1393-06-28 04:37
1040
0
3016
از سوی معاون بازرگانی تعاون روستایی گلستان

قیمت خرید حمایتی ارقام مختلف برنج اعلام شد

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان قیمت خرید حمایتی ارقام مختلف برنج را اعلام کرد.

 به گزارش گلستان ما ، محمدرضا جامی ظهر امروز در کارگاه توجیهی خرید حمایتی برنج ارقام پرمحصول و بومی «محلی» تعاون روستایی گلستان در گرگان اظهار کرد: شالیکاران گلستان 85 هزار تن برنج پرمحصول و 150 هزار تن برنج محلی در اراضی استان تولید کردند.

وی در خصوص قیمت خرید حمایتی ارقام مختلف برنج تصریح کرد: قیمت ارقام خزر- فجر با درصد شکستگی 7.5 درصد 35 هزار و 500 ریال، شیرودی ـ کشوری 34 هزار ریال، کوهسار ـ سازندگی و عنبر بونجفی 29 هزار ریال، ندا ـ نعمت 28 هزار و 500 ریال، هاشمی 61 هزار ریال، طارم محلی 59 هزار ریال و علی کاظمی 52 هزار و 500 ریال تعیین شده است.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه خرید حمایتی محصولات کشاورزی از 23 شهریور آغاز و تا 25 آبان ادامه دارد، افزود: باید نسبت به تعیین مراکز خرید برنج اقدام و اطلاعیه خرید حمایتی برنج به مراکز اعلام شود.

جامی با اشاره به اقدامات ضروری و شرایط محصول قابل خرید بیان داشت: بر اساس میزان تولید برنج در گلستان 12 مرکز خرید تعیین شده است.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی خرید برنج در استان خبر داد و افزود: مراکز خرید از روزهای گذشته مبادرت به خرید برنج کشاورزان کردند.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان خاطرنشان کرد: خرید محصول برنج از طریق سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی صورت گرفته و تا زمان فروش محصول در انبارهای تعیین شده نگهداری می‎شود.

جامی ادامه داد: سامانه مذکور در تمامی مراکز خرید محصولات برنج، پنبه و سویا نصب و آموزش لازم در این راستا صورت گرفته شد.

وی بر ضرورت تفکیک ارقام برنج تاکید کرد و گفت: در سایر محصولات کشاورزی غیر از گندم با تفکیک ارقام مواجه نیستیم اما در مورد برنج نیاز است که از افراد متخصص بهره‎مند شویم و کارگاه تخصصی در هر سطح مرکز خرید باید انجام شود.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه این افراد کنترل کیفی و کنترل کمی درصد شکستگی ارقام برنج را تعیین می‎کنند، یادآور شد: در مرکز خرید یک مسئول کنترل کمی داریم که مسئولیت آن با مدیرعامل شرکت است و مسئول کنترل کیفی از طریق کارشناس، درصد شکستگی را برآور می‎کند.

جامی بیان داشت: ارقام برنج‎های وارداتی که به لحاظ قیمت پائین‌تر از برنج‎های داخلی است و احتمال اختلاط ارقام داخلی و خارجی وجود دارد باید نظارت دقیق‎تری در این راستا صورت پذیرد./فارس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.