند، افزود: بخشی از آب این سدها باید تخلیه شده و به سمت دریا هدایت شود بنابراین لازم است تا روستاهای پایین دست تخلیه شود.

غراوی ادامه داد: با تخلیه شدن این سدها در ۲۰ ساعت آینده این حجم از آب به شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن و سیمین شهر می‌رسد اما نگرانی هایی مبنی بر خسارت به روستاها و شهرهایی که در این مسیر قرار دارند وجود دارد چون حجم آب بالا است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم در مسیر رودخانه‌ها شکاف ایجاد کرده تا آب به جای ورود به شهرها و روستاها وارد زمین‌های کشاورزی شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

غراوی بیان کرد: در پل ورودی گنبدکاووس به آزادشهر حجم آب رودخانه چای بوئین تقریباً هم سطح محور مواصلاتی شده لذا احتمال آبگرفتگی در نقاط شمالی و حاشیه رودخانه گرگان رود هم در ساعات آینده وجود دارد بنابراین مردم از حاشیه رودخانه ها فاصله بگیرند.

غراوی تأکید کرد: با توجه به اخطارهای متعددی که در این زمینه داده شده است، انتظار داریم تا مردم از ترددهای غیرضروری به ویژه در راه‌های روستایی خودداری و به توصیه مدیران و مسئولان و رسانه‌ها توجه کنند.

گفتنی است که سد گلستان در شهرستان گنبدکاووس در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر گنبد کاووس بر رودخانه گرگان رود احداث شده است و از نوع سدهای خاکی همگن است و شاخه اصلی آن از ارتفاعات کوه‌های شرق استان سرچشمه می‌گیرد.

سد بوستان هم در شهرستان کلاله در شمال غربی شهر روی آبراهه اصلی حوضه آبریز گرگان‌رود احداث شده و از نوع سدهای خاکی همگن است و مخزن سد حدود ۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره دارد./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.