1394-05-17 04:59
1418
1
18666
دبیر جبهه متحد اصولگرایان استان گلستان:

هاشمی از روستائیان عذرخواهی کند / چرا در سال همدلی یک قشر انقلابی را تحقیر می کنند؟

دبیر جبهه متحد اصولگرایان استان گلستان گفت: هاشمی باید در سخن گفتن تدبیر کند، در رفتار خود تجدیدنظر کرده و با عذرخواهی و پوزش از قشر عظیم متدین، متشرع، دین‌دار و ولایت‌مدار روستایی، گفتار خود را اصلاح کند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام قربان‌علی جمشیدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در واکنش به سخنان اخیر هاشمی‌رفسنجانی در اهانت به روستائیان اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآن‌کریم، انسان‎ها با هر نژاد و عقیده‎ای که باشند شهری و یا روستایی، ملاک برتری آنها در مال و ثروت نیست بلکه در تقوای الهی است.

وی تصریح کرد: سزاوار است که انسان عاقل از ثروت، قدرت، دانش و جوانی خود بپرهیزد و خانه دل را با یاد خدا آباد کند باید انسان خود را موعظه کند تا به پارسایی و به یقین برسد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز گلستان افزود: ایمان و اخلاق اسلامی ایجاب می‎کند انسان برای دستیابی به سعادت تلاش کند بزرگان و مراجع دینی اکثرا نخبگانی هستند که از دل روستاها برخاستند رهبر دینی ما نیز همواره به مسئولان سفارش داشتند که به کوخ‎نشینان بیشتر توجه کنند نه به کاخ‎نشینان؛ اشرافی‎گری از منظر بزرگان دینی مردود است.

* در طول تاریخ انسان‎هایی همچون بلال حبشی، سلمان فارسی، عمار، میثم از دل روستاها و حاشیه شهرها بودند

جمشیدی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی بر اثر کهولت سنی گاهی مطالبی می‎گویند که در حد و انتظار از ایشان نیست، در طول تاریخ انسان‎هایی همچون بلال حبشی، سلمان فارسی، عمار، میثم و افرادی که از دل روستاها و حاشیه شهرها بودند به مدد اسلام آمدند و در راستای اعتلای دین خدا افتخارآفرینی کردند.

وی بیان داشت: در همه نقاط کشور به ویژه در جامعه روستایی دانشمندانی پرورش یافتند که در توسعه علمی، عمرانی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش‎آفرین بودند، اهانت به جامعه روستایی باعث دلسردی قشر عظیمی که در تمامی عرصه‎ها حضور موثر داشته و دارند می‎شود.

دبیر جبهه متحد اصولگرایان گلستان تاکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای همدلی و همزبانی مزین کردند لذا نباید جامعه را به التهاب بکشانیم، نباید یکدیگر را تحقیر کنیم، چراکه خداوند برای انسان ارزش قائل شده است، اهانت به یکدیگر در دین اسلام مردود است کسانی که جامعه اسلامی را به التهاب می‎کشانند باید بدانند که این به نفع اسلام، دین، قرآن و جامعه روحانیت نیست.

جمشیدی افزود: آقای هاشمی‌رفسنجانی در جمع مسئولان آموزش و پرورش نیز سخنانی مطرح کردند که زیبنده نیست لذا خبرنگاران و رسانه‎ها باید با تحلیل چنین مسائلی به جامعه آگاهی دهند.

وی گفت: در حالی که مقام معظم رهبری همگان را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‎کنند بیان حرف‎های دلسردکننده و تهدیدآمیز از سوی مقامات کشوری جزء التهاب‎آفرینی نفعی برای نظام ندارد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز گلستان تاکید کرد: آقای هاشمی باید در سخن گفتن تدبیر کند عواملی که دوروبر ایشان هستند و از داخل و کانال‎های مختلف به ایشان برنامه می‎دهند باید در رفتار خود تجدیدنظر کرده و با عذرخواهی و پوزش از قشر عظیم متدین، متشرع، دین‌دار و ولایت‌مدار روستایی، گفتار خود را اصلاح کند.

جمشیدی گفت: به صلاح و مصلحت ایشان این است که با کهولت سنی که دارند کمی استراحت کنند به دور و اطرافیان خود خیلی اطمینان نداشته باشند و کمی به عقل خود رجوع کنند و اگر مطلبی بر زبان می‎آورند طوری نباشد که عقاید مردم را زیرسئوال ببرند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و موضوع هسته‎‎ای در میان است نباید حرکاتی از خود نشان دهیم که جامعه اسلامی دچار تشنج شود ایجاد دوگانگی در جامعه خواسته آمریکایی‎ها و اروپائیان است لذا باید هوشیار باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.