1395-11-19 08:31
2551
0
34892
وزیر بهداشت در گرگان:

کشورداری کار بسیار سختی است/ مسئولان استانی مشکلات را حل کنند/ مردم ساده به جای قول گرفتن قول می‎دهند!

وزیر بهداشت با توجه به سخنان استاندار و نمایندگان استان که خواستار تامین 1800تخت بیمارستانی در گرگان و گنبد بودند این مسئله را بستگی به همت استاندار و نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و شهردا دانست.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، وزیر بهداشت در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های بهداشتی و درمانی استان گلستان در گرگان، ضمن تشکر از زحمات دولت قبل و ریاحی ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این پروژه ها محصول تلاش مدیران قبل و دولتهای گذشته می باشد و پس از افتتاح این پروژه ها وظیفه اصلی ریاست جدید دانشگاه آغاز خواهد شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، همچنین رمز پیشرفت کشور را وحدت و اخلاص دانست و گفت: همانگونه که مردم در دوران انقلاب با وحدت و اخلاص توانستند موجب پیروزی انقلاب شوند، امروز نیز همان روحیه جهت پیشبرد امور کشور نیاز است.

وی گفت: افتخار می کنم که دوران پیروزی انقلاب را دیدم و در این دوران نفس می کشم و می توان گفت به لطف خدا بعد از38 سال از انقلاب راه را گم نکرده ایم و همچنان محکم و استوار به راه خود ادامه می دهیم و توفیقات و پیشرفتهای حاصل شده گواه این واقعیات است.

وی کسب رتبه اول علمی در منطقه و رتبه16در جهان را علی رغم تمام مشکلات موجود و بد اخلاقی های که ازسوی جهان در حق کشور ما شده است را مصداق بارز این پیشرفتها دانست.

وزیر بهداشت با توجه به نظر سنجی که ازسوی وزارت کشور در خصوص میزان رضایت مندی مردم از دستگاهها صورت گرفت گفت: خوشحالیم که بهداشت و امنیت دو مقوله ای بودند که مردم از آنها احساس رضایت بالایی داشتند .

Efteta 1

مردم از حوزه سلامت و امنیت جامعه راضی ترند

وی همچنین وجود امنیت در کشور را حاصل تلاش سربازان گمنام امام زمان دانست که مراقبت امنیت مردم و جامعه در این اوضاع ناامن جامعه می باشند.

هاشمی گفت:البته اعتراف می کنم که می توانستیم در این سالها بهتر هم عمل کنیم که برخی غفلتها باعث کاستی هایی در این زمینه شد.

وی گفت : اگر گروه گرایی، قدرت طلبی،و خود بینی را کنار بگذاریم می توانیم به رشد دست یابم همان طور که در دوران پیروزی انقلاب با این روحیه اخلاص و ترجیح دادن دیگران برخود توانستیم پیروز شویم.

وزیر بهداشت وظیفه حکومتها را تامین امنیت، ارتقاء دانش، فرهنگ و سلامت مردم دانست که باید به آن توجه شود.

مسئولین پالایشگاهی و راهداری سلامت را اقتصادی نمی دانند

وی دلیل برخی از عقب ماندگی در حوزه سلامت را کم توجهی مسئولین به این مسئله دانست و اظهار داشت: متاسفانه توجه به سلامت که در دولت یازدهم صورت گرفت را برخی اقتصادیون تاب نیاوردند، چرا که آنها همه پیشرفت و پول را در پالایشگاه و راه و صنعت می دانند و سرمیه گذاری در حوزه سلامت را به صرفه نمی دانند و برنمی تابند!

وزیر بهداشت ، بدهکاری شرکتهای بیمه و پرداخت نشدن معوقات کارکنان حوزه خدمات و درمان را در همین راستا ارزیابی کرد.

وی مقوله سلامت را مهم و محور توسعه دانست و افزود: تازمانی که سلامت جامعه تامین نشود توسعه حاصل نمی شود و حتی وجود امنیت نیز متاثر از سلامت می باشد.

وی با توجه به اقدامات انجام شده در استان گلستان گفت: پروژه های زیادی در این استان احداث و یا نوسازی و بهسازی شد واین در حالی است که حق استان گلستان بیش از اینهاست.

وزیر بهداشت با توجه به سخنان استاندار و نمایندگان استان که خواستار تامین 1800تخت بیمارستانی در گرگان و گنبد بودند گفت: این مسئله باید با همت استاندار و نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و شهردا صورت گیرد!

دولت قدرتمند است نه ثروتمند!

وی گفت: دولت هرچند قدرتمند است اما ثروتمند نیست و تقاضاها باید متناسب با توان دولت باشد. و همانطور که قبلا گفتم کشور ما همسایه افغانستان است نه سوئیس! و مشکلات باید به تدریج حل گردد.

وی با توجه به موقعیت ممتاز استان از نظر ضریب هوشی نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا گفت: این استان همسایگانی دارد که خواهان استفاده از دانش علمی آن در رشته های مختلف پزشکی و... می باشد و باید از این ظرفیتها استفاده شود.

کم عرضه گی مسئولان دلیل عقب ماندگی استان

هاشمی افزود: این از کم عرضه گی برخی مسئولین مانند من است که نتوانستند از ظرفیت این کشورها برای پیشرفت استان استفاده کنند و باید نگاه خود به مرکز را از بین ببریم و به داشته های استانی خود تکیه کنیم،و مسئولین استانی باید قول دهند تا با استفاده از این ظرفیتها مشکلات را حل نمایند.

مردم ساده به جای قول گرفتن قول می دهند!

این سخن وزیر که تشویق حاضرین را در پی داشت با واکنش استاندار گلستان روبرو شد و استاندار خطاب به وزیر گفت: این از سادگی ما است که با یک حرکت سوت و کف به جای قول گرفتن از مسئولین باید به آنها قول دهیم!!

وزیر بهداشت در خصوص احداث دانشکده داروسازی که یکی از خواسته های استاندار بود نیز گفت: این مسئله مورد نظر دولت هم می باشد و اگر رییس علوم پزشکی استان بتواند زمین و تجهیزات را تامین کند مجوز از سوی وزارتخانه صادر خواهد شد.

وی همچنین از ساخت مرکز جامع خدمات سلامت تیپ3 برای درمان در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه سرمایه گذار برای این پروژه وجود دارد.

کشور داری کار بسیار سختی است

وزیر بهداشت اعترف کرد، کشورداری کار بسیار سختی است چرا که مردم زمانی احساس آرامش می کنند که بدانند دولتمردان به فکر حل مشکلات آنها هستند و باید تمام تلاش صورت گیرد که مطالبات به حق مردم اجرایی گردد.

وی ابراز امیدواری کرد دولت بتواند با کمک رهبری معظم و همکاری مجلس و قوه قضاییه مشکلات مردم را برطرف نماید.

گلستان هزینه های دولت را هدر نمی دهد/هرگونه هزینه در استان دارای ارزش افزوده می باشد

استاندارگلستان در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های بهداشتی و درمانی استان گلستان، گفت: حضور چهارمین بار وزیر بهداشت نشان از روحیه جهادی و جهادگرانه وی دارد.

Efteta 1

حسن صادقلو با بیان اینکه نگاه ما باید به متمرکز به آینده باشد و نباید به گذشته ها تکیه کنیم گفت: فرصت خدمت و مسئولیت بسیار کوتاه است و باید از فرصتهای خدمت به مردم حداکثر استفاده را کنیم.

وی در حضور وزیر بهدداشت تاکید کرد مشکل استان ما با روشهای معمول بودجه ای برطرف نمی شود و باید نگاه ویژه به گلستان شود تا بتواند در تراز استانهای دیگر قرار گیرد.

صادقلو اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان گلستان در صنعت گردشگری و توان کشور در صنعت توریسم پزشکی ، چنانچه ظرفیت پزشکی استان ارتقاء یابد می توان از گردشگر پزشکی در استان استفاده کرد.

استاندار گفت: گلستان نیاز به1800 تخت بیمارستانی در شهرهای گرگان و گنبد دارد که امیدواریم با مساعدت وزیر با انجام این پروژه ها موافقت صورت گیرد.

وی افزود: هرگونه هزینه ای که در این استان صورت گیرد دارای ارزش افزوده برای کشور است و خیلی سریع نتیجه می دهد.

وی از طرح تحول سلامت هم به عنوان یکی از طرحهای مهم در حوزه سلامت نام برد و تصریح کرد: دولت باید این را را با قدرت ادامه دهد و پاسخ منطقی به کسانی که شبهه ای در این زمینه دارند دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.