1394-09-15 20:35
1646
2
23956

رویداد فرهنگی بزرگ نمایشگاه عکس قاب سرخ در گرگان افتتاح شد

به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نمایشگاه عکس قاب سرخ با ۷۲ اثر عصر امروز 15 آذرماه در نگارخانه پردیس سینمایی کاپری گرگان افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما ؛ سینما کاپری گرگان امروز یکشنبه 15 اذر شاهد یک رویداد فرهنگی بزرگ بود . نمایشگاه عکس قاب سرخ با مضمون ایثار و شهادت با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و تعدادی از مدیران استانی افتتاح شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، عصر امروز (14 آذر) در حاشیه افتتاحیه مجموعه عکس قاب سرخ، در جمع خبرنگاران استان گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) شهیدان چراغ هدایت ملت هستند و تا موقعی که یاد و خاطره شهیدان در فرهنگ جامعه و ذهن ملت ما ادامه پیدا کند باید امیدوار بود که این انقلاب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر صحنه ای که بتواند رابطه بین جامعه و شهیدان را برقرار کند جزء بهترین اعمال صالح است، افزود: تصاویر و عکس هایی که از صحنه های مختلف گرفته شده است بسیار معنا دارد و قابل توجه است و انسان را به این موضوع وا می دارد که انقلاب اسلامی ایران به سادگی به دست نیامده است.

آیت الله نورمفیدی  با اشاره به اهمیت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران که شاید همه ملت ایران را وارد عرصه دفاع از انقلاب کرد برای به ثمر نشاندن آن همه اقوام و مذاهب در صحنه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: در بین این آثار به نمایش گذاشته شده عکس مادری به نمایش گذاشته درآمده که منزل این مادر  تا مزار شهید 3 کیلومتر فاصله است و هر روز این مادر با پای برهنه به زیارت قبر شهید خود می رود و این موارد در جامعه انقلاب اسلامی ایران ماندنی و ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هیچ گاه نباید یاد و خاطره شهیدان را به فراموشی سپرد چرا که همه آنان بر گردن نظام، مسئولان و مردم حق دارند و همه باید خود در مقابل شهیدان و اهداف آنان مسئول بدانند.

وی افزود: هنرمندان عکاس باید برای معرفی هرچه بهتر صحنه های که مربوط به شهیدان است را به بهترین شکل ممکن برای نسل امروز جامعه به تصویر بکشانند و نشان داده شود که این انقلاب به راحتی در نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم نشده است.

عکاسان هنری ما توانسته اند از بهترین گلزار شهدا عکس تهیه کنند

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، در یان مراسم بیان کرد: در این نمایشگاه 72 اثر به عنوان آثار نمونه از هنرمندان عکاس سراسر کشور به نمایش گذاشته شده است.

علی اصغر فاضلی افزود: از این تعداد آثار 11 اثر به عنوان عکس برتر شناخته شده است که یکی از 11 اثر متعلق به جانباز 70 درصد، حاج داود عامری از شهرستان گرگان است.

وی با اشاره به موضوع آثار اظهارداشت: این آثار در رابطه با بحث شناخت ایثار و شهادت، بحث غبور و گلزار شهدا است که هنرمندان عکاس ما در این زمینه توانسته اند عکاسی کنند.

وی با بیان اینکه عکاسان هنری ما توانسته اند از بهترین گلزار شهدا عکس تهیه کنند، تصریح کرد: عکاسان هنرمند برای اینکه بتوانند گلزارها و غبور شهدا را به جامعه ملت ایران معرفی کنند از بهترین گلزار شهدا عکس تهیه کردند.

گلزار شهدا و مادران چشم انتظار

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، نیز در حاشیه افتتاحیه مجموعه عکس قاب سرخ گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم الحرام و صفر نمایشگاهی با 72 اثر در مرکز نگارخانه پردیس سینمایی کاپری گرگان برپا شد.

محمد علی طالع زاری افزود: این نمایشگاه با موضوع گلزار شهدا و مادران چشم انتظار  برپا شد که یکی از این اثرهای موجود در این نمایشگاه متعلق به حاج داود عامری است توانسته از خانواده شهید مختاری عکس تهیه کند.

وی اظهارداشت: این نمایشگاه از (14 آذر) شروع به فعالیت کرده است و تاپایان (19 آذر) ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا ساعت 21 شب همه روز در در مجتمع فرهنگی کاپری گرگان از این آثار دیدن کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تصریح کرد: این آثار در تهران در مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شد که بیش از یکصد و ۸۰ نماینده از این نمایشگاه دیدن کردند و پس از آن در ایلام برپا شد و بعد در گلستان اجرا شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گلستان بلاگ

سلام . خداقوتباتشکر بابت ارسال مطلب خوبتان در گلستان بلاگ.http://golestanblog.ir/%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%82%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1/پاینده باشیدیاعلی. التماس دعا

0
0
پاسخ
1394-09-16 03:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.