1397-09-13 10:30
1803
0
59251
گزارش؛

اجرای طرح توسعه اورژانس علی آباد کتول/ بیمارستان بقیه الله الاعظم به مرکز تروما ارتقاء یافت + تصاویر

با آغاز اجرای فاز اول طرح توسعه اورژانس بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) علی آباد کتول و افتتاح اورژانس هوایی، این بیمارستان به مرکز تروما ارتقاء یافت.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ مهدی زنگانه رییس بیمارستان بقیه الله الاعظم شهرستان علی آباد کتول در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: این بیمارستان در سال 89 به بهره برداری رسید که با توجه به افزایش تراکم جمعیت، افزایش مراجعات، بار تصادفات، موقعیت جغرافیایی و افزایش نیاز به خدمات بیمارستانی در شهرستان علی آباد کتول، نیازمند بهسازی و توسعه، افزایش بنا و امکانات، بسترسازی و ارتقاء استانداردها در راستای بهبود کیفیت خدمات در این بیمارستان بودیم.

bimarestan1

وی گفت: روزانه 200 بیمار سرپایی به بخش اورژانس این بیمارستان مراجعه می کنند که 7 تا 10 درصد این بیماران نیازمند بستری هستند.

IMG 2166

تکتم قنبری پرستار بخش اورژانس بیمارستان بخش بقیه الله الاعظم علی آباد کتول نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اذعان کرد: فضای اورژانس این بیمارستان محدود و وسعت خدمات زیاد است و از این جهت نیازمند تخت های بیشتری در این بخش هستیم.

وی گفت: تا کنون تلاش هایی برای بهبود کیفیت و خدمات شده که مطلوب بوده، اما با افزایش وسعت فضا، یقیناً کیفیت خدمات هم بیشتر خواهد شد.

bimarestan1

دکتر سعید آسیابان ها رضایی پزشک بخش اورژانس این بیمارستان نیز به خبرنگار ما گفت: لحاظ فضای فیزیکی در این بخش بسیار کمبود داریم. بستری چند ساعته بیمار در اورژانس برای درمان نیازمند فضای کافی و حضور همراهانشان در این بخش نیازمند راهروهای مناسب است که امیدواریم با اجرای طرح توسعه اورژانس، شاهد فصای بهتری باشیم.

راه اندازی 10 پایگاه اورژانس در گلستان

bimarestan1

دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: در سال گذشته شاهد رشد 20 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در جاده های شهری و بین شهری به دلیل مشکلات جاده ای و فرهنگ ترافیکی در استان بودیم. اگر چه این آمار در 6 ماه نخست امسال 35 درصد کاهش یافت، اما مطالعاتی انجام شد که بتوانیم در مدت زمان کمتری سر صحنه تصادف برسیم. در همین راستا 10 پایگاه اورژانس در 3 ماهه نخست آینده به بهره برداری می رسد.

اجرای طرح توسعه اورژانس علی آباد کتول با اعتباری بیش از 4 میلیارد تومان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از ارتقاء بیمارستان بقیه الله الاعظم علی آباد کتول به چهارمین مرکز ترومای استان خبر داد و گفت: طرح توسعه اورژانس این بیمارستان در فضای 520 متر مربع و با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز و با اعتباری به همین میزان تجهیز خواهد شد.

انجام 8 ماموریت اورژانس هوایی از ابتدای سال جاری درگلستان

فاضل همچنین درباره راه اندازی اورژانس هوایی از ابتدای سال جاری در استان، گفت: با رایزنی همکاران در معاونت درمان ومعاونت توسعه، یک بالگرد به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت که از اول سال 8 ماموریت در استان داشت و بیشتر خدمات دهی آن به بانوان باردار در مناطق کوهستانی و صعب العبور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پد اولیه بالگرد در اکثر بیمارستان ها ایجاد شده، اما نیازمند ایجاد زیرساخت هست که در آینده نزدیک انجام می شود.

54 پایگاه اورژانس در استان فعال است

bimarestan1

دکتر علیرضا کمال غریبی رییس مرکز فوریت های پزشکی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه اظهار کرد: 54 پایگاه اورژانس در سطح شهرستان ها و جاده های استان گلستان فعال است.

وی با اشاره به وجود 96 دستگاه آمبولانس در استان، افزود: از این تعداد 56 دستگاه فعال و 40 دستگاه نیز به عنوان پشتیبان هستند.

کمال غریبی تصریح کرد: در سال 2-3 سال گذشته 40 دستگاه به ناوگان آمبولانس های استان افزوده شد و در راستای ارتقاء کیفیت خدمات به مصدومین جاده ای و شهری، در سال آینده 10 دستگاه دیگر نیز به این ناوگان اضافه می شود.

فعالیت اورژانس هوایی در اکثر بیمارستان های گلستان

وی همچنین با اشاره به فعالیت یک فروند بالگرد امداد رسان در استان گلستان، گفت: اورژانس هوایی در اکثر نقاط استان فعال شده و اگر در کلاله امکان سوخت گیری فراهم شود، امکان خدمات دهی این اورژانس به شهرستان مراوه تپه هم فراهم می شود.

کمال غریبی تصریح کرد: از امداد هوایی زمانی که جان افراد در خطر بوده و امکان امداد رسانی زمینی همچون مناطق کوهستانی و صعب العبور فراهم نباشد، می توان بهره گرفت.

وی گفت: همه ی شهرستان های استان گلستان از اعتبار ایجاد زیرساخت پد بالگرد برخوردار هستند و در صورت وجود شرایط مناسب برای ساخت پد بالگرد، اولویت با فضای بیمارستانی است.

کمال غریبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اورژانس هوایی در بیمارستان های کلاله، تامین اجتماعی گنبد، پیامبر اعظم کردکوی و بقیه الله الاعظم علی آباد کتول راه اندازی شده است و بیمارستان های بندر گز، بندر ترکمن، آل جلیل آق قلا و تامین اجتماعی گرگان در دستورکار قرار دارند

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان گلستان در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به فعالیت 4 دستگاه آمبولانس در شهرستان علی اباد کتول گفت: راه اندازی پایگاه فوریت های پزشکی در روستای مهدی آباد و شهر مزرعه نیز در دستور کار است.

افزایش 42 تختی بیمارستان بقیه الله الاعظم/ بیمارستان 32 تخته در فاضل آباد تاسیس می شود

bimarestan1

اسد الله قره خانی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه اظهار کرد: با اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)، 42 تخت بیمارستانی به همراه پزشکان متخصص به این مجموعه بیمارستانی افزوده می شود.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز و پیمانکار طرح مشخص شده و به زودی کار اجرایی آغاز می شود.

قره خانی در ادامه از کلنگ زنی پایگاه اورژانس در روستاهای قره بلاغ و مهدی آباد این شهرستان خبر داد و افزود: مجوزهای اجرای پروژه بیمارستان 32 تخته شهر فاضل آباد در زمین ساختمان مخروبه مرکز بهداشت سابق این شهر نیز اخذ شده و با تعیین پیمانکار پروژه، به زودی عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تاسیس بیمارستان سرطانی این شهرستان اظهار کرد: مجوزهای این بیمارستان گرفته شده، اما برای عملیات اجرایی منتظر هستیم چون توسط بخش خصوصی باید اجرایی شود.

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

bimarestan1

گزارش و عکس: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.