1394-02-07 09:41
1711
5
13912
دکتر حسن علی سعدی:

حضرت امام (ره) اعتقاد به پیشرفت توام با هویت داشت / امام خمینی بجای واژه "توسعه" بیشتر بر روی "پیشرفت" تاکید داشت

یک استاد دانشگاه گفت :در اندیشه ی امام « واژه توسعه » کمتر استفاده شده و ایشان بیشتر و عمیق تر تأکید بر پیشرفت دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام دکتر حسن علی سعدی رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) در نشست علمی با عنوان « هویت و پیشرفت از منظر امام خمینی » در دانشگاه گلستان درباره مفاهیم هویت و پیشرفت در اندیشه های امام خمینی توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت که در اندیشه ی امام « واژه توسعه » کمتر استفاده شده و بیشتر و عمیق تر تأکید بر پیشرفت دارد.

دکتر سعدی اذعان داشت: با عنایت به همین نگرش ، مقام معظم رهبری نیز دهه پیشرفت و عدالت را بعنوان دو رویکرد مهم در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا فراروی مسئولان قرار دارند. 

وی در ادامه سخنان خود گفت حضرت امام تعریف توسعه را براساس تعریف مدرن قبول ندارد بلکه پیشرفت توام با هویت را معتقدند و اذعان داشت که بحث هویت ما با مفهوم توسعه و مبانی آن در غرب جمع پذیر نیست و مهندسی نمودن مفهوم توسعه توسط غرب را نپذیرفتد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان ساخت : در آثار دانشمندان مسلمان نیز به مفهوم پیشرفت توجه شده و ابن خلدون از مفهوم علم العمران استفاده نموده است.

دکتر سعدی گفت:  امام بعنوان اسلام شناس بر خلاف کسانی که معتقدند برای رسیدن به توسعه باید هویت را فدا کرد بر این باور است که حفظ هویت توام پیشرفت مدنظر است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی می کوشد برای تحقق پیشرفت الگوی ایرانی – اسلامی ارائه دهد و برای عینیت یافتن این الگو ضروری است مواردی مانند مفاهیم پیشرفت و توسعه، اهداف، شاخص های توسعه و فرایند توسعه مورد بازشناسی و بازتعریف قرار گیرد.

DSC09703

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.