1396-05-29 11:06
932
1
42952
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان :

مهارت آموزی باید به یک ارزش در جامعه تبدیل شود / راه اندازی کلینیک مشاوره اشتغال در گلستان / جذب مدرسان خبره با مقاطع تحصیلی مختلف

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان با اشاره به اینکه دانشگاه مدرسان خبره را جذب می کند، افزود: یکی از مواردی که در گذشته در استان اتفاق نمی افتاد جذب مدرسان خبره بود که در مقاطع تحصیلی مختلف حتی دیپلم یا زیر دیپلم بود که برنامه داریم با رعایت شرایط تخصصی دانشگاه این اساتید را هم جذب نمائیم .

به گزارش گلستان ما ؛ امیر احمد دهقانی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع رسانی ، اظهارکرد: اهالی رسانه در حوزه "دانش فنی ، تجربه و جسارت " خصوصیات برتری نسبت به بقیه افراد جامعه دارند .

وی به کارهای های فرهنگی انجام شده در دانشگاه اشاره کرد و گفت : بیشترین شهدای مدافع حرم کشور دانشجوی دانشگاه علمی و کاربردی هستند .

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان با بیان اینکه کمک رسانه ها در ترویج فرهنگ مهارت بسیار تاثیر گذار است ، افزود : امروز والدین هم به دنبال این هستند فرزندانشان در رشته هایی تحصیل کنند که آینده شغلی مناسبی داشته باشد .

دهقانی با بیان اینکه بیش از 50 درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند ، گفت : برای ما افتخاری است افرادی همچون شهید مدافع حرم ذورقی در کنار جوانان ما در این دانشگاه تحصیل کردند و به ارتقاء سطح فرهنگی جوانان در این دانشگاه کمک کردند.

وی با تاکید براینکه آموزش مهارتی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد ، گفت : دانشگاه علمی و کاربردی حدود 25 سال پیش با هدف تربیت نیروهای متدین و کارآمد در کشور شکل گرفت و از حدود 10 سال قبل فعالیت خود را در استان گلستان آغاز کرده است .

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان با بیان اینکه یادگیری مهارت آموزی باید به یک ارزش در اجتماع تبدیل شود ، تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت های دانشگاه تربیت تکنسین ها و کارشناسان مهارتی است ، این موضوع لزوما به معنی دادن مدرک کاردانی و کارشناسی نیست و ما برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که قصد مهارت آموزی دارند دوره های "تک پودمانی" را ایجاد کرده ایم .

وی با اشاره به انواع مختلف مراکز علمی و کاربردی در کشور ، گفت: برخی از مراکز در جوار مراکز صنعت هستند و برنامه ما تقویت و توسعه این گونه مراکز است که دانشجویان این مراکز بتواند جذب همان صنایع شوند و این موضوع خود به توسعه اشتغال زایی در استان کمک خواهد کرد .

دهقانی با اشاره به اینکه 2 هزار مدرس و 6هزار و 804 دانشجو در استان داریم ، اذعان داشت: در حال حاضر 19 مرکز فعال با 149 رشته تحصیلی در استان فعالیت می کنند که در4 گروه "صنعت ، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی " دانشجو می پذیرند.

وی به شیوه فراخوان استاد در دانشگاه علمی و کاربردی اشاره کرد و گفت : امسال 14 رشته جدید وکاربردی برای استان را توانستیم اضافه کنیم و مصوبه 2 رشته آموزشی را به نام استان به ثبت برسانیم .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان خاطر نشان کرد : از سال تحصیلی جدید قصد داریم با پالایش مدرسان دانشگاهی خود اساتیدی که صرفا به مباحث نظری می پردازند را حذف و اساتید مهارتی را جذب و به کارگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی مدرسان خبره را هم جذب می کند افزود : یکی از مواردی که در گذشته در استان اتفاق نمی افتاد جذب مدرسان خبره بود که در مقاطع تحصیلی مختلف حتی دیپلم یا زیر دیپلم بود که برنامه داریم با رعایت شرایط تخصصی دانشگاه این اساتید را هم جذب نمائیم .

دهقانی با اشاره به اینکه قصد داریم کلینیک مشاوره اشتغال را در استان راه اندازی کنیم، اذعان داشت : توجه به مراکز رشد علم و فناوری و ایجاد مراکز جدید یکی از برنامه هایی است که در این دانشگاه دنبال می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

mahdi

هر دانشگاهی بجز دانشگاه دولتی را تعطیل کنید.

0
0
پاسخ
1396-10-20 17:56

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.