1397-08-09 11:16
1423
0
58333
به مدت سه روز در انبارالوم ؛

افتتاح بیمارستان صحرایی ارتش در قالب طرح مردم یاری در گلستان

پیش از ظهر امروز آئین افتتاح بیمارستان صحرایی ارتش در قالب " طرح مردم یاری " در شهر انبارالوم آق‌قلا با حضور رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش انجام شد.

به گزارش گلستان ما؛ پیش از ظهر امروز چهارشنبه 9 آبان بیمارستان صحرایی ارتش در شهر انبارالوم آق‌قلا با حضور امیر بابلی و حضور مسئولین و فرماندهان نظامی برگزار شد .

امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا در این مراسم اظهارکرد: با توجه به محرومیت شهر انبارالوم و بخش وشمگیر با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بنا شد از ظرفیت مردم‌یاری و سلامت ارتش در این منطقه محروم استفاده شود.

وی ادامه داد: استقبال مردم از این مرکز بیمارستان صحرایی نشان داد که نقطه‌یابی خوبی اتفاق افتاده و این بیمارستان صحرایی به مدت سه روز و از روز چهارشنبه تا روز جمعه فعال خواهد بود.

فرماندار آق قلا اذعان داشت: در این مرکز ۱۰ اکیپ پزشکی خدمات رایگان به مردم ارائه می دهند و تمامی ویزیت، دارو و حتی اگر نیاز به عمل جراحی باشد به شکل رایگان برای بیماران در این منطقه انجام خواهد شد.

photo ۲۰۱۸ ۱۰ ۳۱ ۱۳ ۲۷ ۱۸

وی افزود: ضرورت رسیدگی به مناطق محروم بر کسی پوشیده نیست و ارتش با طرح مردمیاری بسیار خوب عمل کرده و از آن تشکر می‌کنیم.

فرماندار آق‌قلا تصریح کرد: می‌توان خدمت پایه‌تر نسبت به مردم محروم وشمگیر ارائه شود و در این بخش برای برپایی این بیمارستان صحرایی همکاری‌های خوبی اتفاق افتاده است.

ضمیر گفت: بخش وشمیگر ۲۳ روستا و یک شهر دارد و در شهر انبارالوم ۷ هزار نفر زندگی می‌کنند و روستاهای بخش نزدیک ۲۳ هزار جمعیت دارد.

 وی با اشاره به اینکه ۵۷ خانه بهداشت و  یک مرکز خدمات جامع سلامت در این بخش داریم، تاکید کرد: دوری از مرکز و محرومیت بخش و شاخصه های محرومیت در این بخش وجود دارد و دولت علی رغم حمایت ها نتوانست امکانات بهداشتی را فراهم کند.

IMG11520178 

امیر بابلی: ۱۵ طرح مردم‌یاری ارتش در کشور اجرا شد

امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در آئین افتتاح بیمارستان صحرایی ارتش در قالب طرح مردم‌ یاری ارتش در انبارالوم آ‌ق‌قلا اظهار کرد: اداره بهداشت و درمان پیرو دستورات وظایفی که برعهده دارد و یکی از وظایف ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری کمک به مردم محروم و مستضعفین است.

 وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵ مورد طرح مردم‌یاری در استان‌های مختلف اجرا شد و در حال حاضر در مرز چزابه و مهران دو بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شده است ، گفت : در هفته وحدت در تربت‌جام، زاهدان و کرمان نیز در قالب این طرح مردم‌یاری بیمارستان صحرایی دایر خواهیم کرد.

بابلی گفت: به دنبال این هستیم با اجرای این طرح به مردم کمک کنیم ، ارتش در هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم بود.

وی با تاکید براینکه در قالب طرح مردم یاری می خواهیم نشان دهیم نیرو های مسلح در کنار مردم قرار دارد ، افزود : در دور افتاده‌ترین نقاط و در نقاط کم برخوردار ارتش تیم بهداشت و درمان را اعزام کرده است.

photo ۲۰۱۸ ۱۰ ۳۱ ۱۳ ۱۸ ۳۲

رونمایی از کتاب جراحی در جنگ در بیمارستان صحرایی

محمد رضا هاشم‌ پور در حاشیه رونمایی کتاب جراحی در جنگ در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای  طرح مردمی ارتش جمهوری اسلامی که به مدت سه روز در منطقه وشمگیر به هوطنان خوبمان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌دایم.

وی تصریح کرد: در ایام مبارک اربعین این توفیق حاصل شده که در این منطقه حضور داشته باشم و کتابی که نوشته شده را رونمایی کنم.

این پزشک ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: کتابی که رونمایی می‌شود تحت عنوان «جراحی در جنگ» است که مربوط به جنگ آمریکا در افغانستان و عراق است و تمام مورد در این کتاب از این جنگ‌ها است.

 هاشم‌ پور افزود: تجارب خوبی در این کتاب است که در زمان بمباران‌ها و موشک باران‌ها و آسیب دیدگی‌های سر و صورت و مکانیز اندام‌ها و مکانیز بیمارها کاربرد دارد.

وی گفت: این کتاب می‌تواند به ما کمک کند تا در زمانی که با بحرانی روبه‌رو می‌شویم و اگر اتفاقی در کشور افتاد کمترین آسیب‌ را ببینیم.

هاشم پور اظهارداشت: بیش از یک سال ترجمه این کتاب طول کشید و در این مسیر اداره بهداشت درمان و رئیس بیمارستان ارتش با من همکاری داشتند.

این پزشک ارتش جمهوری اسلامی گفت: این کتاب نزدیک به ۵۰۰ صفحه است و بالای ۱۰۰ مورد در این کتاب طرح شده است وامیدواریم مورد استفاده ارتش قرار گیرد.

001 1

001 1

001 1

001 1

001 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.