1394-11-12 20:08
2946
3
26954
حجت الاسلام جمشیدی سکوت را شکست ؛

ناگفته های رئیس اسبق هیئت نظارت بر انتخابات گلستان + سند

درگیری ها در رامیان و آزادشهر ، ابطال انتخابات در گرگان و گنبد و بستن جاده بین المللی،ریختن در حیاط فرمانداری گرگان و حمایت علی اصغر احمدی فرماندار وقت از معترضین ناگفته هایی است که جمشیدی بیان کرده است .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام والمسلمین قربانعلی جمشیدی دبیر جامعه روحانیت مبارز و دبیر شورای اصولگرایان استان و همچنین رئیس اسبق هئیت نظارت شورای نگهبان استان گلستان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه عدالت خواهان گلستان به بخشی از فراز و نشیب های انتخابات گلستان در اواخر دهه 70 پرداخته است .

وی در بخش هایی از سخنان خود گفت :

استان گلستان قبلا با مازندران یکی بود . از لحاظ مدیریتی از اول انقلاب اسلامی و از لحاظ تفکری گروهک های ملحد از جمله منافقین ، حزب توده ، چریک های فدایی و اکثریت و اقلیت که نقش عمده ای در درگیری های شهر گرگان و همچنین شهرهای مجاور از جمله گنبد و درگیری های شدید در خیابان ها به عنوان طرفداران آزادی داشتند که در واقع هماهنگ با آمریکا بودند.

اینها در اولین مجلس و تدوین قانون اساسی افرادی را کاندیدا کرده بودند و با بعضی از گروههایی که خودشان را میانه رو می دانستند و به عبارتی از لحاظ فکری با آنها مراوده داشتند ، نیز با این افراد هماهنگ بودند ،  از جمله "ابوذر ورداسبی و مرزناک" که در لیست آنها قرار داشتند.

 کنار بعضی از افرادی که الان در مصدر حساس جامعه و شهر گرگان هستند و به عنوان تریبون دار اماکن مقدسی همچون نماز جمعه و جماعت کار می کنند که متاسفانه افرادی هم که از قیبل این دسته جات کاندیدا می شدند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط این افراد حمایت می شدند و مورد تایید این آقایان بودند و باعث هجمه به نیروهای ولایی و طرفداران واقعی امام و رهبری و نظام اسلامی به پاسداری از خون شهدا تلاش می کردند انجام می شد .

در مقابل آنان در آن زمان حزب جمهوری بود که در راس آن شهید مظلوم بهشتی بود و آنها هم لیست می دادند و تقابل این دو خط فکری همچنان ادامه داشت تا اینکه در مجالس های مختلف در اوایل توانستند نفوذ کنند .

اما با کارکرد خوب شورای نگهبان شهرستان که زیر نظر مازندران بود آن موقع توانستند با ادله مستند که آنها از طرفداران منافقین یا جبهه ملی یا نهضت آزادی بودند از صحنه انتخابات خارج شوند و تایید نشوند و همچنین مقدمه ای شد که در بعضی از حوزه های انتخاباتی ، آراء آن حوزه باطل شد چون هم تخلف انتخاباتی داشتند و هم نفوذ می کردند که موجب درگیری هایی آن زمان شد .

از جمله درگیری ها در رامیان و آزادشهر بود در مقابل کسیکه ولایتمدار بود شخصی به نام هلاکو بود که مورد حمایت افراد از جمله کسانی که امروز در مقام ارشد اجرایی قرار دارند بود که از نظر فکری همسو بودند .

 همچنین در گنبد انتخابات باطل شد و حتی مجلس خبرگان گرگان نیز مورد شبهه قرار گرفت به دلیل تخلفی که نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان آمد در اینجا انجام داد و بعضی از مسئولین از موقعیتشان سوء استفاده کردند .

و نمونه ای دیگر ابطال انتخاباتی شد که یک طرف آن آقای سید محمد حسن علوی و طرف دیگر شیخ قربانعلی قندهاری بود که منجر به بسته شدن راه بین المللی به طرف انجیرآب شد و درخت ها را بریدند و حتی نگذاشتند مردم به ویژه آمبولانسی که درآن خانم باردار بود برود.

 و همه طیفها و گروههایی که از لحاظ فکری با نیروهای ولایی نبودند هجمه سنگینی به شورای نگهبان و هیئت نظارت آوردند .

متاسفانه در آن زمان آقایانی که در مسند اجرایی بودند مثل آقای علی اصغر احمدی که الان هم در سطوح کشوری در بخش هلال احمر کار امدادی می کند به آنها امکانات دادند و متاسفانه آمدند و در مقابل فرمانداری تحصن کردند و به اینها امکانات داده شد .

که این تحصن تا فردای آن روز ادامه داشت و این تحصن متاسفانه توسط افرادی که در بالا نام برده شده و همچنین گروهک ها حمایت شد و اسلحه های سرد و گرم به میان آمد و منجر به این شد که امام نماینده ویژه ای تعیین کرد که آیت الله جنتی بود .

بالاخره در این درگیری ها و بستن راه بین المللی و تحصن روبروی فرمانداری ، همه گروهک ها با هم هم قسم شده بودند.

 به اسم گروهک ها و منافقین همین تیمی که الان از آنها حمایت می کنند آن موقع از آنها حمایت می کردند که همه را بچه مسلمان و جوانان خوب می دانستند و می شناختند.

این قائله با بررسی هایی که شد توسط هیئت نظارت و شورای نگهبان و نمایندگان امام به نفع بچه حزب اللهی ها تمام شد و آنها از صحنه خارج شدند.

 ولی آنها توانستند با افراد نفوذی که داشتند در دوره های بعد نفوذ کنند و این روند همچنان ادامه دارد که خیلی خطرناک است و ما باید به سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم که فامیل بازی و سلیقه ای نباشد و افرادی انتخاب شوند بر اساس قانون اساسی و معتقد به نظام اسلامی و امام و رهبری و معتقد به خون شهدا و حمایت کننده واقعی مستضعفین باشند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

لطفا با کاندید اصولگرا و ولایی آیت الله دکتر سعدی هم مصاحبه ای داشته باشید

0
0
پاسخ
1394-11-13 18:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.