1394-02-07 16:45
3678
3
13865
هزینه هایی برای آیت الله !

جوانان اصلاح طلب به دنبال مهندسی انتخابات خبرگان در استان گلستان به نفع کاندیدایی خاص!

گروهی از جوانان اصلاح طلب با تجربه اندکی که در عرصه سیاست دارند خام و ناپخته وارد عرصه شده و گویا قصد دارند انتخابات را مهندسی کرده و آرای عمومی را به سمت کاندیدایی خاص که حتی نام او را در محافل خود می برند ، هدایت کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ کمتر از یازده ماه دیگر به دو انتخاب حساس و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال 94 باقی مانده است .

در همین راستا شخصیت ها و گروههای سیاسی بر طبق سلایق سیاسی خود فعالیتهایی را شروع کردند که گروهی از جوانان اصلاح طلب با تجربه اندکی که در عرصه سیاست دارند خام و ناپخته وارد عرصه شده و گویا قصد دارند انتخابات را مهندسی کرده و آرای عمومی را به سمت کاندیدایی خاص که حتی نام او را در محافل خود می برند ، هدایت کنند.

این عده معدود اخیرا به میزبانی یکی از سایتها و هفته نامه های محلی جلسه ای را برگزار کردند و مسائلی را مطرح کردند که گویا برای برخی شخصیتهای خاص !! استانی هزینه هایی در بر داشته است چون از این فرد خاص نام برده شده و از او به عنوان خط قرمز یاد شده و حتی او را به عنوان نفر اول انتخابات خبرگان معرفی کرده اند.

این نشان می دهد که این عده قلیل با سواد اندک خود که ناشی از یادگیری دو کلمه سیاست در حوزه های دانشگاهی است می خواهند انتخابات را مهندسی کنند و فرایند آرا را به سمت کاندیداهای خاص خود ببرند.

البته تجربه انتخابات در ایران فارغ از این نشست ها ودسته بندی هاست و مردم نشان دادند که به این نوع رویکردها اهمیتی نمی دهند که البته بخشی از اشتباه همین دوستان در سال 88 این بود که چون فکر می کردند رای تهران به نفع موسوی است پس رای کشور هم به نفع وی خواهد بود در حالی که مردم روستاها اصلا موسوی را نمی شناختند .

در هر صورت پیرمردان و ورشکستگان سیاسی اصلاح طلب گلستانی دچار خمودگی شده و حس و حالی برای فعالیت در عرصه سیاست ندارند و از طرفی جوانان خام این گروه نیز هر روز گاف تازه ای می دهند و معلوم نیست تا زمان انتخابات چه رویکردهای دیگری را در پیش بگیرند.

البته قبای سخن گفتن درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای این کوتوله های سیاسی گشاد است ، فقط برای نمونه برخی از سخنان این افراد در اینجا آورده می شود:

مصطفی رجنی از جوانان اصلاح طلب پیشرو : ابتدا از انتخابات خبرگان صحبت می کنم. آقای هاشمی از کاندید شدن در انتخابات هیات رئیسه خبرگان منظور داشت. صرفا این نبود که ایشان کاندید شود و رای بیاورد و رئیس مجلس خبرگان شود.برای انتخابات آینده خبرگان که حضور ایشان می تواند در رای حداکثری اصلاح طلبان تاثیر زیادی داشته باشد برنامه داشت. همانطور که آقای حمزه ای گفت آقای نورمفیدی به احتمال زیاد با رای بالایی رای بیاورد. ما سعی می کنیم این رای بالاتر باشد.

اما گزینه دوم هم خیلی مهم است. در تمام جلساتی که داشتیم کمتر به موضوع انتخابات خبرگان پرداختیم. در این دوره خبرگان می تواند مهم تر از مجلس هم باشد چون کوتاهی خود ما در خبرگان باعث شده یک سری اتفاقات در کشور صورت بگیرد.  حتما روی گزینه دوم برنامه ریزی و فکر شود. صرفا اصلاح طلب بودن مهم نیست، به اندیشه اصلاح طلبی نزدیک باشد.

کشیری از شاخه جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان :  منظورم از خطوط قرمز، خطوط قرمز  نظام جمهوری اسلامی است. حمایت از ولایت فقیه و قانون اساسی. من احساس می کنم این در برخی جاها رعایت نمی شود و بچه های اصلاح طلب همیشه چوبش را می خورند.

در مورد انتخابات مجلس در استان گلستان اتفاقات خوبی افتاده است. در مورد مجلس خبرگان یک ریشه در اتحادیه است و نه تنها کمتر نخواهد بود بلکه بیشتر هم خواهد بود. تلاش اتحادیه این بوده است که شهرهای مختلف را با شخصیت آیت الله نورمفیدی آشنا کند. این از بعد نتیجه گیری انتخاباتی نیست از بعد ساختاری هست.

حمزه ای مسئول شاخه جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان : من تقریبا ده روز پیش با حاج آقا صحبت کردم. ایشان نظرشون این بود که کاندید دوم هم خیلی مهم است. همه می دانند که ایت الله نورمفیدی رای می آورد و ما به قول آقای بسطامی باید رای حداکثری را بیشتر کنیم.

کاندیدهای اصلاح طلب خیلی عقب هستند. آقای عباس حمزه ای مسئول شورای بزرگسالان شده است و من را هم به عنوان مسئول شورای جوان انتخاب کرده است. هر روز شاید از چهار روستا به من زنگ می زنند و می گویند افرادی دارند فعالیت می کنند و اصلاح طلب هم نیستند. من در جواب چه چیزی باید بگویم؟

محمدرضا مروتی شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب : در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری چیزی که مطرح هست بحث رای آوری آیت الله نورمفیدی است. مشخص است برای ما که با قاطعانه رای خواهند آورد. ولی بحث حضور حداکثری و رای بالای حاج آقای نورمفیدی است که مطمئنا برای ما باید یک سرلوحه و هرف اصلی قرار بگیرد. در بحث مجلس می خواهم به نکته ای که آقای مهیمنی اشاره کردند صحبت کنم. بحث کاندیداهای پنهانی که در بحث انتخابات مجلس حضور دارند.

سیاوش بسطامی رابط جوان استاندار : در مورد انتخابات خبرگان فکر می کنم صد در صد افرادی که در این جا حاضر هستند تکلیف بر آن ها مشخص است و کل جامعه اصلاح طلب استان، خط قرمزشان حضرت ایت الله نورمفیدی هستند.

تمام همت و تلاششان را در سال گذشته و  سال آینده بر محوریت ایشان خواهیم گذاشت؛ به عنوان پدر معنوی جامعه اصلاح طلبی گلستان و به عنوان یکی از افراد منصوب حضرت امام (ره) و از معدود امام جمعه هایی که زمان حضرت امام در این سمت بودند و مقام رهبری هم ایشان را تایید و تمدید کردند و شخصیت فراحزبی و فراجناحی و توسعه گرایی که ایشان دارد.

ما سعی می کنیم که تمام توانمان را متمرکز ایشان کنیم که انشالله با اختلاف رای بالا و معنا داری نتیجه خبرگان در استان رقم خواهد خورد.

محسن مهیمنی از وفاق : در استان اما مهم ترین مسئله این است که به مجمع مشورتی اصلاح طلبان تعهد داشته باشند. مجمع هم باید نقش رهبری و نقش هدایت گونه ای را که تا الان داشته است از طریق نوسازی و افزایش جامعیتی که بین نیروهای سیاسی داشته تقویت کند .

امیدواریم که اصلاح طلبان هم در انتخابات آتی بتوانند در مقابل نهادهایی که ممکن است فضای سیاسی را مهندسی کنند با مدیریت هوشمندانه داشته باشند و موفقیت خود را رقم بزنند.

کامل آرخی مجمع جوانان اصلاح طلب : پیشنهادی که هر عقل سلیمی می تواند مطرح کند این است که گروه ها باید در کنار یکدیگر حرکت کنند چون در اردوگاه رقیب فعالیت های خوبی شکل گرفته است.

گروه هایی  نظیر حلقه حامیان آقای احمدی نژاد در استان  بسیار قوی و با بودجه بالایی در حال فعالیت هستند و گروه های اصولگرای سنتی که اقدامات خوبی برایشان انجام شده است. اما در حوزه اصلاح طلبان شاید بشود گفت در حال حاضر دچار یک رکود فرسایشی هستیم. با توجه به این که در چند ماه اینده انتخابات را در پیش داریم باید خیلی سریع تر به اجماع برسیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حقیقی

رفتار و گفتار این عزیزان اصلاح طلب مشابه دوستی خاله خرسه است .یکی اینا رو جمع کنه .تشکل زدن قارچ گونه نتیجه اش میشه همین دیگه .پس کو یه بزرگتر که لالای سر اینا باشه .

0
0
پاسخ
1394-02-06 20:53
جمشید بسم ا...

بعد از جلسه هم خودشان با دست ادب متن کامل مذاکرات شان را آوردند و تحویل رسانه کاملا مستقل و بی طرف گلستان ما دادند و همه چیز به خیر و خوشی تمام شد ...صلوات بفرست ...(-:

0
0
پاسخ
1394-02-07 20:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.