1397-02-21 11:37
727
0
53372
ائمه جمعه استان گلستان:

هرجا حرف ولایت را گوش نکردیم ضربه خوردیم/ کشورهای اروپایی نیز مثل آمریکا قابل اعتماد نیستند

اگر در بحث برجام به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه می کردند ، امروز گرفتار برنامه های هیجانی و جنگ روانی آمریکا نبودند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمدصالح منصوری در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان و آماده شدن برای ماه بندگی خدا در رمضان اظهار داشت:خوشا به حال آنانی که از فضایل ماههای رجب و شعبان استفاده کرده تا با آمادگی مضاعف وارد ماه رمضان شوند.

وی با اشاره به سالروز اعدام دکتر حشمت از یاران سردار جنگل ،میرزا کوچک خان جنگلی افزود:دکتر حشمت برحسب اعتمادبی جایی که به دشمن کرد موجب شکست نهضت جنگل شد لذا تاریخ درسهای فراوانی را به انسان می دهد همانگونه که قران با بیان زندگی پیامبران و اقوام گذشته همه را به عبرت گیری دعوت می کند.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به خروج آمریکا از برجام و فرصتهای از دست رفته کشور برای پیشرفت و سازندگی تصریح کرد:2سال و اندی از وقت و لحظه های طلایی ملت ما گذشت و وعده های پوچ و توخالی مسئولین از مژده های برجام به ملت محقق نشد.

حجت الاسلام منصوری اذعان داشت:هنوز فیلمهای آن زمان موجود است که با امضای برجام مسئولینی که سنگ برجام را به سینه می زدند این موضوع را حلال مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور و برداشتن تحریمها می دانستند در حالی که هیچ اقدامی در زمینه صورت نگرفت.

وی ادامه داد:وزیر اموز خارجه کشور در 22شهریور 94 در کمیسیون مجلس عنوان کرد کل تحریمهای مالی اتحایه اروپا و آمریکا با برجام برداشته می شود در حالی که در 3مهر 95 در پاسخ به خبرنگاری آمریکایی در خصوص برجام و حل مشکلات و برداشتن تحریمها اعلام کرد ما هیچگاه وعده ای به مردم ندادیم اما موانع کسب وکار را برداشتیم !

وی بیان کرد:انسان بایداستغفار کند از حرفایی که می زند و منکر آن می شود.

خطیب محبوب بندرترکمن با اشاره به بیانات رهبری در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:معظم له از روز اول به مسئولین عنوان کرد به آمریکا نباید اعتماد کرد اما آقایان گوش ندادند ایشان هم در جلسه عمومی و خصوصی اعلام کرد به امریکا نباید اعتماد کرد چرا که آمریکا فقط دشمن انرژی هسته ای نیست و با اصل نظام ما مشکل دارد.

حجت الاسلام منصوری عنوان کرد:آقا فرمود اگر می خواهید برجام را امضا کنید خود رییس جمهور آمریکا باید آن را امضا کند نه متحدان اروپایی و سایر ،لذا در طول این سالها اینهمه انرژی هسته ای را نابود کردید،غنی سازی را متوقف ساختید در حالی که اگر غنی سازی را متوقف نکرده بودیم اکنون به کشورهای دیگر احتیاجی نداشتید.

وی ابراز داشت:انرژی هسته فقط مربوط به توان سلاحهای موشکی کشور نمی شود چرا که کاربردهای وسیعی در حوزه های پزشکی،کشاورزی و محیط زیستی و سایر زمینه ها دارد.

امام جمعه بندرترکمن افزود:متاسفانه عده ای از مسئولین به خاطر منافع دنیوی سر مردم را کلاه گذاشته و به آنان وعده های توخالی دادند،به آیات قران توجهی نکردند که عبرت بگیرند.

امام جمعه بندرترکمن تاکید کرد:هر جا حرف ولایت را گوش نکردیم ضربه های زیادی خوردیم "چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی!"

وی اظهار داشت:پس از گذشت 2سال و نیم وشکست برجام اکنون مسئولین می گویند ما آمریکا را شناختیم که قابل اعتماد نیست!شما در طول 40سال انقلاب اسلامی با توطئه هایی که آمریکا و همدستدانش برملت روا داشتند آمریکا را نشناختید حالا الان می گویید آمریکا را شناختیم!

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید به فکر ملت باشند خاطر نشان کرد:اگر به منافع ملت توجه نمی شود سوریه ،لبنان ویمن نیزاکنون وجود نداشت لذا از برکت وجود مستشاران بزرگی همچون سردار سلیمانی ،همدانیوصدها شهید مدافع حرم می توان دریافت که منافع ملت مه دوشادوش کشورهای مسلمان منطقه است که اکنون ایستادگی آنان موجی عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

حجت الاسلام منصوری یادآورشد:ملت ایران در طول 40سال در مقابل توطئه های دشمن و ایادی آن ایستادگی کرد اما ذره ای از خاک کشور را تسلیم دشمن نکرد.

رمضان ماه رحمت و برکت خداوند است

تاج محمد آخوند طعنه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر آق قلا پ نمازگزاران را به آماده شدن برای ماه مبارک رمضان دعوت کرد و گفت : این ماه ماهی است که هر روزش رحمت هر روزش برکت خداست و ماهی است که یک ثواب شما هزار برابر خواهد شد.

حاج آخوند طعنه در ادامه با پرداختن به فضیلت بسم الله الرحمن الرحیم گفت : هرکسی با اخلاص مرا با نام بسم الله الرحمن الرحیم نام ببرد او را از نهر های بهشتی سیرآب میکنم. در حدیث آمده است هر دعایی که با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شود امکان ندارد بدون جواب برگردد.

وی ادامه داد : هرکسی نام خدا را روی کاغذی ببیند که روی زمین است و آن را از زمین بردارد و در جای خوبی بگذارد به خاطر حرمتی که به نام بسم الله الرحمن الرحیم گذاشته است او را از صدیقین قرار می‌دهد و پدر و مادر او را مورد رحمت قرار خواهد داد گرچه پدر و مادر او از مشرکین باشد.

امام جمعه موقت شهر آق قلا تصریح کرد : ثواب سوره فاتحه بسیار زیاد است در هر رکعت از نماز این سوره را قرائت میکنیم سعی کنید به صورت صحیح این سوره را یاد بگیریم.احسن العلم علم الحال است باید به صورت صحیح احکام شرعی که به خودمان مربوط است بدانیم

وی در پایان خاطر نشان کرد : پدر و مادر هم باید در مسیر یادگیری و‌یاد دادن این احکام به فرزندان خود کمک کند.

فریب جنگ روانی و وعده های دورغین را نخوریم

حجت الاسلام شیخی امام جمعه انبارالوم آق قلا در خطبه های نماز جمعه این هفته خود و مؤمنین نمازگزار را برعایت نظم در کارها و تقوای الهی در اُمور سفارش نموده و بر دوری از گناه و مراقبت از اعمال و رفتار و اجتناب از تجاوز از حدود الهی تأکید نمودند.

 

وی افزود : اسلام برای زنان و بانوان حقوقی تعیین نموده است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: از خدا در بارهء حقوق زنان بترسید و مراقب باشید که حقوق آنان را ضایع و تباه نکنید. زنان امانتهایی هستند که خداوند در زندگی همراه و شریک زندگی شما قرار داده است.

حجت الاسلام شیخی ادامه داد : لذا بهترین افراد ، کسانی هستند که برای خانوادهء خودش بهترین مرد باشد. به زنان ظلم نمی کند ؛ مگر افراد پست و لئیم که به دنیا و آخرت خویش اهمیّت نمی دهند. باید مردان به زنان خویش در امور خانه و خانواده کمک کنند و آنان را یاری نمایند. اگر مردی به همسرش طلم نماید ؛ تا زمانی که همسرش از او راضی نشود ، خداوند هیچ عبادت و کار نیکی را از او قبول نخواهد نمود.

امام جمعه انبارالوم آق قلا در خطبه های دوم گفت : سخنان مقام معظم رهبری در روزهای اخیر مطالب ارزشمندی در خصوص آموزش و پرورش و برنامه ریزی درست و صحیح در این باره بیان نمودند. برنامه ریزی درست و صحیح برای تربیت و هدایت نسل آینده ، استفاده از امکانات و فرصتهای موجود از ضروریات برنامه های این وزراتخانه باید باشد. مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 نیز نکاتی را بیان نمودند و تأکید نمودند که نباید هیچیک از برنامه های آموزش و پرورش با این سند منطبق شود.

امام جمعهء انبارالوم در خصوص سخنان زشت و ادبیات خارج از عرف دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام تأکید کردند: کشور آمریکا فکر می کند که ایران هم مانند بعضی از کشورهای عربی منطقه هستند ، که آمریکا با هر زبان و ادبیاتی می تواند با آنان سخن بگوید ؛ در حالیکه ملت ایران با لطف و عنایت خداوند متعال ثابت کرده است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ایران و ملت ایران مقتدر است و ان شاء الله این اقتدار تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد : موضوع مهم دیگری که در سخنان رهبر معظم انقلاب وجود داشت ، بحث خروج آمریکا از برجام بود. معظم له اعلام داشتند: کشورهای اروپایی نیز مثل آمریکا قابل اعتماد نیستند. اینها هیچوقت آمریکا را رها نمی کنند و بسمت ما نیز نمی آیند. انگلیس و فرانسه و آلمان هیچوقت آمریکا را رها نمی کنند. اگر این کشورها تضمین هایی ارائه دادند که به تعهدات خود عمل می کنند ، شما هم همراه شوید ؛ ولی من اعتمادی به این کشورها ندارم.

حجت الاسلام شیخی خاطر نشان کرد : لذا ضروری است که مسئولین جمهوری اسلامی توجه کنند و دوباره فریب نخورند. اگر در بحث برجام به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه می کردند ، امروز گرفتار برنامه های هیجانی و جنگ روانی آمریکا نبودند. اگر مسئولین درک درستی از وضعیت داشته باشند ، و بخواهند که کشور مقتدر بماند ، باید گوش بفرمان مقام معظم رهبری باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.