1395-12-17 16:34
20620
0
36252
حشرات حرام در نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها و لوازم بهداشتی و آرایشی مسلمانان؛

سوسک‌های قرمز عامل رنگ دهنده رُژ لب!

منابع خبری زیادی وجود دارند که تایید می‌کنند در بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، منسوجات و لوازم بهداشتی و آرایشی از سوسک‌های قرمز به عنوان عامل رنگ دهنده استفاده می‌شود؛ این در حالی است که از دیدگاه اسلام خوردن کلیه حشرات، به جز ملخ که شرایط خوردن آن در رساله‌ها موجود است، حرام است.

به گزارش گلستان ما به نقل از سینا ecouterre نوشت؛ روزی خبرهای مربوط به عرصه سلامت، واقعیتی تلخی را مطرح کردند و به مردم اعلام کردند رنگ قرمز در استارباکس (نوشیدنی)توت فرنگی، کِرم فراپوچینوز و رنگ قرمز مخملی در کیک هورا ناشی از لاشه خرد شده حشرات است.

چندی نگذشت که فاش شد در اوایل قرن 15، از عصاره دانه‌های قرمز رنگ، مشتق شده از بقایای سوسک‌های انگلی بومی مکزیک و جنوب آمریکا، به عنوان یک عامل رنگ دهنده در منسوجات استفاده شده است.

اما آنچه کمتر به آن پرداخته شد و به طور گسترده‌ای ناشناخته ماند، این است که از لاشه سوسک‌ها و حشرات قرمز رنگ در لوازم آرایشی، به عنوان "کارمین" رنگ دهنده طبیعی قرمز شماره 4 استفاده می‌شود که عمدتا در رنگ رُژ لب‌ها دیده می‌شود.

اگر چه این رنگ، خود علت واکنش‌های آلرژیک شدید همراه با رفلکس تهوع و یا بدون آن، شناخته شده است، اما جایگزین آن هم، قطران زغال سنگ و یا دیگر مواد پتروشیمی نیست.

یکسری انتخاب‌ها برای ایجاد رنگ قرمز در مواد آرایشی وجود دارد که مارک‌های سازگار با محیط زیست هستند وجود دارد؛ مانند مواد معدنی مانند آهن و اکسیدهای میکا و عصاره‌های گیاهی (آناتو، چغندر، زردچوبه و زعفران) که می‌توان برای دستیابی به رنگ‌های قرمز استفاده کرد.

البته مردمی که غذاهای فرآوری شده می‌خورند، باید نگران خیلی چیزهای بدتر از لاشه حشرات قرمز رنگ در لوازم آرایشی باشند زیرا در چنین غذاهایی برای رنگ قرمز مواد غذایی از عنکبوت‌ها و کرم‌‌‌های زیادی استفاده می‌شود.

برای مثال ببینید رنگ با کد E120 از روی بدن این نوع سوسک تهیه می‌شود.

گزارش فائو در سال ۲۰۱۳حشرات بسیار مغذی هستند

لازم به ذکر است؛ فائو در گزارش سال ۲۰۱۳ عنوان کرد شیوه‌های فعلی کشاورزی و تولید مواد غذایی ناپایدار هستند، حشرات قابل خوردن، یک منبع غذایی بادوام و دست نخورده هستند که می‌توانند پاسخگوی نیاز فزاینده آب و غذا در جهان باشند.

فائو معتقد است حشرات بسیار مغذی بوده و نسبت به سایر احشام، بیشتر با محیط زیست سازگاری دارند؛ این در حالی است که: اولا مشکل اساسی دنیای امروز ما کمبود غذا نیست، بلکه مشکل اساسی نبود عدالت در توزیع است تا حدی که، اگر ثروت و دارایی‌های 100 ثروتمند اول جهان، بین کل مردم جهان توزیع شود، نه تنها مشکل کمبود غذا، بله فقر کل مردم جهان، چهار بار از بین می‌رود.

موجودات حرام درغذاها و لوازم بهداشتی و آرایشی مسلمانان

ثانیا از دیدگاه اسلام خوردن کلیه حشرات، به جز ملخ که شرایط خوردن آن در رساله‌ها موجود است، حرام است، اما متاسفانه از طرق صنایع تبدیلی، این موجودات حرام سر از نوشیدنی‌ها، غذاها و لوازم بهداشتی و آرایشی مسلمانان درآورده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.