1396-08-23 12:39
1435
0
46541
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ثبت 46 وقف جدید در سال 96 / سند دار شدن 1500 رقبه با مساحت 8 میلیون متر مربع از موقوفات گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تاکنون برای یک هزار و 500 رقبه از موقوفات به مساحت 8 میلیون متر مربع  و با ارزش 100 میلیارد ریال سند دریافت کرده ایم.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در چهارمین همایش وقف و رسانه اظهارکرد: اوقاف 3 وظیفه محوری " وقف و موقوفات ، امامزادگان و اقدامات  فرهنگی " را برعهده دارد .

وی ادامه داد: در سطح استان گلستان 120 امامزاده داریم که برخی از این امامزادگان شاخص هستند و برخی دیگر از آنها در مناطق دور از دسترس هستند تلاش داریم با اجرای کارهای فرهنگی این امامزادگان را بهتر معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به محدودیت های که در بحث نیروی انسانی در این مجموعه وجود دارد ، گفت: در طول سال کارهای فرهنگی متعددی را انجام می دهیم که می توان به اعزام مبلغ، برگزاری مسابقات قرانی ، برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد.

وی افزود: وی با بیان اینکه در سطح استان موقوفاتی داریم که به علت فرسودگی قابل استفاده نیست ، تصریح کرد: بیش از 100 مورد از این دست موقوفات شناسایی شده و تلاش هایی در زمینه تکمیل بازسازی و تجهیز آنها انجام شده است

به گفته سهرابی ؛ طرح جامعه برای 47 بقعه استان گلستان در نظر گفته شده است که در حال حاضر 52 پروژه عمرانی در بقعه های متبرکه در حال احداث، تکمیل و اجرا است.

وی یکی از ضروریات محیط امامزادگان را پاکیزگی دانست ، گفت: تعداد 31 سرویس بهداشتی برای امامزادگان در سطح استان در نظر گرفته شده است .

‎ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه در گرگان 45 درصد موقوفات غیر متصرفی و دارای متولی هستند ، افزود : این موقوفات داری متولی هستند و اوقاف در این خصوص صرفا نقش نظارتی دارد و برنامه ریزی هایی را برای پای کار آوردن متولیان این موقوفات انجام داده ایم.

سهرابی تصریح کرد: اجرای نیت واقفین یکی از کارهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است و امسال موفق شدیم برخی از موقوفات که به فراموشی سپرده شده بود را احیا کنیم و بعد از 31 سال براساس نیت واقف اجرای برنامه داشته باشیم .

وی دریافت سند برای موقوفات را یکی از اقدامات اصلی اوقاف گلستان دانست و گفت: تاکنون برای یک هزار و 500 رقبه از موقوفات به مساحت 8 میلیون متر مربع  و با ارزش 100 میلیارد ریال سند دریافت کرده ایم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 46 وقف جدید در استان ثبت شده که این وقف ها در مرحله اول با هدف واقف و بعد با توجه به نیاز جامعه روز انجام می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.