1397-02-14 10:37
869
0
53162
ائمه جمعه استان گلستان:

جناح سربازان گمنام امام زمان حزب الله و انقلابی بودن است/ یازده نشانه خوشبختی مومن

امام جمعه بندرترکمن گفت: این نیروهای مخلص و خدوم اهل هیچ جناحی نیستند چرا که تنها جناح آنان حزب الله و انقلابی بودن است .

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، حجت الاسلام محمد صالح منصوری در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه با تبریک هفته معلم اظهار داشت: معلمین همچون شمعی سوزان هستند که با سوختن خویش زندگی انسانها را روشن می کنند.

وی افزود: بزرگترین معلم عالم خداوند است که کتاب قران را برای هدایت انسان فرستاده و پیامبران را برای تربیت بشریت قرار داده است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به اینکه تربیت انسان بر سه محور خانواده،اجتماع و معلم استوار است،تصریح کرد: در صورت تربیت صحیح بشریت جهان گلستان زیبایی می شود لذا تلاطمات و جنگهای کنونی در جهان نشان از عدم تربیت صحیح است .

حجت الاسلام منصوری با گرامیداشت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان بیان کرد: کار این سربازان جان برکف همانند روز روزه گرفتن است کارهایی مخفیانه که موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده و امنیت را برای کشور به همراه دارد.

وی با تقدیر از زحمات سربازان گمنام امام زمان ادامه داد: این انسانهای والا با خنثی سازی توطئه های دشمن همواره جانی دوباره در رگهای انقلاب جاری می کنند لذا باید قدرشناس زحمات آنان باشیم.

خطیب توانمند بندرترکمن اذعان داشت: این نیروهای مخلص و خدوم اهل هیچ جناحی نیستند چرا که تنها جناج آنان حزب الله و انقلابی بودن است .

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به جوسازی دشمن در راستای تخریب نیروی انتظامی و پخش فیلمی در این باره طی هفته های گذشته خاطر نشان کرد: دستهای پلیدی در کار است تا برعلیه ارزشهای انقلاب توطئه کند اما ملت هوشیار و بیدار ما همواره مرعوب نقشه های شوم دشمن نخواهد شد.

حجت الاسلام منصوری عنوان کرد: با جوسازی که طی هفته گذشته برای مخدوش ساختن چهره خدوم نیروی انتظامی و پس از آن در فضای مجازی مبنی بر برخورد با زنان بدحجاب شکل گرفت مشخص شد که تمام این قضایا نقشه ای از پیش طراحی شده بوده و کذب محض است لذا این نقشه های شوم برای جریحه دار کردن نیروی خدوم انتظامی صورت گرفت تا مردم را نسبت به آنان بی اعتماد سازد اما زهی خیال باطل که عملی نشد.

وی تاکید کرد: این قبیل قضایا برای جدا ساختن مردم از نیروهای انتظامی صورت گرفت تا اعتماد مردم را نسبت به ارزشها و خدمتهای خالصانه این نهاد کمرنگ سازد اما مردم ما با بصیرت خود نقشه های شوم آنان را خنثی کردند.

امام جمعه بندرترکمن با تشکر از تمام افرادی که در برپایی جشنهای نیمه شعبان در این شهرستان تلاش کردند یادآور شد: رشد ایستگاه های صلواتی امسال در مقایسه با سال گذشته نشان از ارادت مردم به اهل بیت که این امر اثرات بسیار مثبتی در این منطقه دارد که قابل تقدیر است.

یازده نشانه خوشبختی مومن

الحاج عبدالله آخوند سن سبلی امام جمعه اهل سنت پیرواش شهرستان آق قلا در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به نشانه های خوشبختی در انسان خطاب به نمازگزاران گفت: علامت خوشبختی در یازده خصلت می باشد.یکی از این ها زهد در دنیا و رغبت به آخرت می باشد. دومی همت و تلاش در تلاوت قرآن .سومی گفتار کم می باشد.

وی افزود: چهارم محافظت از نماز های 5 گانه و پنجم پرهیزکار بودن از حرام و شبهه (کم یا بی) و ششم هم صحبت بودن با صالحین است.

امام جمعه اهل سنت پیرواش شهرستان آق قلا ادامه داد: هفتم تواضع و متکبر نبودن و هشتم سخاوتمندی و نهم دلرحم بودن به مخلوقات خدا است.

آخوند سن سبلی افزود: دهم نافع بودن به مردم و یازدهم همیشه به فکر مرگ بودن می باشد. کسانی که این ویژگی ها را دارند از سعادت مند ترین انسان ها خواهند بود.

وی تصریح کرد: اما کسانی که این ویژگی ها را ندارند خداوند در سوره زمر آیه 53 می فرمایند: قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (ای رسول رحمت) بدان بندگانم که (به عصیان) اسراف بر نفس خود کردند بگو: هرگز از رحمت (نامنتهای) خدا نا امید مباشید، البته خدا همه گناهان را (چون توبه کنید) خواهد بخشید، که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است.

امام جمعه اهل سنت پیرواش شهرستان آق قلا خاطر نشان کرد: پس در هر وضعیتی که باشیم نباید از رحمت خداوند ناامید شویم و امیدوار توبه کنیم زیراکه خداوند بخشنده مهربان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.