1394-05-23 15:59
3071
0
18970

تحویل لاشه یک قلاده فوک خزری به محیط بانی گمیشان + تصاویر

رییس اداره محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان خبر از تحویل لاشه یک قلاده فوک خزری از سوی صیادان گمیشانی به محیط بانی گمیشان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، وی با بیان این خبر افزود:یکی از صیادان گمیشانی طی تماس تلفنی با مامورین محیط بانی گمیشان از تلف شدن و گرفتار شدن یک قلاده فوک خزری در آب های دریای خزر خبر داد .

بیانی ادامه داد:طی هماهنگی صورت گرفته فوک خزری یاد شده که ظاهرا بعلت گرفتار شدن در تور های صیادی دچار خفگی  و مرگ شده بود به محیط بانی گمیشان انتقال یافت.

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن تصریح کرد: فوک های خزری گاها در دام  و تور های صیادی سرگردان موجود در پهنه آبی خزر گرفتار و به سبب کمبود اکسیژن  دچار خفگی می شوند  و یا به سبب جراحات وارده  تلف می شوند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:این فوک خزری پس از انتقال از محیط بانی گمیشان به مرکز تحقیقات محیط زیست دریایی اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان بندرترکمن ، توسط کارشناسان محیط زیست و دکتر شیرازی ( نماینده مرکز سگ های آبی کشور هلند در ایران )مورد کالبد شکافی قرار خواهد گرفت  و علت اصلی مرگ بررسی و مشخص می شود .

در سال های اخیر در راستای حمایت از فوک خزری اقدامات مطلوبی در حال اجرا می باشد.فوک های خزری یکی از کوچکترین اعضای خانواده سیل های بدون گوش می باشد و این گونه منحصر به فرد بوده و تنها در دریاچه خزر یافت می گردد.اندازه حیوان بالغ تا یک و نیم متر نیز می رسد .

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.