1396-11-21 11:50
854
1
50328
تاریخ نگار و محقق گرگانی:

دستاوردهای انقلاب اسلامی در تاریخ کشور ما بی‌سابقه است

یک تاریخ نگار و محقق گفت: در طول چهل سال گذشته میلیون ها پروژه عمرانی، زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور به اجرا در آمده که دستاوردی بی سابقه در تاریخ کشور ماست.

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا خارکوهی، تاریخ نگار و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، برقراری نظام جمهوری اسلامی را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی آزادی در عرصه داخلی و استقلال و عدم وابستگی را در سیاست خارجی برای کشور ما به ارمغان آورد. بر خلاف رژیم شاه که هر روز به بیگانگان وابسته تر و سر سپرده تر می شد، و سفرای امریکا و انگلستان هر روز به شاه مملکت امر و نهی می کردند، دولت جمهوری اسلامی از هیچ کشوری دستور نمی گیرد و با استقلال کامل برای سیاست های داخلی و خارجی خود تصمیم گیری می کند.

وی با اشاره به خدمات بی شمار جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته به ملت ایران، گفت: در طول چهل سال گذشته میلیون ها پروژه عمرانی، زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در زمینه های مختلف، برای رفاه و آسایش مردم ایران در نقاط مختلف کشور به اجرا در آمده که دستاوردی منحصر به فرد و بی سابقه در تاریخ کشور ما محسوب می شود.

خارکوهی با اشاره به اینکه ایران در دوره شاه یک زندان مخروبه برای مردم بود و یک بهشت موعود برای غارتگری درباریان و خاندان پهلوی، گفت: در رژیم شاهنشاهی، هشتاد درصد روستاهای کشور فاقد خدمات زیر بنایی مناسب مثل آب آشامیدنی سالم ، خانه بهداشت، آسفالت، مدرسه، برق، گاز، تلفن، حمام، غسالخانه، و بهسازی بودند. اما شاه و خانواده و درباریانش هر روز ثروت و سرمایه های ایران و اراضی کشاورزی و جنگلی کشور را غارت می کردند و به بانک های امریکا و اروپا انتقال می دادند و کاخ های گران بها در نقاط مختلف ایران می ساختند و یا در مناطق خوش آب و هوای دنیا می خریدند.

وی افزود: به همین جهت با گذشت چهل سال از سقوط شاه هیچ وقت وکلای شخصی شاه یا دولت های امریکا و اروپا اعلام نکردند که ثروت نقدی و اموال و املاک شاه چه اندازه است. حتی زمانی که او در مرداد سال ۵۹ در حال فرار و دربدری از دنیا رفت، وکلای او فقط درصد سهم میراث او را به هریک از وراثش آشکار کردند و چون ثروتی انبوه اعم از املاک و دلار و جواهر و عتیقه جات از ایران برده بود، هرگز مقدار عددی یا ریالی آن را علنی نکردند، زیرا می ترسیدند که ملت ایران برای بازگرداندن آن ادعا نماید. همین امر نشانگر غارت ملت ایران توسط خاندان پهلوی و درباریان او است.

این تاریخ نگار اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهت گیری دولت به نفع مردم و محرومان تغییر کرد و با اجرای میلیون ها پروژه چهره ایران متحول شد. پروژه هایی در زمینه بهداشت و درمان، راه سازی در مناطق روستایی و عشایری و مزارع و شهرها، برق رسانی، پل سازی، سد سازی، گاز رسانی، افزایش مدارس و دانشگاه ها، سیلوسازی، احداث بزرگ راه ها، افزایش محصولات کشاورزی و باغی مخصوصا خودکفایی در تولید گندم و انواع میوه، جنگل کاری و مرتعداری، مراکز تولیدی و اقتصادی، طرح های آموزشی و فرهنگی، آبخیزداری، مراکز صنعتی، صنایع نظامی، صنعت هوا- فضا، نانو تکنولوژی، پیشرفت های علمی، خودکفایی در تولید گوشت و مواد پروتئینی و لبنی، احداث شهرک های صنعتی ، دانشگاه های مختلف، اتوبان ها، میادین شهری، بازارها، پاساژها، هتل ها ، رستوران ها ، تنوع مشاغل و کسبه، پارک های تفریحی و فن آوری، اجرای طرح های توسعه شهری، افزایش کتابخانه، درمانگاه، بیمارستان، تقسیم زمین کشاورزی بین صدها هزار خانواده محروم، احداث هزاران خانه مسکونی، پیشرفت های هسته ای ، ساخت انبوه واکسن ، فرودگاه های بین المللی، شبیه سازی موجودات زنده در مرکز تحقیقات رویان، پیشرفت های طبی، احداث هزاران مرکز آموزشی از کودکستان تا دانشگاه، و اجرای هزاران پروژه فرهنگی، اقتصادی، عمرانی ، اجتماعی و علمی دیگر که از شمارش بیرون است و مزایای آن نصیب ملت ایران گردیده است.

نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی به روایتی دیگر» گفت: متاسفانه مخالفان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی به اضافه برخی از شخصیت های سیاسی و مطبوعات و رسانه های داخلی با تحریف حقایق تاریخی، چنان وانمود می کنند که  جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشته و هرچه پیشرفت و توسعه و عمران در کشور ماست مربوط به دوره پهلوی است. در حالی که یک هزارم خدمات و پروژه هایی که برای رفاه مردم در دوره جمهوری اسلامی انجام شده، در حکومت پهلوی انجام نشده است.

این تاریخ نگار گفت: درست است که در سال های اخیر فقر و بیکاری و گرانی داخلی از یک طرف، و تحریم ها و فشارهای خارجی از طرف دیگر ، به اضافه ضعف های مدیریتی برخی از مسئولان اجرایی ، مشکلات زیادی را به بار آورده است، اما این نباید باعث شود که ما بی انصافی کنیم و خدمات بی شمار جمهوری اسلامی را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ح

خدا قوت

0
0
پاسخ
1396-11-21 15:24

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.