1396-03-25 10:21
1366
1
40282
مسئول بسیج رسانه گلستان:

سومین دوره جشنواره رسانه‎ای ابوذر در گلستان برگزار می‎شود

مسئول بسیج رسانه گلستان گفت: در یک ماه آینده فراخوان سومین جشنواره رسانه‎ای ابوذر را در استان خواهیم داشت.

به گزارش گلستان ما ؛ علی‎محمد جعفری به برگزاری جشنواره رسانه‎ای ابوذر اشاره کرد و اظهار داشت: 2 دوره از جشنواره ابوذر در استان و کشور برگزار شده و در سال 1396 جشنواره ابوذر با قدرت بیشتری برگزار می‎شود.

جعفری یادآور شد: با توجه به اقبال خوب 2 جشنواره گذشته به دنبال این هستیم که کمبودها و نواقص‎هایی این جشنواره برطرف شود و باکیفیت‎ بهتری جشنواره سوم را داشته باشیم.

وی بیان داشت: جشنواره نخست ابوذر با محوریت شهدای غواص و رسانه برگزار شد و نزدیک به 500 اثر به جشنواره آمد و در جشنوار دوم نزدیک به یک‎هزار اثر رسید و در مقایسه با دیگر استان‎ها تعداد آثار رسیده و کیفیت آنها بسیار خوب ارزیابی شد.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان با بیان اینکه این جشنواره‎ها ذیل اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برگزار شد، گفت: در یک ماه آینده فراخوان سومین جشنواره رسانه‎ای ابوذر را در استان گلستان خواهیم داشت و یک فرصت آخر سال گذشته را در دامنه این جشنواره قرار خواهیم داد و اختتامیه این جشنواره را هم در نیمه دوم سال برگزار خواهیم کرد.

جعفری تاکید کرد: امید داریم این جشنواره به توسعه و تقویت روحیه اصحاب رسانه کمک کند و بتواند مشکلاتی که در حوزه رسانه وجود دارد، برطرف کند.

وی افزود: نزدیک به 100 مجوز رسانه‎ای ماهنامه، دو فصل‎نامه، روزنامه، مکتوب  و پایگاه‎های خبری و خبرگزاری‎های با مجوز در استان فعالیت می‎کنند و باید به این فضای رسانه‎ای کمک شود.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان  تاکید کرد: با وجود تغییر ذائقه مردم در دریافت اطلاعات و اخبار از طریق فضای مجازی و رسانه‎های خبری مجازی باید به حفظ فضای مکتوب کمک کنیم.

رسانه‎های مکتوب باید به سمت تحلیل اخبار بروند

 جعفری ادامه داد: رسانه‎های مکتوب باید به سمت تحلیل اخبار بروند و با توجه به ظهور و حضور سایت‎ها و خبرگزاری‎ها دیگر مکتوب نقش خبر رسانه‎ای را نخواهند داشت و باید با نقدهای سازنده و اصلاح‎گرایانه به ارتقاء رشد کمی و کیفی جامعه و رشد حاکمیت کمک کنند.

وی یادآور شد: رسانه‎های مکتوب با وجود مشکلات اقتصادی که دارند بیشتر شبیه آگهی‎نامه‎ها شدند و امید داریم با هدایت و کمک به فضای مطلوب خود و رسالت اصلی خود بازگردند.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان گفت: از سویی انتظار می‎رود دولت از سایت‎های مجازی و خبرگزاری‎ها حمایت بیشتری داشته باشند چرا که بار اصلی اطلاع‎رسانی بر روی دوش این افراد است.

جعفری با بیان اینکه باید توجه جدی‎تر و بیشتری از سوی وزارت ارشاد از رسانه‎های مکتوب و مجازی قرار اتفاق بیفتد، افزود: در استان بیش از 5 خبرگزاری فعال داریم و این درحالی است که تعداد زیادی از خبرگزاری‎ها در کشور فعال هستند و یک علت عمده آن خلع و کمبود نیروهای متخصص خبرنگار است.

وی گفت: هر چه تعدد خبرگزاری‎ها بیشتر باشد کیفیت اطلاع‎رسانی افزایش پیدا می‎کند و مردم تنوع بیشتری برای انتخاب رسانه و کسب آگاهی دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

نصرت شفاعتی

مسئول بسیج رسانه استان گلستان که تشویق به نوشت تحلیل می کند خودشان تاکنون چند تحلیل درباره مسائل روز نوشته اند

0
0
پاسخ
1396-03-25 11:24

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.