1394-05-02 10:38
1918
1
18003
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:

سرانه تولید زباله در گلستان پایین‎تر از میانگین کشوری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان با اشاره به اینکه ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته سرانه تولید زباله بالایی دارد، گفت: سرانه تولید زباله در گلستان پایین‎تر از میانگین کشوری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ احمد سردار زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از سال 1388 طرح تفکیک زباله از مبدا را در استان گلستان شروع کردیم که روزانه به طور متوسط 900 گرم زباله در گلستان تولید می‎شود که به تفکیک 560 گرم زباله‎های شهری و 340 گرم زباله روستایی را شامل می‎شود.

 وی با بیان اینکه کاهش سرانه و کم تولید کردن زباله یکی از توصیه‎های دینی و جزو فرهنگ اصیل ایرانی محسوب می شود، افزود: یکی از اولویت‎های برنامه 1404 برای همه شهرها و استان‎ها طرح تفکیک از مبدا است و یکی از شاخصه‎های توسعه در جوامع مدیریت پسماند‎ها و فاضلاب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان  افزود: مدیریت پسماند یکی از اصولی‎ترین کار‎هایی که تعریف شده تفکیک زباله از مبدا است که مناسب‎ترین اقدام جداکردن زباله‎های تر و خشک توسط مردم صورت گیرد.

سردارزاده بیان داشت: شهرداری‎ها متولی تفکیک زباله از مبدا هستند که امیدواریم بتوانند این طرح را اجرایی کنند و چون طرح تفکیک مبدا یک تکلیف قانونی است صرفا آمادگی یک شهرداری نیست.

وی گفت: کمیته‎های طرح حمایتی تفکیک زباله از مبداء را در 14 شهرستان ابلاغ کردیم و از طریق معاونت عمرانی و دفتر امور شهری و شهرداری استانداری و همه ظرفیت انتظامی و قضایی و مدیریت شهری شهرستان استفاده شده است.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان اظهار کرد: کمیته‎ها را به مسئولیت فرماندار شهرستان و حضور همه دستگاه‎های متولی تشکیل دادیم اما تقریبا 4 الی 5 شهر استان استارت کار را زدند که از جمله می‎توان به شهرهای کلاله، علی‎آبادکتول، انبارالوم و گنبد کاووس اشاره کرد.

سردارزاده گفت: گرگان به عنوان مرکز استان جزو اصلی ترین نقطه در مدیریت شهری است خوشبختانه طرح جامع تفکیک زباله از مبداء توسط خدمات شهری شهرداری ارائه و تصویب شد و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی بیان داشت: تفکیک زباله از مبدا جزو طرح‎های بسیار سخت و ظریفی است که پیمانکار باید توانمندی و تخصص خوبی داشته باشد که انشالله شهرداری مربوطه بتواند بستر مناسبی را آماده کند برای آموزش و فرهنگ‎سازی که این طرح به نوع مطلوبی برسد.    

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا تازیکی

توضیح در مورد خبر فوق... طرح تفکیک ار مبدا در استان گلستان از سال 1388 اغاز شد که در حال حاضر 13 شهر در استان در حال اجرای این طرح می باشند ....در حال حاضر روزانه به طور متوسط 900 تن زباله در این استان تولید می‎شود که به تفکیک حدود 560 تن زباله شهری و حدود340 تن زباله روستایی می باشد که به دو مرکز پردازش استان حمل می گردد و همچنین سرانه تولید در استان به طور متوسط 560 گرم برای هر شهروند گلستانی میباشد

0
0
پاسخ
1394-05-03 04:43

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.