1397-04-20 06:27
504
0
55077
حسینی طلب در دیدار با هیئت تحریریه گلستان ما:

هدفگذاری آموزش 30 هزار نفر در سال97 / رسانه ها به ترویج گفتمان مهارت آموزی کمک کنند / رسانه باید بتواند آزادانه حرف خودش را بزند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اشاره به اینکه 75 درصد آموزش های فنی و حرفه ای عملی است ، گفت: امسال هدف گذاری برای آموزش 30 هزار نفر را در داستان داریم .

به گزارش گلستان ما؛ سیدعلیرضا حسینی طلب با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما با تاکید برایجاد گفتمان مهارت آموزی اظهارکرد: درد جامعه امروز مدرک گرایی است و این فرهنگ نادرست مارا دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه چرا فنی و حرفه ای را به درستی نمی شناسد، افزود: ابتدا باید سازمان به درستی در استان و شهرها شناسانده شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با تاکید براینکه فقرمهارتی در جامعه وجود دارد و این یک چالش جدی است ، اذعان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه مهارت انجام کار فنی کمتری دارند و به همین خاطر باید فاصله بین دانشگاه و فنی حرفه ای کاهش یابد ،اصل گفتمان مهارت باید وارد دانشگاه شود .

وی به فعالیت مرکز SCD اشاره کرد و افزود: این مراکز در دانشگاه ها فعالیت می کنند و هدف آنها افزایش توان فنی دانش آموختگان  دانشگاهی است .

حسینی طلب با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموختگان مهارتی به راحتی وارد بازار کار می شوند ، یادآورشد: راه میانبر برای اشتغال زایی مهارت آموزی است و بیکار کسی است که مهارت و توان انجام کار ندارد.

وی اذعان کرد: راه علاج فقر مهارتی آموزش مهارت است و چنانچه هدایت تحصیلی درست انجام شود با ورود مهارت آموزان به حوزه های مختلف به اقتصاد جامعه کمک خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان تاکیدکرد: کارمندان دولت و مسئولان باید در شرایط کنونی با وظیفه مندی ، جهادی عمل کنند و به معنای واقعی برای خدمت به مردم وقت بگذارند .

به گفته وی ؛ اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان سال گذشته 1130 نفر سهمیه اشتغال داشته که یک هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرده و توانسته یک نوزدهم سهم اشتغال استان را تامین نماید.

Fani 1

حسینی طلب تصریح کرد: صندلی های خالی در دانشگاه ها نشان می دهد دروس نظری در جامعه پخش شده و این آموزش نظری باید به عمل نزدیک شود

وی با بیان اینکه در همه شهرستان های استان مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه ای داریم ، بیان کرد : یکی از جامعه های هدف آموزشی فنی و حرفه ای روستا ها هستند و در سال گذشته با اعزام تیم های آموزشی توانستیم 6 هزار روستایی را آموزش فنی بدهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: طی تفاهم نامه ای با ستاد نیروهای مسلح به آموزش مهارتی سربازان وظیفه اقدام کردیم که تاکنون 1700 سرباز را در یگان های نظامی و انتظامی استان وارد چرخه مهارت آموزی کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش هدفمند منجر به اشتغال در برنامه کاری ما قرار دارد، گفت: امسال به دنبال ایجاد 1500 شغل در فنی و حرفه ای هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان در حال تدوین است که نقشه راه این سازمان، برای 5 سال آینده را براساس تحقیقات علمی مبتنی بر آینده پژوهی مشخص می کند.

وی در ادامه کل آموزش مهارتی این سازمان را در سال 95،  23 هزار و 500 نفر عنوان کرد و یادآورشد: 29 هزار نفردر سال گذشته با بهره وری -امکانات و ظرفیت موجود سازمان تحت آموزش قرار گرفته اند.

حسینی طلب ابراز کرد: یک هزار و 600 نفر زندانی نیز درشهرهای  گنبد و گرگان آموزش مهارتی دیده اند که با توجه به اثربخشی قصد گسترش آن را داریم.

وی طرح پایلوت  توانمندسازی زنان سرپرست خانواررا از دیگر طرح های آموزشی بیان کرد گفت: پیش بینی آموزش600 نفر را در این حوزه داشتیم که با استقبال انجام شده 2100 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

Fani 1

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان تعداد آموزشگاه ها در بخش خصوصی را 325 باب اعلام کرد و افزود: دراین مراکز سال گذشته 18 هزار و 300 نفر آموزش دیده اند و همچنین ایجاد این مجموعه ها حدود 1100 نفر مشغول فعالیت هستند .

وی با اشاره به اینکه همه ساله در هفته مهارت توانمندی مهارت آموزان به نمایش گذاشته می شود، گفت: در سال جاری هشت نخبه گلستانی در 8 رشته به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بروزرسانی تجهیزات فنی مراکز آموزشی استان تصریح کرد: در لیست دوره های آموزشی بیش از 6 هزار استاندارد وجود دارد که سال گذشته 445 عنوان آن در مراکز استان آموزش داده شده است.

وی در ادامه یادآورشد: طرح «ایران مهارت» با همکاری آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای گلستان برای دانش آموزان پایه نهم جهت تغییر نگرش نوجوانان برای 12 هزار دانش آموز درحال انجام است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان نقش رسانه ها را جهت ترویج گفتمان مهارت آموزی پررنگ دانست و افزود: کار فنی و حرفه ای بزرگ است  اما کمتر در رسانه ها نشان داده شده است . مستند "مهارت همگام با امید" با مشارکت صدا و سیما در استان ساخته شد و معتقدیم باید بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه مسئولین گزارش انجام کار خود را به مردم بدهند تا وعده هایی که می خواهیم انجام بدهیم، تاکید کرد: رسانه باید حرف خودش را آزادانه بزند ، قول می دهم از هیچ رسانه ای شکایت نکنم.

حسینی طلب در خاتمه گفت: اگر منِ مسئول کار کنم دیده می شود، باید با رسانه ها همراهی کنیم و با جدیت کار خود را انجام دهیم . باید بتوانیم برای نظام انقلاب مفید باشیم و اگر نباشیم باید کنار برویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.