1394-12-01 13:36
3468
0
27855

از بنز تمام عیار پوتین تا رییس جمهور قورباغه سوار + تصاویر

خانم صدراعظم آلمان این روزها یک خودروی آئودی «A8» دارد؛ ماشینی که خیلی بیشتر از قیمت معمولی اش برای دفتر صدارت آلمان آب خورده چرا که آنگلا مرکل کلی آپشن اضافی روی این ماشین می خواست و تهیه هر کدام کلی هزینه می برد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مجله همشهری دانستنیها - لیدا هادی: وقتی شرکت اتومبیل سازی بنز قصد رونمایی از لیموزین غول پیکرش را داشت روی یک مسئله تاکید زیادی می کرد؛ این که مدل تازه بنزهایی که با نام «S600» وارد بازار می شوند، ایمن ترین ماشین های دنیا هستند. آنطور که سازندگان این محصول مدعی اند برای مقاوم سازی مرسدس گارد «اس 600» از موادی مانند آرامید، پلی اتیلن و یک نوع ترکیب خاص فولادی استفاده شده و برای پوشش دهی شیشه ها از ماده بی کربنات بهره گرفته اند. زیر ماشین هم با استفاده از ماده ای خاص مقاوم شده.

با این حال تا وقتی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به محصول کشورش اعتماد نکرد و یکی از آنها را به عنوان خودروی شخصی اش به ناوگان ترابری دولت نیاورده بود، کسی چندان سراغ این تولید جدید نمی رفت. 
بعد از آن بود که دولتمردان دنیا یک به یک سراغ امن ترین ماشین جهان رفتند. اولین نفر هم شخص رییس جمهور روسیه بود که با آوردن بنز تمام حفاظت شده اش به تهران، جنجال بزرگی به راه انداخت اما مگر ماشین پوتین چه داشت که او ترجیح داد آن را این همه راه با خودش بار بزند و به تهران بیاورد؟

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل

مرسدس بنز اس 600 گارد، مشخصات خاص خودش را دارد؛ آنقدر که ولادیمیر پوتین با خیال راحت آن را وارد هواپیمای شخصی اش کند و به هر جای دنیا بکشاند. البته از این ماشین اطلاعات زیادی در دست نیست، آن هم فقط به خاطر مسائل امنیتی اما اینطور که می گویند این ماشین در برابر انواع سلاح های نظامی، مواد منفجره، نارنج و بمب دستی مقاوم است. در واقع مرسدس اس 600 گارد، اولین خودروی کارخانه ای در جهان است که از بالاترین استانداردهای حفاظتی و زرهی با رده «VR9» پشتیبانی می کند. بنابراین سطح حفاظتی این ماشین در برابر سلاح های بالستیکی، انفجاری، گلوله های با کالیبر بالا، نارنجک، گازهای شیمایی و ... تضمین شده.
مرسدسی که این روزها زیر پای آقای پوتین و چند نفری از سران کشورهای دنیا قرار گرفته، با استفاده از تراشه ها و الیاف مصنوعی مقاوم در برابر حرارت و قطعات پلی اتیلن، انرژی حاصل از گلوله های پرسرعت را خنثی می کند. بنابراین گلوله ای که به راحتی هر ماشینی را می بُرد در برخورد با این خودرو کاملا خنثی می شود، هر چند که این مرسدس کلاس اس 600 در ظاهر فرقی با باقی مرسدس ها ندارد.
اتاق سرنشین ها با صفحاتی پنج سانتی متری از فولاد محافظت می شود و موتورش هم 12 سیلندر با دو توربوشارژر است که با توانی معادل 523 اسب بخار کار کند. با این حساب مرسدس بنز اس 600 گارد، نه تنها ایمن ترین ماشین دنیا بلکه یکی از سریع ترین ساخته های آلمانی ها هم هست.
گیربکس هفت دنده دارد و با حداکثر سرعتی حدود 264 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. سیستم آژیر خطر و هشدار، سیستم تامین هوای تازه اضطراری از طریق مخزن اکسیژن، پنجره های جانبی هیدرولیکی، گرم کننده و خنک کننده شیشه جلو و پنجره ها، پرده کرکره ای مات، محفظه های ویژه همراه با یخچال، نورپردازی و چراغ های مخفی از ویژگی های مشترک این محصول با همه بنزهای دیگر است؛ با این تفاوت که این غول محافظ می تواند با تایرهای ضد گلوله «میشلن» خود حتی در صورت پنچری با استفاده از سیستم کنترل فشار باد تایر، تا سی کیلومتر مسافت را بدون کوچکترین مشکلی طی کند.
نو که آمد به بازار
درست است که آقای رییس جمهور کشور روسیه برای تامین امنیتش یک ساخته دست آلمانی ها را با خود آورد اما این دلیل نمی شود که به خودروهای ساخت کشور روسیه اعتماد نداشته باشد. تا پیش از این و در دوران سروسامان داشتن اتحاد جماهیر شوروی، سران این کشور فقط از ساخته های شرکت «زیل» (از بزرگترین کارخانه های اتومبیل سازی روسیه) استفاده می کردند اما بعد «بوریس یلتسین» پای ماشین های آلمانی به خصوص بنز را به دم و دستگاه دولتی باز کرد.

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل

حالا پوتین قرار است در سال میلادی پیش رو بنز تمام عیارش را کنار بگذارد و یک غول محافظ روسی زیر پایش بیندازد. این لیموزین غول پیکر در برابر حملات هسته ای و شیمیایی هم مقاوم است. شرکت زیل اعلام کرده این ماشین محافظتی که ساخت آن شش سال به طول انجامیده 16 تن وزن و موتوری با ظرفیت 7.7 لیتر دارد. لایه ای از تیتانیوم روی این لیموزین را پوشانده و سقفش از آهن ویژه ای است که می تواند حتی وزن یک تانک را هم تحمل کند؛ بماند که این وسط کلی تجهیزات رفاهی هم برای آقای رییس جمهور در اتاق شش در این ماشین جا داده اند؛ از سیستم شستشو بگیر تا میز کار و سالن کنفرانس برای نشست های سری و نظامی.
سیاستمداران دنیا چه ماشین هایی سوار می شوند؟
چهارچرخه های فوق مدرن

چین؛ فقط محصول وطنی
چینی ها تا کمی قبل عاشق و واله ماشین های آلمانی بودند. یعنی هر ماشینی توی دست و بال دولتمردان چشم بادامی پیدا می شد یا مرسدس بنزهای گارد بود یا ب ام و های آخرین سیستم محافظ اما با آمدن «ژی جین پینگ» داستان کمی فرق کرد. شخص اول حزب کمونیست چین به محض ورود به کاخ ریاست جمهوری دستور داد همه سران از خودروهای داخلی خودشان استفاده کنند. 

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل

خودش هم یک ماشین «Hongqi» انتخاب کرد؛ محصولی از تنها شرکت سازنده خودروهای لوکس در چین. قیمت «Hongqi L5 limousine» آقای رییس جمهور، حدود هشتصد هزار دلار اعلام شده که در مقایسه با ماشین های دیگر سران دنیا، کمی گران به نظر می رسد. تا چندی پیش کسی این ماشین عجیب را ندیده بود تا این که ژی جین پینگ در سفر رسمی اش به نیوزیلند آن را با خودش برد. ماشینی هفت تنی که با کپی برداری کامل از اتاقک رولزرویس ساخته شده است.

هندوستان؛ باز هم آلمانی ها
اولین روزی که آقای نخست وزیر هندوستان در سمت جدیدش وارد خیابان های شهر شد، مردم دهلی نو انگشت به دهان و مات مانده بودند. هندی ها که تا پیش از این سران کشورشان را فقط در بنزهای ساده دیده بودند، این بار نخست وزیر تازه وارد را سوار بر یک «ب ام و» سری 7 می دیدند که با شکوه و ابهت عجیبی در خیابان ها جولان می داد؛ آن هم برعکس شعارهای آقای «نارندرا مودی» که از ساده زیستی در زندگی می گفت.

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل

واکنش های مردم آنقدر زیاد بود که همان شب در اخبار رسمی اعلام شد انتخاب ماشین نخست وزیر به دست خودش نبوده و حزب حاکم برای محافظت بیشتر از او چنین تصمیمی گرفته. یک «ب ام و»ی عجیب که در برابر هرگونه حمله تروریستی ایمن بود؛ از بمب و نارنجک بگیر تا آتش سوزی و تیراندازی. با سنسورهایی حرارتی که وجود هر بمبمی را تشخیص می دهند. خودروی مودی هیچ وقت آتش نمی گیرد چرا که باک بنزینش را طوری ساخته اند که هیچ محرک حرارتی نمی تواند به آن نفوذ کند. اتاقک ماشین نیز در مقابل نفوذ هر گاز شیمیایی مصون است. می گویند برای راندن »Li760» باید راننده ها از مدت ها قبل دوره های خاصی را بگذرانند تا با فوت و فن ماشین کاملا آشنا شوند.


آلمان؛ آخر ماشین بازهای دنیا
وقتی بیشتر سران دنیا، خریدار ماشین های آلمانی باشند فکر می کنید خودشان سوار چه ماشینی می شوند؟ در آلمان سران ایالت های مختلف بسته به محل فرمانداری شان نوع ماشین خود را انتخاب می کنند. بعضی ها طرفدار بنز هستند و عده ای دیگر ب ام و را ترجیح می دهند. انتخاب گروهی هم «آئودی» است، مثل خانم صدراعظم که این روزها یک خودروی آئودی «A8» دارد؛ ماشینی که خیلی بیشتر از قیمت معمولی اش برای دفتر صدارت آلمان آب خورده چرا که آنگلا مرکل کلی آپشن اضافی روی این ماشین می خواست و تهیه هر کدام کلی هزینه می برد. 

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل

البته آئودی هم برای خانم صدراعظم کم نگذاشته. ماشین مرکل یکی از معدود ماشین های دنیاست که اگر به هر دلیلی خانم صدراعظم نتواند از آن خارج شود یا حادثه ای برایش پیش بیاید، سیستم امنیتی اش به تمامی مراکز پلیس دور و بر خبر می دهد، ضمن این که به خاطر علاقه او به موسیقی، سیستم پخش ماشین موزیک را به صورت ارکسترال پخش می کند.
البته این فقط یکی از ماشین های مرکل است. او در پارکینگ دفترش، هم مرسدس اس 600 گارد دارد و هم ب ام و سری 7 و حتی فولکس واگن و ... هر کدام هم با تجهیزاتی خاص و ویژه؛ یکی در مقابل بمب شیمیایی مقاوم است و دیگری در برابر تیراندازی های مرگبار؛ یکی سیستم هشداردهنده خاصی دارد و آن دیگری، سیستم اطفای حریق خودکار. مرکل مدعی است با این کار می خواهد از همه برندهای خودروسازی کشورش حمایت کند.


خودروی پاپ
پاپ فرانسیس به تازگی از خودروی سنتی «پاپ موبیل» ساخت مرسدس بنز دست کشیده و یک هیوندای سانتافه تغییر شکل یافته کانورتیبل (خودرویی که سقفش جمع می شود) را جایگزین آن کرده است. پاپ فرانسیس در سفر به هر کشوری ماشین خاص آن منطقه را سوار می شود.

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل

رییس جمهور قورباغه سوار

«خوزه موخیکا» عجیب ترین رییس جمهور دنیا بود. پیرمرد اهل اوروگوئه که تا چند ماه پیش هم به عنوان فقیرترین رییس جمهور دنیا شهرت داشت، برای رفتن به دیدارهای مردمی و شرکت در نشست های دولتی از یک فولکس واگن مدل مشهور «بیتل» استفاده می کرد؛ همان موقع ها هم خیلی از سران کشور به او اصرار کرده اند حداقل ماشین بهتری زیر پایش بیندازد اما او به همین بیتل قدیمی راضی بود. خوزه حتی راننده هم نداشت و خودش همیشه دست به فرمان بود.

از بنز تمام عیار پوتین تا کلکسیون خودروهای مرکل
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.