1396-12-21 10:34
1168
0
51501
گلستان، نگارستان ایران؛

ويژه برنامه های نوروزی صدا و سیمای گلستان

صدا وسيمای مركز گلستان همزمان با آغاز سال نو شمسی مجموعه برنامه هايی را برای ايام نوروز 97  تهيه و تدارک ديده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای گلستان، شبکه استانی سيما با برنامه هايی همچون  "بوی عیدی" عنوان ويژه برنامه تحويل سال سيمای گلستان است كه به صورت زنده 29اسفند در قالب برنامه ای شاد و مفرح از ساعت 14:00 تا قبل اذان مغرب و عشاء به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدروح ا... بنی عقیل روی آنتن شبکه استانی می رود و بعد اذان با عنوان "بهار هدایت" به تهیه کنندگی و کارگردانی احمد گرایلی تا سال تحویل با حال و هوای شهادت امام علی النقی (ع) تا لحظه تحویل سال به استقبال نوروز 97 می رود.

SedaSima 1

همچنين ويژه برنامه نوروزی "نسیم بهاری" از ساعت 21:00 در اولین شب نوروز از شبکه گلستان به صورت زنده به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی محمدی با حضور همه ی اقوام گلستانی در قالب مسابقه ای شاد و مفرح همراه با گزارش از روستاها و مسافران نوروزی روی آنتن می رود.

"نوروزگان" به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری عنوان برنامه ای است که به صورت زنده در 11 قسمت به مدت 60 دقیقه در خصوص جشن های نوروزی در شهرستان ها و نقاط گردشگری استان تولید و پخش می شود.

"جشن های نوروزی" در سه شهرستان استان، گرگان، گنبد و آق قلا به مدت 120 دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری آیین نوروزی و آداب و سنن این سه شهرستان را به صورت زنده روی آنتن می برد. 

همچنين سیمای گلستان ويژه برنامه ای را برای کودکان گلستانی با نام " محله گلستان " در 6 قسمت با آیتم های شاد و سرگرم کننده، آشنا کردن بچه ها با اهمیت مسائل دینی مانند صله رحم احترام به بزرگ ترها و ...در برنامه نوروزی سال 97 خود دارد.

SedaSima 1

"راهیان نور" به تعداد 7 برنامه 25 دقیقه ای به تهیه کنندگی آیت پهلوانی، برنامه "در استان" در 4 قسمت به تهیه کنندگی اعظم نظری، "بهار روستا"در 20 قسمت به مدت 25 دقیقه به تهیه کنندگی یزدان خاندوزی، سریال "ترکمنی یدی" در 13 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی بهرام ارازلی در این ایام برای بینندگان از سیمای گلستان پخش می شود.

نقطه اوج، اولکام، در استان، در شهر و ... از برنامه های روتین سیمای گلستان می باشد که در ایام نوروز برای بینندگان پخش می شود.

همچنين رادیو گلستان هم با ويژه برنامه سال تحویل با نام "صدای پای بهار" در روز 29 اسفند از ساعت 15:00 به مدت 180 دقیقه با حال و هوایی شاد و مفرح با رعایت موسیقی به تهیه کنندگی سونیا سعادت فرتا اذان مغرب و عشاء روی آنتن می رود.

همچنین بعد از اذان مغرب با عنوان "بهار در گلستان" با حال و هوای شهادت امام هادی (ع) به تهیه کنندگی مجتبی طالبی برای شنوندگان پخش می شود.

برنامه "چارشو" ویژه نوروز که در قالب مستند گزارشی است و از نوروز خوانی و آداب و سنن مردم استان به تهیه کنندگی زهرا برزگرخاندوزی ساعت 15:00 به مدت 30 دقیقه در 11 قسمت روی آنتن می رود و برنامه ویژه " نوروز خوانی " که آمدن بهار را با خواندن شعرهای محلی نوید می دهد به تهیه کنندگی سیف اله صادقی ساعت 16:30 تا 17:00 به سمع شنودگان همیشه همراه می رساند.

SedaSima 1

"گلستان بهاری" و "بهار در گلستان"عنوان برنامه صبحگاهی و عصرگاهی رادیو گلستان است که در 17 قسمت 120 دقیقه ای به ترتیب از ساعت 09:00 تا 11:00و ساعت 17:00 تا 19:00 روی آنتن می رود.

همچنین ویژه برنامه های "ترنم و ترانه" و " دلنوازان" به تهیه کنندگی علی نصرا... پور و محسن بنیامین به ترتیب با پخش موسیقی های پاپ، سنتی و محلی درخواستی شنوندگان با حال و هوای نوروزی، ترنم و ترانه ساعت 13:00 تا 14:00 و دلنوازان از ساعت 21:00الی 22:00 برای شنوندگان پخش می شود.

همچنین رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه " بهار ترکمن ( بهار بایرامی)" لحظه تحویل سال نو از ساعت 12:00 الی 17:00 همراه با پخش پیام رهبری همراه با ترجمش به صورت ویژه به تهیه کنندگی لطیفه دوجی، عبدالطیف گرکز و احمد قرنجیک وهمچنین ویژه برنامه "یازاولکاسیندان(نسیم بهاری)" به مدت 10 دقیقه در 13 قسمت ساعت 21:45 به تهیه کنندگی عبدالطیف گرکز که مخصوص ترکمن های کشورهای آسیای میانه و قفقاز که آداب و رسوم نوروز در بین ترکمن زبان ها ی کشورهای آسیای میانه و قفقاز و مخصوصا ترکمن ها را پخش می کند و برنامه نوروزی "سایرایاراولکام(نوای سرزمین من)" بصورت زنده ازساعت 15:30 تا 18:00 به تهیه کنندگی لطیفه دوجی، عبدالطیف گرکز و احمد قرنجیک برای هموطنان داخل استان و کشور نیز تولید می شود.

معاونت خبر مرکز نیز با اطلاع رسانی، تولید و پخش 45 گزارش موضوعی نوروزی، 3 برنامه گفتگوی ویژه خبری، باکس خبری 15 دقیقه ای ویژه نوروز 97، تهیه و ارسال اخبارتولیدی تلویزیونی و تولیدی رادیو به تهران و شبکه های سراسری را در ایام نوروز تدارک دیده است. 

SedaSima 1

معاونت فضای مجازی نیز همراه با دیگر معاونت های مرکز اقدام به تولید و بارگذاری مطالب متنوع با موضوع عید نوروز و جشن ها و آداب و رسوم اقوام مختلف استان را برای بارگزاری در شبکه های اجتماعی تهیه و تولید نموده از جمله عکس نوشت، متن، بنر گرافیکی، 7 بسته ویژه نوروزی در خصوص آیین و آداب و سنن اقوام مختلف استان، 11 کلیپ صوتی و تصویری با حال و هوایی نوروزی، 2 کلیپ صوتی و تصویری ویژه شهادت امام علی النقی (ع) و شهادت حضرت زینب (س) و 2 ویژه برنامه تولیدی معاونت فضای مجازی در خصوص نوروزی به صورت ضبطی، عکس، تیزر پوستر، پخش جشن های نوروزی شهرستان ها و روستاهای استان از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام خواهد بود.

SedaSima 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.