1396-10-23 21:30
697
0
49085
استاندار گلستان:

پروژه سد نرماب و راه‌آهن گرگان- مشهد موتور محرکه استان گلستان است/ ضرورت اهتمام دستگاه‎ها به اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی

استاندار گلستان با اشاره به اینکه پروژه سد نرماب و راه آهن گرگان - مشهد می‎تواند موتور محرکه و عامل توسعه استان باشد، گفت: در صورتی که استان گلستان خواستار ایجاد رونق اقتصادی است باید از طریق راه‎آهن به خراسان وصل شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی عصر شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان، پروژه سد نرماب را از پروژه‎های محوری و مهم استان گلستان برشمرد و اظهار کرد: اجرای پروزه سد نرماب و تخلیه دو روستا به کمک آب منطقه‎ای در کارگروه اقتصاد مقاومتی دنبال شود.

وی با بیان اینکه با تعطیلی این پروژه بیش از ۳۰۰ اشتغال از بین می‎رود، تصریح کرد: برای تعیین و تکلیف پروژه سد نرماب نامه‎ای به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال می‎شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه راه‎آهن گرگان - مشهد از جمله پروژه‎هایی است که در چهار سال گذشته از وعده‎های رئیس جمهور بود و ما باید آن را دنبال کنیم، گفت: دستگاه‎های اجرایی باید مطالبه‎گری کنند تا سرمایه‎گذار پیدا شود.

هاشمی با اشاره به اینکه پروژه سد نرماب و راه آهن گرگان - مشهد می‎تواند موتور محرکه و عامل توسعه استان گلستان باشد، متذکر شد: در صورتی که استان گلستان خواستار ایجاد رونق اقتصادی است باید از طریق راه‎آهن به خراسان وصل شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‎ها باید مصوبات اقتصاد مقاومتی را مانند مصوبات دستگاه‎های خود دنبال کنند و نسبت به تحقق آنها اهتمام داشته باشند.

استاندار گلستان با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، بیان کرد: طرح «آرمان طبیعت» مشکلی ندارد و باید کارش را آغاز کند، متأسفانه به دلیل آغاز پروژه از سوی پیمانکار، مجوزات آن از محیط‎زیست لغو شده بود.

 هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ما در کارگروه اقتصاد مقاومتی نمایندگان وزارتخانه هستیم اما گاهی اوقات موانعی ایجاد می‎کنیم که مانع سرمایه‎گذاری می‎شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در مجموع آب منطقه‎ای استان گلستان با اجرای پروژه تله‎کابین علی‎آبادکتول موافقت کرده است، یادآور شد: آب منطقه‎ای استان در خصوص کلیت طرح موافقت کرده اما جزئیات آن را اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه می‎کند.

هاشمی ادامه داد: در خصوص تله‎کابین علی‎آبادکتول همه اقدامات به جز مجوز آب منطقه‎ای استان گلستان حل شده است که نقشه‎ها باید تهیه و در اختیار آب منطقه‎ای استان قرار گیرد تا نظر نهایی را اعلام کند.

وی به نقص و مشکل استفاده از کشتی‎های تفریحی در سواحل خزر گلستان اشاره و بیان کرد: کارشناس سازمان بنادر و دریانوردی باید به شکل کتبی علت عدم به‎کارگیری کشتی‎های تفریحی را ارائه کند، در صورتی که این پروژه در استان گلستان اجرایی نشود در سواحل مازندران و گیلان اجرا خواهد شد.

 استاندار گلستان افزود: بزرگی سازمان دولتی موجب شده بخش خصوصی نتواند به‎خوبی فعالیت کند.

هاشمی با بیان اینکه طی دو سال گذشته موافقت‎هایی برای ساخت بندر در استان انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد با برداشت موانع پروژه‎های بزرگی در استان گلستان اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.