1398-02-26 00:08
1092
0
63247
واکنش 60 امام جمعه به جنگ روانی غرب‎گراها در پی حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس؛

کاسبان ترس بر ترس مضحک خود غلبه کنند/ پریشانی جوّ روانی جامعه برای فراموشی وضعیت بد اقتصاد است/ عده‌ای با ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی دست به دامن تبلیغ جنگ شده‌اند

حضور ناو هواپیمابر و بمب‎افکن‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس در روزهای اخیر موجب شده تا به این بهانه برخی رسانه‎ها و اشخاص از این حضور با تعبیرِ آرایش جنگی ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی ایران موجی از ترس را القاء کنند.

به گزارش گلستان ما، پس از حضور چند روزه ناو هواپیمابر و بمب‎افکن‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس، این موضوع در رسانه‌ها و شبکه‎های اجتماعی و به دنبال آن در افکار عمومی کشور به موضوع بحث تبدیل شده است. در این بین برخی رسانه‎ها و اشخاص سعی دارند از این حضور با تعبیرِ آرایش جنگی ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی ایران موجی از ترس را القاء کنند. همین امر موجب شده تا ائمه جمعه سراسر کشور در گفت‎وگوهای متفاوت این‎گونه القائات را محکوم کنند.

ماموستا ملاهاشم نوری، امام جمعه اهل سنت قروه:

کاسبان ترس درایت و بصیرت ندارند

ماموستا ملاهاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به تلاش دشمن برای خروج از بحران هایی که درگیر آنها در منطقه شده است اظهار داشت: آمریکا به تعبیر مقام معظم رهبری کشوری غیرقابل اعتماد و فریبکار است.

وی افزود: آمریکاییها هیچوقت نمی توانند با ایران اسلامی مقابله کنند و به فرموده حضرت امام که کلام ایشان مربوط به یک مقطع زمانی خاص نمی شود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه اهل سنت قروه ادامه داد: آمریکا تجربه جنگ طبس را در کارنامه دارد که با شکست سنگینی روبرو شد و پس از ان نیز در هشت سال جنگ تحمیلی و در شرایطی که همه نوع حمایتی از رژیم بعث عراق صورت داد باز هم با شکست مواجه شد.

به گفته ماموستا نوری آمریکاییها در پروژه داعش شکست خورده بودند و در جنگ اقتصادی هم شکست خورده هستند.

وی خاطر نشان کرد: امروز آمریکا به دنبال جنگ روانی است و خود انان نیز خوب می دانند که اگر بخواهند دست از پا خطا کنند پشیمان خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به کسانی که از شو آف آمریکایی ها وحشت کرده اند افزود: آنهایی که چشم طمع به آمریکا دارند و دل به آنها بسته اند در اشتباه محض هستند چرا که پیش بینی های زمان شناسانه مقام معظم رهبری همیشه وجود توخالی امریکا را نمایتان کرده است.

وی با بیان اینکه مسببان جنگ روانی دشمن ملت ایران اسلامی هستند افزود: ما دارای دشمنان داخلی هستیم که دوست نظام نیستند و همراه دشمن می باشند و به دنبال ایجاد تنش هستند.

ماموستا نوری ادامه داد: ترس و وحشت از نمایش آمریکایی ها نشان دهنده عجز و ناتوانی است و این مسئله چه در میان مسئولین رخ بدهد و چه در میان دیگران باشد قابل قبول نیست و جز خفت و خواری برای افراد ترسو ندارد.

وی گفت: ما در کنار قدرت نظامی خود دارای قدرت ایمان هستیم و خداوند در کنار ما قرار دارد و کسانی که در این میان حقیقت دین مبین اسلام را درک نکنند درایت و بصریت ندارند.

ماموستا امین راستی، امام جمعه موقت سنندج:

کاسبان ترس بر ترس مضحک خود غلبه کنند

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: دشمن تبلیغتی را به راه انداخته است که می گوید می خواهد به ایران حمله کند در حالی که اگر تمام کشورهای دنیا و ترامپ در یک طرف و ایران در طرف دیگر باشد با توجه به قدرت نیروهای نظامی و حاکمی که در جامعه ما وجود دارد آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند و هیچ حمله ای وجود نخواهد داشت.

وی گفت: این نوع تبیلغات آنها یک نوع جنگ عملیات روانی است در حالی که هر چه قدر هم به ان دامن بزنند مردم ایران منسجم تر، متحد تر و یکپارچه تر از قبل در مقابل آنها خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه کاسبان ترس بر ترس مضحک خود غلبه کنند افزود: آمریکا هیچگاه جرات حمله نظامی به ایران را نخواهد داشت و ترس آفرینی کاسبان ترس به جهت سوء استفاده در راستای منافع حزبی آنهاست.

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: دشمن جز شعار توخالی هیچکار دیگری نمی تواند انجام داد چرا که ایران همواره در مراحل های مختلف قدرت خود را نشان داده است و زمانی که حتی سلاح نداشتیم مردم جانانه در مقابل آنها ایستادگی کردند حال با این قدرت دفاعی که امروز ایران دارد تبلیغات انها مضحک آور است و خواهیم گفت اقتدار ایران همچنان پاربرجاست.

حجت‎الاسلام و المسلمین حمید حسن‎زاده، امام جمعه میاندوآب:

پریشانی جوّ روانی جامعه برای فراموشی وضعیت بد اقتصاد است/ دسیسه‌های کاسبان ترس به نتیجه نمی‌رسد

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ روانی برخی از غرب گرایان در القای وقوع جنگ نظامی آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: این چیزی جز یک جنگ روانی نیست.

وی، افزود: رهبر معظم انقلاب چندی پیش در بیانات خود فرمودند «جنگ نمی شود، مذاکره هم نمی کنیم». بنابراین دشمنان ملت و کاسبان ترس در صدد القای جنگ و تهدید به جنگ هستند، یک سال قبل هم پروژه ای داشتند به نام جنگ یا صلح؛ قبلا هم اعلام کرده بودیم فتنه ۹۸ پروژه ای بنام جنگ یا صلح است و از این طریق در صدد دستیابی به خواسته های خود هستند و گرنه آمریکا می داند نمی تواند به ایران حمله کند.

امام جمعه میاندوآب، با اشاره به قدرت نظامی ایران و پیشرفت تکنولوژی های نوین جنگی کشورمان تاکید کرد: تمام پایگاه های نظامی همه کشورهای همسایه تحت نفوذ و در سلطه ایران بوده و تمامی موشک های دور برد روی آن ها تنظیم شده است، لذا آمریکا نمی تواند دچار این اشتباه شود و آغاز کننده جنگ باشد که در این صورت خسارت جانی و مالی حداکثری به خودش وارد می شود.

وی، ابراز کرد: این جنگ روانی موجب می شود تا عده ای از ترسوهای داخلی که به دنبال صلح هستند و یا در مذاکرات به نتیجه دلخواه و مطلوب خود نرسیده اند با القای جنگ نظامی به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام حسن زاده، ادامه داد: عده ای در داخل کشور برای فراموش کردن وضعیت بد اقتصادی حاکم بر جامعه، در چند مدرسه موضوع رقص دانش آموزان را به راه انداختند و اکنون نیز با القای جنگ نظامی در صدد دور کردن افکار عمومی از آشفته بازار اقتصادی هستند چرا که در مدیریت اقتصاد کشور ناکارآمد هستند.

وی، با بیان این که پریشان کردن جو روانی جامعه و انحراف اذهان عمومی مردم بخاطر فراموشی جنگ اقتصادی حاکم بر جامعه است، تاکید کرد: مردم ما آگاهی و بصیرت کامل نسبت به مسائل روز جامعه دارند و این دسیسه های ترسوهای داخلی هرگز به نتیجه نمی رسد.

امام جمعه میاندوآب، گفت: در داخل کشور آمریکا اختلافی میان حزب دمکرات و جمهوری خواه وجود دارد، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اهمیت ویژه ای برای ترامپ و ورود به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دارد طبیعی است برخی حرکت های نابخردانه را انجام دهد تا بتواند رای حداکثری کسب کند.

وی، با بیان اینکه ترامپ بخاطر کسب آرای بیشتر ناو جنگی خود را به طرف خلیج فارس حرکت داده، ابراز کرد: در داخل آمریکا با وجود اختلافات احزاب، نه دمکرات ها و نه جمهوری خواهان موافق مذاکره با ایران نیستند و برای کسب رای برخی حرکت ها را می کنند اما خبر ندارند که روز به روز بیشتر مورد نفرت جهانیان قرار می گیرند.

حجت الاسلام حسن زاده، اذعان کرد: القای جنگ نظامی آمریکا علیه ایران  یک جنگ روانی بیش نیست و شکستی که در این جنگ حاصل می شود برای آمریکاست؛ مردم ایران اسلامی ۴۰ سال با آمریکا مبارزه کرده است و همیشه شکست خورده و این بار نیز این توطئه آن ها به شکست منجر می شود.

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک:

دولتمردان به جای دامن زدن به مسائل حاشیه‎ای به فکر اقتصاد مردم باشند

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه بیش از چهل سال است که انقلاب اسلامی با قدرت، استقلال و اقتدار بر روی پای خود ایستاده است، گفت: شجاعت و ایستادگی ملت ایران در برابر تمام آسیب های داخلی و خارجی دشمنان این نظام را خشمگین ساخته است.

امام جمعه اهل سنت بندرچارک با اشاره به سناریوی دشمن مبنی بر جنگ نظامی عنوان کرد: برخی از دولتمردان در داخل کشور  این ترس را در دل مردم  ایجاد کرده اند که اگر سازش و نرمش با طرف های اروپایی نکنیم باعث ایجاد جنگ می شود در حالی که به فرموده رهبر عزیزمان امام خامنه ای(مدظله العالی) جنگ نخواهد شد.

راهبر با بیان اینکه باید از گذشته ها عبرت گرفت، تصریح کرد: آمریکایی ها خودشان از برجام خارج و به تعهداتشان عمل نکرده و در قبال آن هیچ یک از کشورهای غربی عکس العملی از خود نشان نداند و در این زمان نیز سازش با آنها امری بی فایده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران یک قدرت بزرگ منطقه و خاورمیانه است، عنوان کرد: هیچگاه دشمن این خطر استراتژیکی جنگ با ایران را انجام نخواهد داد زیرا کشور ما مجهز به پیشرفت ترین جنگنده و سلاح های نظامی است.

امام جمعه اهل سنت چارک با بیان اینکه ملت ایران تن به بازی سیاسی و تبلیغات دشمن نخواهد داد، گفت: ملت ایران هوشیار بوده و دولتمردان به جای دامن زدن به مسائل حاشیه ای باید به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشند.

راهبر با تاکید بر اینکه دولتمردان بی عرضگی در مقابله با جنگ اقتصادی را می خواهند در پشت شایعه جنگ نظامی پنهان سازند، گفت: دولت در بحث اقتصادی کاستی هایی داشته و روی خیلی از مسائل نظارت لازم را مبذول نکرده و این امر ضعف مدیریتی آنها را به طور واضح روشن می سازد.

وی با بیان اینکه در کابینه اقتصادی دولت باید تجدید نظر گردد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای مقابله با جنگ اقتصادی باید دولتمردان با قاطعیت جلو رانت خواری، اختلاس ها و کسانی که ارز نیمایی می گیرند ولی با قیمت آزاد می فروشند را بگیرد و به جای منحرف ساختن اذهان عمومی که دشمن می خواهد جنگ نظامی را به پا سازد به فکر معیشت مردم باشند.

 
حجت الاسلام خدری، امام جمعه زهک:

کاسبان ترس برای گریز از پاسخگویی تقلا می‎کنند/ تلاش ترسوهای داخلی برای القای جنگ نظامی مضحک است

حجت الاسلام خدری در گفتگو با عصرهامون، گفت: تلاش برخی از داخل برای وارد کردن فشار حداکثری به نظام و مردم از دید ملت پنهان نیست؛ در حالی که دشمن جرأت ندارد نگاه چپ به ایران بیندازد عده ای از دولتی ها بنا دارند تا با دروغگویی، فرافکنی و تولید هراس از طریق القای ترس جنگ نظامی در جامعه، نظام را برای تحقق خواسته هایشان تحت فشار قرار داده و ناتوانی خود در اداره کشور را مخفی کنند.

وی افزود: جریان دولت باید پاسخگوی ناتوانی های شدید خود نسبت به کنترل و مدیریت اقتصاد کشور باشد. تشویش اذهان عمومی و سرپوش گذاشتن بر کوتاهی ها و مدیریت های سویی که سبب تشدید چند برابری اثرات تحریم بر اقتصاد کشور شده دیگر کارساز نیست. اکثر کارشناسان بر این باورند که تحریم نهایتا 20 درصد بر اقتصاد کشورها تاثیر می گذارد اما هم افزایی برخی عناصر داخلی باعث شده تا امروز شاهد تاثیر چند ده برابری اثرات آن در کشور باشیم.

وی ادامه داد: برجام نتیجه دلدادگی به آمریکا و غرب است. دولت قول داده بود مشکلات اقتصادی را با برجام حل کند و چرخ زندگی مردم را همزمان با چرخیدن چرخ راکتورها بچرخاند.

وی القاء ترس جنگ نظامی را یک جنگ روانی مضحک دانست و اذعان داشت: ضعف فاحش جریان غربگرا در مدیریت جنگ اقتصادی و عیان شدن ناکارآمدی شان در این عرصه باعث شده تا به دنبال کمرنگ کردن جنگ اقتصادی دشمن برای گریز از پاسخگویی وعده هایشان در قبال تصویب برجام باشند.

حجت الاسلام خدری تصریح کرد: خوشبختانه به لطف تدابیر رهبری و تلاش های دلسوزان و خادمین نظام، نیروهای مسلح به اندازه ای قدرت تولید کرده اند که دشمن خیال باطل به سرش نزند و مردم از این بابت نگرانی ندارند. آنچه مشخص است این است که دشمن به دنبال جنگ نیست و فقط نمایش بازی می کند؛ تلاش برخی ترسوهای داخلی برای القای جنگ آن هم در شرایطی که ایران در اوج قدرت و صلابت نظامی به سر می برد مضحک به نظر می رسد.
ترامپ موافق برجام است اما تلاش دارد با تکیه بر عملیات روانی پیرامون جنگ در دعوای سیاسی داخلی امریکا، برجام را به نام خود تمام کند.
 
 

حجت‎الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر:

جنگ نظامی، القای بزدلان داخلی است

حجت الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین کارهای دشمن ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است اگر چه این طراحی نشان دهنده حماقت آنها است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام این نظام و مردم را چهل سال آزموده اند و می دانند که این دو جدا شدنی نیستند،افزود: هنگامی که صحبت از تقوا می شود،در واقع در یک معنا تقوا به معنای مراقبت از خود در برابر دشمن است که ضروری است در برابر حیله های دشمن هوشیار بوده و ضمن عدم اعتماد، از سهل انگاری و سستی پرهیز کرد.

امام جمعه ابهر با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ دشمن،بیان داشت: از دیدگاه ایشان دشمن همواره به دنبال ایجاد فشارهای اقتصادی، روانی و عملی است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اهداف فشار اقتصادی کاملا مشخص است، ادامه داد: اما در زمینه جنگ روانی دشمن به دنبال اهداف خود است که برخی بزدلان در داخل نیز به این جنگ روانی دامن می زنند.

وی با اشاره به اینکه حمله نظامی مورد نظر دشمنان نبوده و جرات به راه انداختن چنین جنگی نیز ندارند، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:" هزینه تسلیم شدن به مراتبا بیشتر از مقاومت و ایستادگی است".

امام جمعه ابهر با اشاره به شکست های متعدد آمریکا در برابر عزم ملت ایران و نظام اسلامی، افزود: در طول چهل سال گذشته آمریکا شکست های متعددی از جریان مقاومت خورده است و به همین دلیل جرات حمله نظامی به ایران را ندارد.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی نه تنها وجبی از خاک کشور را به دشمن نداد بلکه پیروز این میدان نیز شد.

وی تسخیر لانه جاسوسی، شکست در طبس، کودتاها و ناکامی در جنگ تحمیلی را نمونه هایی از شکست آمریکا در برابر اراده ملت ایران عنوان کرد و گفت: در جریان افغانستان، عراق، برکناری بشار اسد، طرح تابستان داغ،جنگ علیه یمن، فلسطین وشکست توطئه ها در فتنه 88 از دیگر نمونه های شکست آمریکا در برابر نظام اسلامی است.

امام جمعه ابهر گفت: عملیات روانی جنگ نظامی از شکست آمریکا ناشی می شود و نباید عده ای در داخل کشور به این موضوع دامن بزنند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر فصل یقه گیری و تسویه حساب های سیاسی نیست، ادامه داد: امروز فصل مجاهدت برای مقابله با برنامه های دشمنان است.

وی ایران اسلامی را دارای موجودیت، هویت و تمدن بسیار غنی عنوان کرد و گفت: باید برای دفاع از این هویت جریان ساز با انتظام در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کرد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه اگر کسی به دنبال ایجاد چالش و ذهنیت در عملیات و جنگ روانی دشمن بوده و در راستای حرکات،اقدامات و نقشه های دشمنان گام بردارد،باید مواخذه شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدجواد قنبربیگی، امام جمعه دره شهر:

القای جنگ برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‎های اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین "محمدجواد قنبربیگی"، امام جمعه دره شهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیداربا اشاره به جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی گفت: عده ای با القای وقوع جنگ خیالی به دنبال انحراف اذهان مردم در رابطه با عدم پیگیری مطالبشان در مورد مسائل اقتصادی هستند.

وی اظهار کرد: برخی دیگر نیز در کشور مشکل روانی خود کم بینی داشته و همیشه دوست دارند با سخنان وارونه و ایجاد ترس مانند بحث جنگ، خود را سر زبان ها بیاندازند.

امام جمعه دره شهر افزود: ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته علی رغم تمام سختیها برای حفظ ارزشهای نظام مقاومت کرده اند، بهتر است این افراد نیز ایستادگی را از مردم بیاموزند. این عده با ترس و وادادن در مقابل استکبار ابروی نظام را بخه طر می اندازند.

قنبربیگی تأکید کرد: آنچه مشخص است اینکه با قدرت فوق العاده نظامی، رهبری شجاعانه ، شبکه قدرتمند و وسیع در اطراف، بسیجی ها و الطاف خدادشمن هیچ گاه در هیچ اندازه ای هیچ غلطی نخواهد کرد. قطعا امریکا و اسرائیل میدانند در صورت جنگ تمام منافعشان در منطقه که در تیررس موشکهای بالستیک ایران است پس بعید است دست به حماقت بزند.

وی بیان کرد: در صورت حماقت دشمن پاسخ نظامی ما به آمریکا مرحله نبوده بلکه یکباره آنها را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

امام جمعه دره شهر عنوان کرد: ترامپ نیز با دعواهای سیاسی در داخلر امریکا به دنبال آن است تا با تکیه بر عملیات روانی پیرامون جنگ، برجام را به نام خود تمام کند اما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جنگ نمی شود مذاکره نخواهیم کرد، زیرا دشمن میدادند جنگ با ایران دنیا را فلج خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه الوند:

جایگاهی در کشور برای القاکنندگان جنگ دروغین وجود ندارد/ مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی آرایش جنگی بگیرند

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، با بیان اینکه کشور به آرایش جنگی در زمینه‌ حل مشکلات اقتصادی دارد، اظهار کرد: باید در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را آماده کنیم و نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی در برابر دشمنان هستیم.

وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهکار کارآمد سال‌هاست که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که اگر برنامه‌ریزی مناسب برای آن داشتیم و به این سیاست کلان عمل می‌شد، بدون شک امروز با مشکلات کنونی مواجه نبودی.

امام جمعه الوند با بیان اینکه باید در اقتصاد خود را برای هر عرصه‌ای آماده کنیم، ابراز کرد: کوتاهی‌ها و کم کاری‌هایی از سوی مسئولین در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت و به خوبی اجرا نشد.

مهدوی بیان کرد: اگر در همه زمینه‌ها در برابر دشمن آرایش جنگی داشته باشیم، هیچ وقت سیاستمداران و دیپلمات‌های ما با زبان نرم نباید با امریکا و غرب صحبت کنند و در برابرآن‌ها‌ کرنش نداشته باشند بلکه باید قاطعانه بایستند.

وی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که نتیجه اعتماد به دشمن نیز افزایش تحریم‌ها شد و فرصت یکساله به اروپا هم هیچ نتیجه‌ای برای ملت و کشور نداشت و عملا اقدامی صورت نگرفت.

امام جمعه الوند با اشاره به القای ترس از سوی برخی در جامعه، گفت: اگر امروز عده‌ای دارند به دروغ مسئله جنگ نظامی را مطرح می‌کنند نیز با این هدف است که می‌خواهند برای خودشان در بین مردم محبوبیت ایجاد کنند.

درمورد مسئله نظامی قطعا اتفاقی نخواهد افتاد

مهدوی تصریح کرد: این گروه که تعداد محدودی هم هستند، جو را متشنج می‌کنند تا خود را احیاء کرده و محبوبیت خود را زیاد کنند اما باید بدانند که هیچ جایگاه اجتماعی ندارند و مردم ولایی و انقلابی ما همیشه آگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد آرایش جنگ نظامی واضح است که اگر دشمنان می‌توانستند از نظر نظامی کاری انجام دهند بدون شک تاکنون اقدام کرده بودند و یک نمونه‌اش جنگ تحمیلی بود که شکست خوردند و با شرمندگی رفتند.

امام جمعه الوند با بیان اینکه درمورد مسئله نظامی قطعا اتفاقی نخواهد افتاد، افزود: اگر دشمنان و در راس آن امریکا هم بخواهد اقدامی کند بدون جز شکست چیز دیگری ندارند چراکه نیروهای نظامی ما در آماده باش کامل هستند.

مهدوی ابراز کرد: نمونه اخیر اقتدار و قدرت نظامی ایران در مسئله سوریه بود که داعش و گروه‌های تروریستی شکست خوردند و امریکا‌یی‌ها پا به فرار گذاشتند.

وی با تصریح بر اینکه مسئولین و مردم باید وحدت و هماهنگی داشته باشند، عنوان کرد: مسئولین باید برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی و کار جهادی داشته باشند.

امام جمعه الوند افزود: اگر مسئولین انگیزه خدمت و دلسوزی به مردم و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند بدون شک مشکلات برچیده می‌شود چراکه عدم مدیریت و عدم برنامه ریزی درست موجب بروز گره‌های اقتصادی و ضربه به بدنه اقتصاد کشور شده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان:

جنگ روانی دشمنان برای تهدید نظامی که هیچ‌وقت عملیاتی نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره عملیات روانی دشمن برای جنگ ایران و آمریکا رهبری اظهار کرد: آمریکا تمام قدرت و توان خود را طول این چهل سال انقلاب اسلامی برای شکست دادن جمهوری اسلامی ایران، برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به کار گرفته و نه‌تنها تا امروز موفق نشده بلکه در تمامی این عرصه‌ها شکست‌خورده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: جنگ اقتصادی آخرین عرصه دشمنان است که قطعاً در این عرصه هم شکست خواهند خورد؛ قاچاقی آمدن رئیس‌جمهور آمریکا به عراق، شکست نظامی در سوریه، شکست سیاسی در لبنان، از جمله شکست‌هایی است که آمریکا در منطقه خاورمیانه خورده است.

وی افزود: این شکست‌ها بر فرمایشات حدود 40 سال قبل امام خمینی (ره) که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، تأکید می‌کند؛ آمریکایی‌ها می‌دانند اگر کوچک‌ترین تحریک نظامی حتی اگر یک موشک به سمت جمهوری اسلامی ایران تیک انداز کند، تمام منافع اقتصادی و سیاسی‌شان در منطقه خاورمیانه نابود می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر با توضیح اینکه آمریکا اگر کوچک‌ترین تحرکی داشته باشد موشک‌های ایرانی ناوگان‌های آن‌ها را به آتش می‌کشد، بیان کرد: آمریکایی‌ها تا حدودی غیرت مردم ایران، قدرت نظامی را آزموده‌اند؛ رهبر انقلاب تأکید کردند که هیچ جنگی رخ نخواهد داد، منظورشان این بود که آمریکایی‌ها توانایی جنگ با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سربازان آمریکایی را در خلیج‌فارس دستگیر کردند، آمریکایی‌ها گریه می‌کردند و از ترس دست روی سرهای خود گذشته بودند؛ آمریکایی باور، اعتقاد و انگیز برای جنگ با ایران را به دلیل شکست سنگین ندارند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: فرماندهان نظامی آمریکایی فقط در حد پشت تربیون می‌توانند اعلام جنگ کنند؛ در حال حاضر هم جرئت اعلام جنگ حتی در پشت تریبون هم ندارند و این تهدیدهای نصفه و نیمه نشان از شکست آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی هیچ‌وقت عملیاتی نمی‌شود و نمونه آن شکست آمریکایی‌ها در سوریه و عراق است، خاطرنشان کرد: جنگ روانی را دشمنان به راه انداختند که عده‌ای در کشور دانسته و یا نادانسته کار دشمن را در کشور انجام می‌دهند و از مشکلات موجود که ناشی از بی‌تدبیری‌ها است، سو استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام رهبر در پایان گفت: رسانه‌های متعدد سراب جنگ ایران با آمریکا را نشان می‌دهد؛ برخی از افراد که کار دشمن را انجام می‌دهند ببینند که مردم ما داناتر از این هستند که در مقابل این جوهای تبلیغاتی بترسند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست بکشند.

آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان:

کاسبان ترس فضای جامعه را ملتهب نکنند/ القای تقابل نظامی ایران و آمریکا جنگ روانی دشمن و نقشه ستون پنجم آنها در داخل است

آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برخی جوسازیها که کاسبان ترس در جامعه ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: همه باید بدانند که جنگ نظامی با ایران برای آمریکایی‌ها نمی‌صرفد بنابراین آمریکا هیچ گاه به دنبال جنگ نظامی با ایران نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی قابل مقایسه با چهل سال گذشته نیست، ابراز کرد: اینک خود آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که چطور ناوها و پایگاه‌های آنها در تیررس موشک‌های ماست بنابراین آنها هیچ گاه دنبال جنگ نظامی نمی‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن با فشار اقتصادی قصد دارد خود را قوی نشان داده و ما را ضعیف جلوه دهد، خاطرنشان کرد: نباید گول سخنان فریبکارانه رئیس جمهور آمریکا که در راستای جنگ روانی است را خورد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ نظامی گزینه آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران نیست، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای که از ملتهب کردن فضای جامعه کاسبی می‌کنند این موضوع را در جامعه القا می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به جنگ روانی روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای هم در داخل به این جنگ روانی دشمن دامن می‌زنند که ممکن است از گروه کاسبان ترس باشند یا نیروهای نفوذی دشمن که با این کار می‌خواهند به اهداف خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عرصه جنگ ما با آمریکا عرصه اقتصاد است، گفت: جمهوری اسلامی قوی‌تر از دورانهای گذشته است و کسی در این شرایط جرات حمله نظامی به ایران را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عده‌ای منافع خود را در ترساندن مردم می‌بییند، اظهار کرد: عده‌ای نقش ستون پنجم دشمن را در این شرایط بازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرموده‌اند که آمریکا به دنبال تقابل نظامی با ایران نخواهد بود، گفت: ایشان بارها تاکید فرموده‌اند که قدرت جمهوری اسلامی اجازه تجاوز به کشور را نخواهد داد.

حجت‎الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر:

کسانی که به جنگ دامن زده منافعشان به این امر اقتضا می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با نظام اسلامی ایران را از ابتدای انقلاب بر پایه خواست مردم و بر مبنای دینی دانست و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان اسلام کارشکنی خود را شروع کردند و هر گونه کینه و دشمنی خود را به کار بستند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند.
وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" بیان کرد: پیام این سخن امام در سال های پس از پیروزی انقلاب به وضوح دیده شده و آمریکا تا کنون اقدامات زیادی علیه ایران اسلامی انجام داده و نتوانسته هیچ غلطی کند.
امام جمعه ملایر افزود: با توجه به تمامی این مسائل، امروز که نظام اسلامی در اوج قدرت واقتدار است شک نداشته که امریکا باز هم نمی تواند غلطی کرده و دست به حمله ببرد.
وی با اشاره به شکست آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان بیان کرد: وقتی آمریکا نمی تواند در مقابل حزب الله و حماس اییستادگی کند و شکست می خورد قطعا توان این را نداشته که در مقابل نظام اسلامی ایران بایستد.
حجت الاسلام برقراری افزود: اگر هم زمانی این احمق های درجه یک بخواهد دست به ماشه جنگ ببرد آن کسی که در این جنگ شکست خواهد خورد خود آمریکا است.
وی گفت: نظام اسلامی ایران همواره حسن نیت خود را به جهان ثابت کرده و زمانی که لازم بود مذاکره انجام شد و اطمینان لازم را برای عرصه بین المللی و سازمان های بین اللملی از فعالیت های هسته ای نشان داد و خودآژانس بارها به آن ازعان کرد و اگر بنا باشد که جنگی صورت گیرد مقصر این جنگ خود آمریکا است.
امام جمعه ملایر تاکید کرد: قطعا این جنگ اتفاق نخواهد افتاد چون هم آمریکا ضعیف تر از آن است دست به چنین غلطی بزند هم نظام ایران اسلامی قدرتمند تر از آن است که بخواهد بگذارد آمریکا دست به ماشه جنگ بزند.
وی گفت: قلم بدستان و تریبون داران باید آمریکا را محکوم کرده و آنان را مقصر بندانند نه اینکه بحث جنگ را پیش بکشند و به ایران و مردم ایران مقصر بدانند.
حجت اسلام برقراری تاکید کرد: کسانی که مردم را ازجنگ می ترسانند به دنبال این بوده که امریکا را در کشور مسلط کنند.
وی افزود: ایران اسلامی در مکتب اسلام بزرگ شده است و سلطه هیچ کشوری را پذیرا نیست.
امام جمعه ملایر گفت: کسانی که به جنگ دامن میزنند و دل مردم را خالی می کنند قطعا منافعشان به این امر اقتضا می کند و اینها سربازان پیاده نظام آمریکا و حامیان آنان در کشور هستند و شاید هم از دلار آمریکا بهره ای دارند.
وی افزود: اینها افسران آمریکایی با لباس آشنا هستند و می خواهند سربازانی گوش به فرمان برای آمریکا در ایران درست کنند و بزدلانی هستند که می خواهند مردم را بترسانند.

حجت‎الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام‌جمعه آشتیان:

کاسبان ترس برای پوشاندن ضعف‌های خود از دوگانه جنگ و صلح استفاده می‌کنند

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری امام جمعه آشتیان در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص جنگ روانی ایجادشده توسط جریان غرب‌زده داخلی راجع به‌احتمال وقوع جنگ نظامی میان ایران و استکبار جهانی، بابیان اینکه این کار نوعی حربه و فریب سیاسی است، افزود: درگذشته هم اصلاح‌طلبان برای پوشاندن ضعف‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود، دست به چنین اقداماتی می‌زدند تا مردم را فریب داده و افکار عمومی را منحرف کنند.

نیشابوری با اشاره به اینکه تمام کارشناسان سیاسی معتقد جنگ نظامی صورت نمی‌گیرد، افزود: حتی خود آمریکایی‌ها به‌صراحت اعلام کرده‌اند که قصد جنگ نظامی با ایران را ندارند.

وی با اشاره به سفر شبانه وزیر خارجه آمریکا به عراق، ادامه داد: در این سفر پمپئو حامل پیامی برای مقامات ایران بود مبنی بر اینکه قصد جنگ نظامی از طرف جبهه استکبار وجود ندارد.

امام‌جمعه آشتیان اضافه کرد: وقتی وزیر امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا به این صراحت اعلام می‌کند که قصدی برای جنگ نظامی وجود ندارد، چطور اصلاح‌طلبان داخلی با استفاده از قلم‌به‌دستان خود در روزنامه‌ها و رسانه‌هایشان شعار جنگ و صلح را تکرار می‌کنند؟

اصلاح‌طلبان برای پوشاندن ضعف‌های خود از دوگانه جنگ و صلح استفاده می‌کنند

نیشابوری بابیان اینکه قصد جریان غرب‌زده داخلی از چنین حرکاتی، فشار به‌نظام جهت مذاکره با استکبار جهانی است، اظهار کرد: این افکار توسط افرادی القا می‌شود که سابقاً تجربه تحمیل مسائلی مانند برجام را به‌نظام داشته‌اند و قصدشان پوشاندن ضعف‌های موجود در اداره جامعه ازجمله در مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به تخصیص ۴۰ میلیارد دلار ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان به افراد نامعلوم توسط دولت فعلی، گفت: وزیر اقتصاد دولت رسماً اعلام کرد که ۱۰میلیارد دلار از این مبلغ به کشور بازگشت داده‌شده است و ۳۰ میلیارد دلار آن بازنگشته که این فاجعه‌ای اقتصادی برای دولت است.

امام‌جمعه آشتیان رفتار اصلاح‌طلبان با انقلاب و مردم را سیاسی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با صراحت اعلام کردند که دو چیز قطعاً اتفاق نخواهد افتاد، جنگ نخواهیم کرد و مذاکره انجام نخواهد شد.

نیروهای انقلابی با روشنگری مردم حربه جنگ و صلح را خنثی کنند

وی بابیان اینکه ملت ایران گوش‌به‌فرمان رهبری است و پای انقلاب ایستاده است، عنوان کرد: وظیفه نیروهای انقلابی است که با آگاهی بخشی به مردم این حربه را از دست غرب‌زدگان داخلی گرفته و برای مردم روشنگری کنند.

آمریکایی‌ها آرزوی تسلیم ایرانیان را به گور خواهند برد

نیشابوری با اشاره به اینکه هیچ دولتی بدون اجازه مقام معظم رهبری حق مذاکره با آمریکا را نخواهد داشت، گفت: آمریکایی‌ها آرزوی اینکه روزی ایرانی‌ها پیش پایشان زانوزده و دست تسلیم و التماس به‌سوی آن‌ها دراز کنند را به گور خواهند برد. چنانکه ترامپ نیز چند روز پیش‌گفته بود دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند ولی این امر هرگز محقق نخواهد شد.

امام‌جمعه آشتیان در توصیه‌ای به افرادی که دست به القای چنین سخنانی در جامعه می‌زنند گفت: اگر این کشور، نظام و خون شهدا برای این افراد مهم است این را بدانند که هرگز گفتگو با آمریکا به مصلحت کشور نیست.

اقتدار سیاسی و نظامی کشور جلوی جنگ را می‌گیرد

وی خاطرنشان کرد: همچنین بارها رهبر انقلاب اعلام کردند که اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند از ابزار جنگ استفاده کنند تابه‌حال اقدام نظامی کرده بودند ولی به خاطر اقتدار نظامی و سیاسی کشور آن‌ها هرگز دست به چنین اقدامی نخواهند زد.

حجت‎الاسلام غلامحسین مهدوی‎نژاد، امام جمعه موقت سمنان:

جریان غربگرا با جنگ روانی به دنبال فراموشی جنگ اقتصادی است/ کاسبان ترس همان فاش‎کنندگان راز کشورند

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت، در خصوص جنگ روانی غربگرایان در ارتقاء وقوع جنگ نظامی گفت: از ابتدا نمایندگان کشور با استفاده از برجام خواهان برطرفی سایه جنگ را  داشتند که مقام معظم رهبری در خصوص این اشتباه بزرگ تاکید کردند که کوتاه آمدن، التماس کردن و اظهار عجز در مقابل دشمن هیچگاه سایه جنگ را به اتمام نمی رساند.

امام جمعه موقت سمنان، با اشاره به اینکه اقتدار سایه جنگ را کاهش  می دهد و طبق آیه قرآن که خدا می فرماید اگر شما با قدرت وارد شوید دشمنان خدا ترس و واهمه دارند، افزود: از منظر عقلانی و تحلیلی مذاکره با آمریکا هیچ گونه منفعتی برای کشورایران نخواهد داشت.

مهدوی نژاد مطرح کرد: آمریکا و هم پیمانانش از تبلیغات جنگ که یک جنگ روانی می باشد، سود می برند، عنوان کرد: منفعت کشور آمریکا از جنگ روانی غربگرایان در مقابل وقوع جنگ نظامی بیشتر است و سران آمریکا خود بر این باورند که وقوع جنگ نظامی زیان بزرگی را به آن ها می زند.

وی اذعان کرد: جنگ روانی در کشور زمینه را برای اهداف آمریکایی ها که سایه جنگ را به تعبیر خود مطرح می کنند،  فراهم کرده که باعث  یاس و ناامیدی بین مردم می شود اما آنچه مسلم است هیچگاه جنگ نخواهد شد.

امام جمعه موقت سمنان، با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده کشور و برخی چهره های اصلاح طلب که آب به آسیاب دشمن ریختند باید پاسخگوی اعتماد مردم باشند، افزود: فاش کردن  رازهای جمهوری اسلامی ایران توسط نمایندگان حاضر در برجام هیچ ضرورتی ندارد.

مهدوی نژاد درادامه افزود: جنگ روانی و شبیخون فرهنگی تازگی ندارد و چندین سال است که در کشور وجود دارد اما در برخی موارد به اوج خود می رسد که جنگ اقتصادی در زاویه تحریم ها خود را نشان می دهد.

وی با توجه به اینکه ایجاد جنگ روانی همان جنگ اقتصادی است، گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر جنگ اقتصادی تاکید می کنند اما با کمال تاسف برخی مسئولین به آن بها نمی دهند.

امام جمعه موقت سمنان، در ادامه تاکید کرد: ایجاد کنندگان  یاس و ناامیدی در بین مردم و کسانی که  ضعف داخلی وزمینه تسلیم را به دشمن اعلام می کنند  کاسبان ترس در کشور محسوب می شوند.

مهدوی نژاد در پایان مطرح کرد: مردم کشور حق اعتراض به عملکرد برخی مسئولین در رده های مختلف دارند، هر فرد در پست و موقعیتی قصد خدمت را دارد باید یه اصول اطاعت از فرمان رهبری، همپای مردم باشد و در مقابل استکبار ضعف نشان ندهد.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان، امام‌جمعه شاهین‌شهر:

سروصدای ناوهای آمریکایی، جنگ روانی علیه ملت ایران است

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، تحرکات اخیر آمریکایی ها در منطقه و اعزام ناو هواپیمابر به منطقه را یک جنگ روانی دانست و اظهار کرد: مردم ایران در خصوص علل آمدن ناوهای آمریکایی به خلیج‌فارس آگاه و هوشیار هستند و تحت تأثیر این جنگ روانی آمریکا قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه شاهین شهر، با تاکید بر اینکه دولت ترامپ و گروه جنگ‌طلب دولت وی، در جنگ اقتصادی نابود خواهند شد، تصریح کرد: این سروصداهای آمریکا پس از ورود ناوهای خود به خلیج‌فارس به خاطر ترساندن ملت مقاوم ایران است؛ که به‌ یقین ملت غیور ایران از این رجزخوانی‌ها و عملیات روانی دشمن در رسانه‌های نظام سلطه هرگز نخواهند ترسید و مصمم پشت سر نیروهای مسلح کشور در حراست از منافع کشورمان خواهند ایستاد.

وی، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی، با هدف به زانو درآوردن ملت و دولت ایران، ایجاد ترس و ناامیدی در بین مردم را در دستور کار دارند، خاطرنشان کرد: جنگ‌طلبان آمریکایی به‌خوبی به توان بازدارندگی و قدرت موشکی ایران واقف‌ هستند و می دانند که اگر کوچکترین خطایی از آنها سر بزند ده‌ها پایگاه آنها در تیررس موشک‌های سپاه پاسداران قرار خواهد گرفت.

حجت‎الاسلام سیدامین الله حجازی، امام جمعه گچساران:

عده‌ای غرب‌گرا بر طبل القای جنگ می‌کوبند/برخی مسئولان به دنبال سرپوش گذاشتن بر بی‎عرضگی خود هستند

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران در گفت و گوی اختصاصی با آفتاب جنوب درباره اقدام برخی از افراد داخلی که به دنبال جوسازی روانی هستند و شایعه اینکه آمریکا می خواهد با ایران وارد جنگ شود،گفت:آنچه که باید برای نسل جوان بیان شود حق گرایی و حق گویی است یعنی بیان واقعیت ها.

 دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی است

وی افزود:دشمن به نوعی به دنبال ایجاد جنگ روانی و نمایش قدرت است که مثلا احتمال دارد که اگر ملت ایران به خواسته های آنها تن ندهد ،پس جنگ ایجاد خواهد شد؛ باید گفت که تجربه نشان داده است که اینگونه نیست و دشمنی که هیچ ایمان و اعتقادی ندارد حتی علی الظاهر دبدبه و کبکبه هم داشته باشد از دورن ترسو است چون پناهگاه قوی ندارد.

حجازی تصریح کرد:هرگاه دشمن احساس قدرت کرد علت این است که در مقابلش ضعف می بیند ،اگر هم بداند که در مقابلش ضعف نیست و قدرت قوی وجود دارد  ممکن است عربده ای هم بکشد اما این موارد فقط بحث های روانی و به نوعی ایجادجنگ روانی است.

جوانان آماده شهادت

امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای مقاومت جهان اسلام ،دنیا را بیدار کرده است و امروز جمع کثیری از جوانان مسلمان در سراسر دنیا و نیزکشورهای اسلامی آماده جانفشانی و شهادت به تبعیت از امر ولایت هستند.

وی افزود:امروز دشمن قدرت مقاومت اسلامی را کاملا درک کرده و در منطقه خاورمیانه این مسله را خوب چشید؛ بنابراین دشمن هیچوقت این دیوانگی را بروز نمی دهد که در جنگ نظامی خودش را درگیر کند،چون شک ندارد که با افتضاح بالایی به ذلت کشانده خواهد شد.

کاسبان جنگ هراسی درون کشور

امام جمعه گچساران گفت:بنابراین دشمن به دنبال جنگ هراسی خواهد بود و برخی غربگرایان هم در درون کشور کاسب این گونه جنگ های روانی هستندو به نوعی کاسبان جنگ هراسی هستند در حالی که هیچ جنگی رخ نخواهد داد چرا که دشمن قدرت بسیار بالایی را در مقابلش خواهد دید.

حجازی اظهارکرد:پس به خوبی معلوم است که دشمن هیچگاه اقدام نظامی نخواهد کرد؛اما نکته ای که لازم است ملت بداننداین است  که متاسفانه دشمن گاهی اوقات پیاده نظام و جیره خوارانی در درون کشور دارد که  ضروری است مردم این گونه افراد را از حرکات ،سخنان و اقداماتشان بشناسند.

وی افزود:ملت بایدمتوجه باشند که این افراد باخته اند،چرا که در برخی موارد نتوانستند درست خدمتگذاری کرده و به وظیفه شان عمل کنند و درست هم حق ملت را ادا کنند و باید جوری هم این اقدامات ضعیفشان را توجیه کنند و مردم را سرگرم کنند گاهی اوقات با سرگرمی های کاذب و گاهی هم با ایجاد رقص، که نوعی خیانت به جوانان است.

 ایجاد جنگ روانی برای سرپوش بر بی عرضگی

امام جمعه گچساران تصریح کرد:برخی افراد بین مردم هراس ایجاد می کنند که سرپوشی بربی عرضگی خودشان بگذارند که نتوانستند مشکلات مردم و خاصه نسل جوان را حل کنند و هم به نوعی خوش خدمتی به دشمن داشته باشند و جیره شان را بگیرندکه لازم است مردم با بصیرت و تیزبینی، هم دشمنان برون و هم جیره خواران درون کشور را بشناسند.

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که با دشمن باید با سبک دشمنی حرف زد و گاهی از افراد با دشمن نرم حرف می زنند اما با مومنین و خدمتگزاران با دشمنی و خشن حرف می زنند؛این تفکر جنگ روانی  ایجاد خواهد کرد چرا که می خواهد ناکارآمدیشان را سر پوش گذارند و همچنان در روش خیانت به ملت ولو ناخواسته اما لااقل ندانسته ادامه دهدکه دراین مواردبصیرت و حق شناسی بسیار لازم است.

نیروهای مسلح و اوج اقتدار و عزت برای کشور

حجازی بیان کرد:عده ای ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند و همانگونه که دشمن تلاش دارد  تا نیروهای مسلح ما تضعیف کنند این گونه افراد نیز اینگونه برخورد می کنند در حالی که نیروهای مسلح ما اوج عزت و اقتدار را برای مملکت مان به ارمغان اورده اند.

وی ادامه داد:نیروهای مسلح ما در بیرون از کشور جلوی دشمنان ایستادگی کردند، تا ملت ما عزیز و ناموس ما محترم شمرده شود، چنین نیروهای مسلحی را هیچ کجای دنیا ندارد و به نظر می آید آقایان باید از این نیروهای مسلح دوست شناس ،دشمن شناس ، با بصیرت ، مومن ، مقتدر و زمان شناس تقدیر کنند و همه هم باید شاکر باشیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه:

دشمن در جنگ روانی کنونی مخاطب خود را نشناخته است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص جنگ روانی ایجاده شده در القاء وقوع جنگ نظامی گفت: یکی از ابزارهای ایجاد تضعیف روحیه از سوی دشمن ایجاد جنگ روانی است و با اینکه دشمن در بحث ایجاد جنگ روانی تجارب موفقی را در کشورهای مختلف داشته است اما اکنون مخاطب خود را نشناخته است.

وی ادامه داد: در کشورهایی که آزموده و هدفدار نیستند و انگیزه الهی ندارند چنین کشورهایی با این جنگ‌های روانی زود از پای در می‌آیند اما ملت ایران ملتی آزموده، موفق و سربلند است که هشت سال بدترین و سخت ترین دوران جنگ تحمیلی را سپری کرده است، ملتی است که پنجه در پنجه امریکا انداخته و موفقیت‌های برجسته‌ای را تاکنون کسب کرده و دشمن را زیر پا گذاشته است.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: ملت ما ملتی شجاع و بصیر و صاحب رهبری الهی، توانمند، مبتکر، با درایت و دوراندیش است و هرگز قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست که دشمن بتواند با جنگ روانی کار را پیش ببرد.

حسینی با بیان اینکه مشکلات معیشتی،  مشکلاتی است که حقیقتا هم ما و هم دشمن به آن اذعان داریم، تصریح کرد: با این وجود ملت ایران در بحث مشکلات معیشتی نیز پایمردی خود را نشان داده است و امریکا تاکنون هیچ غلطی نتواسته انجام دهد چرا که به فرموده امام خمینی(ره) دشمن زمانی که ما را محاصره نظامی کرد مشاهده کرد که ما فرزند عاشورا هستیم و اگر ما را محاصره اقتصادی کند مشاهده خواهد کرد که در بحث جنگ اقتصادی هم فرزند رمضان هستیم.

وی عنوان کرد: ملت ایران روحیه خود را به سادگی نمی‌بازد و تنها در مجموع اقلیتی ضعیف هستند که متاسفانه در بدنه دولت رسوخ کردند و این نفوذ آنها موجب شده است که حرف‌هایی دارای اما و اگر از ناحیه برخی زده شود و در واقع به نام ایران مطرح شود.

امام جمعه ابرکوه گفت: ایران انقلابی، مقتدر، توانمند و متکی بر ایمان و دارای رهبری الهی با صلابت و مقتدر است و هرگز تسلیم این فشارها نمی‌شود ما بدترین دوران‌ها را پشت سر گذاشتیم و الان هم یکی از دوران سخت است که در حال آزمون و امتان الهی هستیم و آن کسانی که احتکار میکنند گران فروشی می کنند و یا به هر نحو مانع از در دسترس قرار گرفتن کالاهای مورد نیاز مردم می‌شوند در واقع دارند آب به آسیاب دشمن می ریزند و سربازان دشمن هستند.

حسینی  افزود: دولت باید اقتدار خود را در برخورد با عوامل مفسد اقتصادی نشان دهد و قوه قضائیه نیز باید توانمندی خود را در بحث برخورد با عوامل فساد اقتصادی مخصوصا دانه درشت‌ها نشان دهد، ملت ما همسویی لازم را دارند اما متاسفانه سر رشته کار در دست تعدادی دانه درشت است که قدرت خرید و احتکار هر چیزی که خواسته باشند دارند.

وی تصریح کرد: ملت ما بیدی نیست که به این بادها بلرزد، تضعیف روحیه نشده و نخواهد شد و جنگ روانی هم کمترین تاثیری در روحیه ما ندارد اما مشروط به اینکه مسئولین از ملت پایداری، مقاومت و انقلابی‌گری را از ملت یاد بگیرند ما در این خصوص هیچ کسر و کمبودی نداریم و امیدواریم مسئولان ما همسو با ملت در حرکت باشند.

حجت‎الاسلام رضا کشیری، امام جمعه کلاله:

ترسوهای داخلی به جنگ روانی دشمن دامن نزنند

حجت الاسلام رضا کشیری در واکنش به برخی از حواشی سیاسی در پی ورود ناوهای جنگی آمریکا به خلیج فارس اظهار داشت: دشمنان از قدرت ایران آگاهی دارند و مسلما این شناخت مانع هر نوع ماجراجویی آنها می شود و آنها دست به دامن تکنیک های قدیمی همچون جنگ روانی شده اند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در گذشته مواضع سیاسی و آینده سیاسی کشور را مبنی بر اینکه جنگ نمی شود؛ مذاکره نمی کنیم اعلام کردند؛ پس می طلبد برخی ترسوهای داخلی به جای دامن زدن به جنگ روانی دشمن، گفته رهبری که پشتوانه قوی ای دارد را فصل الخطاب قرار دهند.

امام جمعه کلاله تاکید کرد: همانطور که خود سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی موضع غیر جنگی خود را در قبال ایران اعلام کرده اند و این ناوکشی انها تنها جنبه نمایشی دارد؛ اما برخی از داخل با زدن بر طبل جنگ درصدد هستند تا از آب گل آلود ماهی گیری و خود را ناجی کشور معرفی کنند.

حجت الاسلام کشیری ادامه داد: این همان حربه ای(ترساندن مردم از جنگ) بود که به واسطه آن برجامی رقم خورد که تنها پایبند این تعهد بین المللی، جمهوری اسلامی ایران بود.

امام جمعه کلاله گفت: پالس هایی که از سوی ترامپ برای ایران و جهانیان مخابره می شود؛ حاکی از تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران است و این یعنی برجامی دیگر، و با توجه به درگیری های سیاسی در آمریکا، رئیس جمهور آمریکا درصدد است برجام را بنام خود تمام کند.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد:

برخی رسانه‌های داخلی با پول ملت و دولت نقش ایادی دشمن را در جنگ روانی بازی می‎کنند

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در  گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به القای جنگ نظامی از سوی برخی جریانات و ایجاد جنگ روانی و هراس بین مردم گفت: شکی نیست در هر زمان منافقانی در داخل کشور وجود دارند که هدفشان این است که راه دشمن را ادامه بدهند.

وی ادامه داد: کسانی که بر طبل ناامیدی و ناامنی روانی کشور می‌کوبند اینها بدتر از دشمنانی هستند که بر طبل جنگ واقعی می‌کوبند چرا که اینها دشمن و آنها منافق هستند و منافقان از کفار بدترند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: برخی رسانه‌ها و جراید برگرفته از پول این ملت و دولت  با سوء استفاده از این امکانات همان حرف دشمن را می زنند و همان راه دشمن را می‌روند و طبعا دشمن هم می‌خواهد به موقع از آنها استفاده لازم را ببرد.

مدرسی ادامه داد: از دستگاه قضائی به دلیل برخورد با برخی از عوامل ایجاد ناامنی روانی تقدیر می کنیم و امیدواریم این برخوردها درس عبرتی باشد برای کسانی که برای ایجاد ناامنی روانی قلم به مزد هستند.

وی عنوان کرد: حقیقتا دشمن از لحاظ خارجی خود را مستأصل می‌بیند و توان مقابله با نظام اسلامی را ندارد و خود را کوچکتر از این اقدامات می‌بیند اما با توجه به ذاتی که دارد می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند و لذا هم از رسانه‌ها، جراید و فضاهای مجازی و هم از ایادی داخلی خود برای ایجاد جنگ روانی استفاده می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: به جای دامن زدن به جنگ روانی باید به مسائل و مایحتاج عمومی مردم پرداخت، افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها نشان از سوء مدیریت است و باید برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تدبیرهای لازم را به کار برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصالح یاسینی، امام جمعه خاورشهر:

نفوذی‌‎ها با فرافکنی قصد به خفت رساندن ملت ایران را دارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصالح یاسینی امام جمعه خاورشهر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به فرافکنی و شایعه پردازی برخی کاسبان ترس و غربگرایان مبنی بر قریب الوقوع بودن جنگ نظامی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا، اظهار داشت: در سال های گذشته نیز برخی فرافکنی کردند که اگر با آمریکا مذاکره نکنیم جنگ نظامی رخ خواهد داد ولی هیچ گاه این اتفاق نیفتاد و ما به برکت انقلاب اسلامی شاهد هیچگونه جنگ نظامی در داخل کشور نبوده ایم.

امام جمعه خاورشهر به گفته صریح مقام معظم رهبری در این راستا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی به صراحت اطمینان‌بخشی کردند که هیچگاه جنگ با آمریکا رخ نخواهد داد و ایران هیچوقت با این کشور مذاکره نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یاسینی با بیان اینکه ملت بصیر و هوشیار جمهوری اسلامی ایران همواره پای آرمان های والای نظام، امام راحل و شهدای انقلاب ایستاده اند، تأکید کرد: نفوذی‌ ها با فرافکنی و جنگ روانی قصد به خفت رساندن ملت ایران را دارند اما مردم 40 سال است که هوشیارانه با این توطئه‌ها برخورد می‌کنند و فریب اینگونه جوسازی ها و شایعه پردازی ها را نمی خورند.

حجت‎الاسلام و المسلمین قاسم دانشی، امام جمعه بم:

جریانات غربگرا به دنبال انحراف اذهان مردم از بی‎کفایتی خود هستند

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی امام جمعه بم در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به القاء جنگ آمریکا علیه ایران توسط جریانات غربگرا گفت: دشمنی دشمنان با اصل نظام ما یک حقیقت قرآنی است؛ همان گونه که در آیات قرآن آمده است که دشمنان از ما راضی نمی شوند مگر آنکه مانند آنان شویم و از آنها پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از رژیم آل سعود که این دولت را گاو شیرده نامیدند راضی است چرا که آنگونه که می خواهند با آنان برخود می کند، ابراز کرد:  عدوات و کینه نسبت به اسلام واقعی و مسلمانان حقیقی بر دل دشمنان است و آنان از این موضع کوتاه نمی آیند و راضی نمی شوند.

امام جمعه بم ادامه داد: به فرموده قرآن کریم دشمنان شما زمانی کوتاه می آیند که دنبال رو آنان شوید و یا شما دست برتر داشته باشید که آنان مجبور به عقب نشینی شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تأکید داشتند که دشمن قابل اعتماد نیست، عنوان کرد: اینکه در داخل کشور شاهد هستیم دست هایی در کار است و برخی می خواهند دشمن را دوست جلوه دهند که این اقدام در راستای سیاست های شیطانی است.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با اشاره به اینکه تمامی کارشناسان معتقدند آمریکا قادر به جنگ نظامی و ضربه زدن به نظام ما نیست، اظهار کرد: آنها به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بم بیان کرد: ضربه پذیری و آسیب پذیری دشمن در منطقه با وجود نیروهای متعدد، ایجاد پایگاه های نظامی و  حضور ناو در دریا که باید نقطه قوتشان باشد؛ نقطه ضعفشان است و این مسئله هم به دلیل قوی بودن ما است و آمریکایی ها می دانند که اگر کوچکترین حماقتی کنند، ضربه های فراموش نشدنی به آنان وارد خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از جریانات سیاسی که در داخل کشور حرف دشمن را می زنند این اقدام به این معنی است که سیاست دشمن را تعقیب می کنند و این کارشان به دلیل تفکر غرب گرایی، وادادگی و بی کفایتی انان در انجام تعهدات و قول هایی است که به مردم داده اند، است.

وی افزود: این جریانات غربگرا به دلیل اینکه کاری انجام نداده اند؛ برای اینکه دل مردم را خالی  و فضای روانی ایجاد کنند؛ رسانه دشمن در داخل کشور شدند تا اذهان مردم را منحرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه اولویت اول کشور بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اقتصاد و رونق تولید است، اذعان کرد: اگر این افراد غربگرا دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و دل در گرو خدمت به مردم را دارند باید در راستای حل مسائل کشور تلاش کنند.

امام جمعه بم تأکید کرد: القاء جنگ نظامی آمریکا علیه ایران توسط برخی جریانات سیاسی در راستای اهداف دشمن و از روی جهالت  و عمدتا آگاهانه است که از روی خیانت به آرمان های این نظام و ملت پر افتخارمان انجام می شود؛ لذا انتظار می رود که مسئولین نهادهای مروبطه اقدام قاطع و قانونی در قبال آنان انجام دهند.

حجت‎الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود:

مافیای قدرت و ثروت با ترساندن مردم کاسب کاری می‎کنند/ مذاکره، مهمترین هدف جنگ روانی غربگرایان

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص جنگ روانی غربگرایان برای وقوع جنگ نظامی بین ایران و آمریکا، گفت: پس از دفاع مقدس که یکی از سخت ترین و طولانی ترین جنگ های دوران معاصر بود، دشمن صحنه جنگ را  به جنگ روانی تغییر داد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه امروزه جنگ روانی به مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... می پردازد، افزود: جنگ روانی در زمینه نظامی با هدف خالی شدن دل مردم، ترس و دلهره این روزها به وجود آمده است که به حمدالله هوشیاری ملت ایران در این زمینه بسیار بالا می باشد.

امینی در ادامه اظهار کرد: افرادی هستند که خودشان دانسته و یا بدون اطلاع در زمین دشمن بازی می کنند و با ایجاد جنگ روانی اثرات منفی بر ذهن مردم کشور برجای می گذارند. به طور مثال در پایان سال گذشته مجزا از مشکلات اقتصادی در کشور، بخش عمده این جریان بر اثر جنگ روانی بود.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین هدف جنگ روانی برای وقوع جنگ نظامی، وارد کردن فشار مردم به مسئولین برای مذاکره و تسلیم در مقابل دشمنان است، عنوان کرد: جنگ نظامی هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد و آن ها می دانند که با جنگ نظامی لطمه های فراوانی خواهند خورد.

امام جمعه شاهرود، با اشاره به سخنان روز گذشته سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران، مطرح کرد: وقتی آمریکایی ها ناو های خود را به خلیج فارس آوردند و سیبل کردند، نشان آن دارد که هیچ جنگی در کار نیست.

امینی در ادامه افزود: سخن مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد جواب جنگ روانی دشمن است.

امام جمعه شاهرود با توجه به اینکه حل دغدغه معیشتی مردم در کشور از مهم ترین اقدامی است که مسئولین باید در کنار نظامیان انجام دهند، عنوان کرد: نظامیان باید با تیزبینی عرصه های مختلف را رصد کرده و مسئولین امروزه در کنار کارهای فرهنگی و خدماتی پاشنه آشیل مسائل کشور یعنی اقتصاد را حل کنند.

 امینی در پایان اذعان کرد: معاندین و ضد انقلاب ها،غربگرایان، بی بصیرت ها و مافیای قدرت و ثروت که از جنگ روانی سود می برند از افرادی هستند که در پازل دشمن نقش بازی کرده و با ترساندن مردم کاسب کاری می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزایی، امام جمعه نهبندان:

ترسوهای داخلی ستون پنجم دشمن هستند/ آمریکا می‌خواهد با برجام کاسبی کند

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزایی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص القای جنگ نظامی از طرف جریان‌های غرب‌گرا اظهار کرد: در خصوص موضوع استکبار جهانی و برخورد آن‌ها با جمهوری اسلامی تجربه نشان می‌دهد هر جا ملت و مسئولان محکم بر سر مواضع خود ایستادگی کردند دشمن مجبور به عقب‌نشینی شده است.

وی افزود: اگر مسئولان نسبت به مواضع خود ایستادگی نداشته باشند استکبارجهانی هر روز پرروتر خواهد شد چراکه بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم.

امام جمعه نهبندان با اشاره به موضوع جنگ نظامی که اخیرا دشمن مطرح کرده، گفت: استکبار جهانی می‌خواهد از تجربه شکست خورده خود استفاده کند و جنگ روانی به راه اندازد.

خزاعی اظهار کرد: استکبار این شبح جنگ را به راه انداخته که ملت را بترساند و فکر می‌کند ملت ایران ملتی است که از یک شبح جنگ می‌ترسد اما فراموش کرده که این ملت هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را گذرانده و بر سر عهد و پیمان‌های خود ایستادگی کرده و فشارها و تحریم‌ها را تحمل می‌کند.

وی ادامه داد: ملت ایران از نظام و انقلاب پاسداری می‌کند.

امام جمعه نهبندان با بیان این‌که ترسوهای داخلی ستون پنجم دشمن هستند، گفت: این‌ها را باید کاسبان شبح جنگ نامید چراکه اگر این‌گونه مواضعی را مطرح نکنند جای حیاتی در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ندارند.

خزاعی افزود: این‌گونه افراد می‌خواهند به نوعی برای کشورهای غربی خودشیرینی کرده و چند صباحی به حیات ننگین خود ادامه دهند درحالی‌که عزّت و جایگاه خود را پیش ملت از دست داده‌اند.

وی با بیان این‌که ایستادگی ملت مهم است، تصریح کرد: در مقابل تحلیل‌های آن‌ها باید گفت که ملت ایران به بصیرت و آگاهی رسیده و این تحلیل‌ها را باور نمی‌کنند.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: در حال حاضر در دهه ۹۰ هستیم و کشور در زمینه اختراعات و امکانات به جایی رسیده که در برابر دشمن ایستادگی کند.

خزاعی با اشاره به صحبت‌ مقام معظم رهبری که با قاطعیت فرمودند: "جنگ نخواهد شد"، افزود: این سخن نشان از آمادگی کامل ملت و امکانات کشور دارد و مطرح کردن جنگ نظامی از طرف برخی کاسبان شبح جنگ برای ادامه حیات سیاسیشان است در حالی‌که ادامه نخواهد داشت.

وی گفت: ترامپ تاجری است که به حکومت رسیده و در حکومت‌داری به نوعی می‌خواهد تجارت‌گونه برخورد کند.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: ترامپ فکر می‌کند جمهوری اسلامی هم کشور عربستان است چراکه ملت ایران را نمی‌شناسد و می‌خواهد با ملت ایران برخورد کند اما ملت ایران بر مواضع خود ایستاده است.

خزاعی گفت: این‌که ترامپ برجام را در ظاهر قبول داشته باشد فایده‌ای ندارد باید به آن‌چه به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل که در عرف بین‌المللی با حقوق بین‌المللی رعایت می‌شود عهد بسته و پایبند باشد که پایبندی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که این‌ها می‌خواهند با برجام کاسبی کنند، افزود: برای ملت ما این تجربه گرانسنگ به دست آمد که استکبار جهانی به عهد و پیمان‌ها پایدار نیست.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: در گذشته نیز برخی از افراد از شبح جنگ برای پیش بردن اهداف خود استفاده کردند و گذشت زمان ثابت کرد که به هدف خود نخواهند رسید.

خزاعی خاطرنشان کرد: اکنون از مسئولان می‌خواهیم از مردم عقب نمانند. مردم همیشه در صحنه هستند و وقتی عقب‌نشینی مسئولان را می‌بینند نگران می‌شوند.

وی اظهار کرد: مسئولان در مواضع خود ثبات قدم داشته و از مردم در معادلات سیاسی عقب نمانند چراکه مردم به بصیرت خوبی دست پیدا کرده‌اند.

حجت‎الاسلام قربانعلی صفایی‎پور، امام جمعه میامی:

آمریکا از قدرت دفاعی ایران بیم دارد

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص القای وقوع جنگ نظامی در کشور، گفت: با خروج ترامپ از توافق هسته ای و بی اعتنایی ایران از بدعهدی آمریکا و از سوی دیگر وقت کشی سه کشور اروپایی بر باقی ماندن ایران در برجام و در نهایت بد عهدی اروپایی ها، موجب شد ایران پاسخ قدرتمندانه ای به آمریکا و سه کشور اروپایی بدهد.

وی پاسخ ایران را شکستی برای آمریکا و سه کشور اروپایی دانست و افزود: آمریکا و سه کشور اروپایی برای سرپوش گذاشتن این شکست، با آوردن ناو جنگی در منطقه اقدام به جنگ روانی کردند. 

امام جمعه میامی با بیان اینکه هدف آمریکا از این تحرکات تضعیف اراده و مقاومت مردم است، تصریح کرد: آمریکا امروز با توجه به قدرت دفاعی ایران اسلامی جرات جنگ با ایران را ندارد.

صفایی پور با تاکید بر اینکه آمریکا می داند اگر حرکت احمقانه ای انجام دهد قطعا پشیمان وشکست خواهد خورد، اضافه کرد: اروپا باید فرصت ضرب الاجل 60 روزه از سوی ایران را جدی بگیرد.

وی، دل بستن به دشمن برای چاره اندیشی مشکلات ما و گره زدن مشکلات اقتصادی به خارج را خطا دانست و بیان کرد: یکی از اقدامات مهم برای خنثی سازی توطئه های دشمن توجه به ظرفیت های درون و تکیه بر توانمندی های جوانان این مرزو بوم است، لذا تلاش برای  تحقق شعار سال می بایست در الویت کاری مسئولان قرار گیرد.

حجت‎الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین:

جنگی در کار نیست/ دولت به فکر معاش مردم باشد

حجت الاسلام محمود اصغری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: ملت ایران در جنگ هشت ساله به دنیا ثابت کردند زیر بار ظلم نخواهند رفت .

وی با اشاره به اینکه احتمالی ضعیف نیز برای جنگ وجود ندارد، افزود: استکبار سالها است گزینه نظامی را رو میز خود دارد اما جنگی در کار نیست؛ برجام را آمریکا نقض کرده است و  اروپایی ها نیز به تعهدات خود عمل نکرده اند پس مذاکره دوباره با عهد شکنان چه نفعی برای مردم ایران دارد.

امام جمعه سرعین گفت:باید به داشته های داخلی تکیه کرده و اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم تا در هجمه ها وارده دشمن  فشار به مردم وارد نشود.

وی تصریح کرد:کاسبان ترس همواره در ایران جو روانی را به نفع دشمنان نظام مهیا می کنند اما دولت باید در این برهه سخت برای ثبات اقتصادی کشور تلاش کند.

حجت‎السلام سیدحسن جلالی، امام جمعه هفشجان:

جُنگِ جَنگ!/ اقتدار ایران، معادلات تفکر جنگی ترامپ را به هم ریخته است!

حجت السلام سید حسن جلالی امام جمعه هفشجان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  گفت: در رابطه با به وجود آمدن جنگ با توجه به شناختی که امریکا به قدرت ایران دارد احتمال آن صفر است .

وی با اشاره به اینکه برخی ازافراد در داخل کشور همیشه به دنبال حاشیه هستند اظهار کرد: برخی از دشمنان داخلی دوست دارند مردم را در حالت دلهره و نگرانی قرار دهند .

حجت السلام جلالی با اشاره به اینکه یکی از مباحث عملیات روانی دشمن است که متاسفانه خیلی هم موثر واقع بوده بیان داشت: این جنگ روانی کلک کار را کنده و در بین ذهن های مردم اینگو القاء کرده که قرار است جنگ نظامی اتفاق افتد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن مثل گذشته در این جریان نیز روسیاه خواهد شد بیان داشت: ما همیشه نقشه های دشمن را در طول این چهل سال نقش بر آب کرده ایم و همه چیزرا پشت سر گذاشته ایم.

حجت السلام جلالی عنوان کرد: آن هایی که در کشور دم از جنگ می زنند یک سری اهداف شومی دارند که با زدن این حرف های بی ارزش دلهره بین مردم ایجاد کرده و علی رغم میل رهبر پای میز مذاکره بنشینند.

وی یادآور شد: اینکه عده ای در بین اذهان عمومی اینگونه جا انداخته اند که قرار است جنگ شود یک بهانه دیگری است که دولتمردان را پای میز مذاکره بنشانند و دوباره همان آش باشد و همان کاسه .

حجت السلام جلالی بیان داشت: دشمنان داخلی و خارجی  به دنبال این هستند که به نوعی حرکت رو به رشد نظام را دچار خلل کنند.

وی با اذعان بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمام کشورهای دنیا نفوذ پیدا کرده است بیان داشت: با این سیل خروشان و حرکت توفنده نظام جمهوری اسلامی  دشمن هرگز نمی تواند برای جنگ ورود پیدا کند.

حجت السلام جلالی گفت: امام راحل ما پیش بینی کرده بود که سقوط امپراتوری غرب نزدیک است و امام خامنه ای نیز همین امر را تاکیید و یادآور شده و همه ما به زودی شاهد این امر خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: ترامپ موافق برجام است منتهی در دعوای سیاسی داخل آمریکا و با تکیه بر عملیات روانی پیرامون جنگ می خواهد برجام به نام او تمام شود.

حجت السلام جلالی با بیان اینکه خود آمریکائی ها اعلام می کنند که دولت آمریکا در پی جنگ نیست و فقط نمایش بازی می کنند عنوان کرد: متاسفانه برخی ترسوهای داخلی برای القای جنگ مضحک به نظر می رسند.

حجت‎الاسلام افشار، امام جمعه چرام:

برخی از تشر آمریکا واهمه دارند/القا کنندگان دروغ حمله امریکا به ایران ترسو و خائن هستند

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس امام جمعه چرام  در گفتگو با چرام در خصوص راه انداختن جنگ روانی امریکایی ها مبنی بر حمله به ایران گفت:اقتصاد آمریکا بخاطر جنگ هایی که در دنیا بانی آن بوده متزلزل است، طبق نقل کارشناسان بدهی امریکا بیست تریلیون دلار است که طبق سخن دونالد ترامپ هفت تریلیون دلار در منطقه ی غرب آسیا هزینه کردند و منفعتی برای انها نداشت

حجت الاسلام افشار بیان کرد: نکته دوم این است که در رقابت و جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا هر گونه هزینه های اضافی مثل جنگ های فرسایشی برای ایالات متحده منجر به شکست خواهد شد.

وی افزود: نکته سوم در این چند دهه گذشته این است که آمریکا در مقابل ایران اسلامی شکست خورده است و بعید است ریسک دیگری را انجام دهد، در جنگ تحمیلی با همه حمایتی که از صدام کردند شکست خوردند، در سوریه از ایران و جبهه مقاومت شکست خوردند؛ اینها تجربه های شکست برای آمریکا است.
 
امام جمعه چرام در ادامه گفت:نکته چهارم این است که تمام پایگاه های نظامی امریکا و همینطور رژیم صهیونیستی در تیررس موشک های ایران اسلامی است، در صورت هر اقدامی،  منطقه برای آمریکا  و اسرائیل جهنم خواهد شد.
 
حجت الاسلام افشار افزود:نکته پنجم قسمت عمده نفت و گاز دنیا از  تنگه ی هرمز عبور میکند و به دنیا صادر می شود، در صورت هر گونه اقدام آمریکا و نا امن شدن این تنگه قیمت انرژی در دنیا به چندین برابر فعلی خواهد رسید که به ضرر اقتصاد  ایالات متحده و کشورهای اروپایی خواهد شد؛ به این دلایل جنگی نخواهد شد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: اینکه عده ای دوگانه جنگ و صلح را در کشور مطرح می کنند دلایل متعددی دارد بعضی از این افراد ترسو هستند و از تشر آمریکا واهمه دارند.
 
حجت الاسلام افشار بیان کرد: بعضی افراد و روزنامه های زنجیره ای،  عوامل دشمن هستند و راهبرد دشمن را دنبال می کنند، مثل زمانی که در روزنامه ها بعد از توافق هسته ای مشهور به برجام تیتر کردند امضای کری تضمین است؛ عده ای را فریب دادند غافل از انکه در امضای شیطان تضمینی نیست. 
 
وی ادامه داد:عده ای از سیاسیون که کارنامه  خالی از خدمت دارند و شرایط اقتصادی فعلی ناشی از سو تدبیر آنها است  بدنبال القای این مساله هستند که ما زبان دنیا را می فهمیم و در انتخابات مجلس بدنبال رای ملت هستند تا به صندلی های سبز بهارستان برسند و مجلسی غرب زده و در خدمت منافع امریکا بوجود بیاورند. این افراد منافع امریکا را بر منفعت ملت ترجیح میدهند که بعض از این نماینده ها در  مجلس فعلی  هم هستند.
 
امام جمعه چرام در پایان گفت: کسانی که برای عکس سلفی با موگرینی له له میزنند بدانند قطعا جنگی صورت نمیگیرد و آینده  روشنی در پیش روی جمهوری اسلامی است و کسانی که به دنبال القای این سخن دروغ هستند خائن به ایران هستند و امیدوارم خداوند متعال عقل سالم به این افراد عنایت فرماید.
 

حجت‎الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن:

پیاده‌نظام‌های آمریکا در داخل کشور دوگانه جنگ و مذاکره را پیش می‌کشند/ آمریکا توان رویارویی با ایران را ندارند

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ما اظهار کرد: کشور ما از همان روزهای نخست انقلاب و در دفاع مقدس تحریم شد اما شاهد بودیم که در همان دوران خرمشهرها فتح می‌شد.

وی افزود: قطعاً مشکلات اقتصادی با مدیریت جهادی مسئولان و اجرای درست اقتصاد مقاومتی برطرف می شود.

امام جمعه تنکابن شایعه جنگ و درگیری نظامی آمریکا و ایران را جنگ روانی دشمن برای پیشبرد اهداف شومشان توصیف کرد و ابراز داشت: متاسفانه همیشه پیاده نظام های آمریکا در داخل کشور دوگانه جنگ و مذاکره را پیش کشیدند تا مسیر دشمنی آمریکا را در برابر ملت ایران هموارتر کنند.

وی تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که پیاده نظام های داخلی همیشه جاده صاف کن نفوذ و استعمار دشمن بودند.

امام جمعه تنکابن گفت: به هیج وجه آمریکا جرات جنگ نظامی علیه ایران را ندارد زیرا ما می‌بینیم که آمریکا و ایادی اش در منطقه با کشورهای جریان مقاومت متحمل شکست می‌شوند و خود هم می‌دانند که توان رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

پوراکبر در پایان گفت: رمز موفقیت و پیروزی انسجام درونی و تلاش همه جانبه برای خدمت به مردم است.

حجت‎الاسلام حسینی نوری، امام جمعه ملارد:

ترسوهای داخلی بدانند ملت ایران از آرمان های چهل ساله انقلاب حراست می کند

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، بعد از اعزام ناو آمریکایی آبراهیم لینکولن به خلیج فارس، برخی از رسانه‌ها از احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا سخن گفتند و میزان این احتمال را بالا برآورد کردند، موضوعی که تا حدود زیادی شبیه به یک موج رسانه‌ای بود تا ترسوهای داخلی با ایجاد این فضا، افکار عمومی ایران را به سمت دیگری سوق دهند.

در همین راستا به سراغ حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه ملارد رفتیم تا در ارتباط با احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا و پاسخ به این شایعات و پچ پچ‌های سیاسی به گفت‌وگو بپردازیم.

تهران نیوز: همان طور که میدانیم آمریکا هیچ  علاقه ای برای جنگ  با ایران ندارد و می خواهد با ایجاد بازی سیاسی در جوامع بین المللی فقط از ایران وقت بخرد و این توافق برجامی را نگه دارد، نظر جنابعالی در این مورد چیست؟

تجربه ثابت کرده است هر زمانی که ایستادگی کرده ایم دشمن عقب نشینی کرده و از یک دیوانه ای مثل ترامپ این گونه رفتار دور از ذهن نیست و برخی ها هم در داخل ترسو هستند و با جبهه گیری های مختلف قصد تضعیف ملت ایران را دارند و زمان جنگ جلوی دو ابر قدرت جهان ایستادگی کردیم و مقاومتی شایسته طی 8 سال نشان دادیم و امروزه جزو برترین کشورهای جهان هستیم و ای کاش مسئولان داخلی کشور همانند امام (ره) و مقام معظم رهبری مقابل گنده گویی های دیگر کشور ها ایستادگی کنند و از شجاعت رهبر کبیر انقلاب درس بگیرند تا این چنین دچار مشکلات اقتصادی نشویم و ترسو های داخلی بدانند که ملت ایران از مسیر و آرمان هایی که طی این چهل سال انتخاب کرده اند حراست خواهند کرد و ارزش های انقلاب اسلامی را حفظ خواهد کرد.

تهران نیوز: ترامپ خلاف میل خودش که دوست دارد با ایران ارتباط داشته باشد ولی از داخل تحت فشار است که این ارتباط گیری ها شکل نگیرد ولی در دنیای سیاست حفظ چهره می کند و نیاز درونی اش را نشان نمی دهد، نظر شما چیست؟

شکی نیست که آمریکا قصد امتیاز دادن به ما را ندارد و طبق مشکلات داخلی اش حتما می خواهد برای خودش بهترین بهره برداری را نماید و قصد دارد در زمان انتخابات آمریکا امتیاز مثبت را کسب کند.

مادام آمریکا و اروپا زمان را از ما گرفتند تا ما را سرگرم این بازی هایشان کنند تا بتوانند بهترین بهره برداری را کنند.

تهران نیوز: آیا این جنگ اقتصادی که در دنیا حاکم شده برخی کشور ها قصد پوشاندنش را پشت پرده های جنگ فیزیکی دارند؟

مسئولان ما در داخل با توجه به تجربه ای که طی این چهل سال از آمریکا کسب کرده اند باید بدانند که آمریکا توان این کار را ندارد و آمریکا غولی است بی پرو بال و قدرتی ندارد و این شیپور بی صداست که اگر می خواست بجنگد، جنگ را با موشک های دوربردش آغاز می کرد و نیازی به ستون کشی در خلیج فارس نیست و خود می داند که اگر آغازگر جنگ باشد همه چیزش را از دست خواهد داد و مطمئنیم با برآوردی که از ما دارد اجازه حمله را به خودش نمی دهد و این شایعات فقط توسط برخی ترسوهای داخلی در حال شکل گیری است.

تهران نیوز: نظر شما در مورد برخی از دولتی ها و ترسوهای داخلی که ناکارآمدی خود را پشت این هیاهو پوشاندن و بر روی ضعف خود سرپوش گذاشته اند چیست؟

یکی از گرفتاری های ما باور داشتن مسئولین و اعتماد به آمریکاست و با تمام خیانت ها و دروغ های آمریکا بعضی دولتی ها هنوز نگاهشان به خنده های آمریکاست که این نوعی سرپوش گذاشتن بر ضعف هایشان است و اگر شعار سال های گذشته را سرلوحه کار خود قرار می دادند کشور و مردم دچار این مشکلات اقتصادی نمی شدند و با توجه به ذخایر انرژی داخل کشور ما توان کامل برای مقابله با انواع تحریم را داریم و تحریم یک فرصت است که بتوانیم تولید ملی را بالا ببریم و اشتغال زایی کنیم و این توان در وجود این دولت نیست و می خواهند از واقعیت فرار کنند. برجامی ها امتحانشان را پس داده اند و نباید این فرصت 60 روزه را می دادیم و وقتی دشمن به قولش عمل نمی کرد باید طی یک هفته تحت فشار قرار می دادیم تا به مقصود برسیم زیرا از بین بردن وقت فقط به ضرر ماست نه به سود ما.

حجت الاسلام حسین حسینی همدانی، امام جمعه صفادشت:

کاسبان ترس در مسیر جنگ روانی دشمن قرار گرفته اند

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، با شروع دور جدیدی از تقابل ایران و آمریکا، حالا صداهایی از گوشه و کنار توسط کاسبان ترس که در صدد القای سایه جنگ نظامی بر کشور هستند، به گوش می رسد و این موضوع افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده است.

در همین راستا به سراغ حجت الاسلام حسین حسینی همدانی امام جمعه بخش صفادشت شهرستان ملارد رفتیم تا در ارتباط با احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا و پاسخ به این شایعات و پچ پچ‌های سیاسی به گفت‌وگو بپردازیم.

تهران نیوز: نظر شما در ارتباط با احتمال وقوع جنگ نظامی میان ایران و آمریکا چیست؟

ترامپ با مشکلات داخلی شدیدی رو به رو است و با این رفتار می خواهد مشکلات داخلی و خارجی خود را از بین ببرد و بدانید ذات ترامپ و آمریکا پلید است و هدف براندازی ایران را دارد و این یک هدف شوم است و به بهانه های مختلف بحث برجام و گزینه های نظامی را پیش کشیده تا ایران را به عقب بیاندازد و این کانون غرب در حالت احتضار است و می خواهند با این کار  خود را نجات بدهند و به فکر دیگران نیستند.

تهران نیوز: آمریکا می داند که توان ورود به جنگ نظامی با ایران را ندارد به نظر شما نقش این ترسو های داخلی  که جنگ را به فکر مردم می اندازند چیست؟

آمریکا خود می داند که توان مقابله با ایران را ندارد و این ترسو های داخلی و کاسبان ترس از این اتفاقات پیش رو خودشان به لرزه افتادند و ارزش های انقلاب اسلامی را فراموش کرده اند زیرا ایمانشان ضعیف شده و نگاهشان به غرب است و هم خود می ترسند و هم دیگران را می ترسانند و متاسفانه اینها  همان جنگ روانی است که آمریکا به دنبال آن است  و این ترسو ها در مسیر جنگ روانی آمریکا قرار گرفته‌اند.

تهران نیوز: آیا به نظر شما برخی از جبهه اصلاحات و دولتی ها با استفاده از این جنگ روانی توانسته اند ناکارآمدی خود را پشت این جریان ها پنهان کنند؟

همیشه این مورد از ابتدا بوده یعنی از صدر اسلام این مشکل بوده است و خیلی ها می خواستند با برخی کارها عدم کارایی و مدیریتشان را از دشمن هزینه کنند و پنهان کنند و این کارها ظلم به نظام، انقلاب و مردم است زیرا مسئولان نباید از واقعه فرار کنند باید جلوی مشکل ایستادگی کنند و اگر این چنین نباشد خائن به خون شهدا هستند و اصلا نباید در این مسئولیت باشند.

تهران نیوز: آیا به نظر شما توفیقی پس از این مهلت 60 روزه بین ایران و دور میزی های برجام حاصل می شود یا خیر؟

تمامی این مشکلات سر این است که دشمن اسرار دارد ما تسلیم شویم ولی ما تسلیم نخواهیم شد در مقابل خواسته های اینها  و هر چه ایستادگی کنیم دشمن به ضعف و ناامیدی دچار خواهد شد و اگر هم این اتفاق حاصل نشد همین مقاومت ما جنبه پیروزی را دارد و این دشمنان توان مقابله با ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد

حجت‎الاسلام قادر محمدی، امام جمعه چهارباغ:

غرب گرایان داخلی به جای القا جنگ نظامی پاسخگوی تورم و رنج مردم باشند

امام جمعه چهارباغ درباره جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی به خبرنگار تیتریک، گفت: از کسانی که اظهار نظر این چنینی دارند تعجب می کنم زیرا مسئولان عالی رتبه آمریکا نیز اعلام کرده اند قصد جنگ با ایران ندارند. 
 
حجت الاسلام قادر محمدی افزود: رونق اقتصاد، تولید در سایه راهبردهای رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولید داخل باید مورد توجه قرار گیرد و مردم، مسئولین و تولیدکنندگان باید در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارند.  
 
وی با اشاره به اینکه ایران 4 دهه آمریکا را در عرصه های مختلف آزموده است و آزموده را آزمودن خطاست، اظهار داشت: دشمنان ما از مقاومتی که در غزه شکل گرفته است طی 48 ساعت با شلیک بیش از 600 موشک شکست خوردند و اسرائیل ناچار به پذیرفتن آتش بس با خواسته های مقاومت شد.  
 
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: استکبار بداند با کوچکترین اشتباه علیه ایران، مردم آنها را زیر گام های خود لگدمال می کنند و از موشک هایی که امروز خواب راحت را از چشم دشمن ربوده است در امان نخواهند بود.  
 
وی با اشاره به اینکه القا حمله نظامی به مردم توسط کاسبان ترس تازگی ندارد، گفت: عده ای پیش از این برجام را عامل برداشتن سایه جنگ از سر کشور می دانستند و اعلام کردند فرانسه و چند کشور درصدد حمله به ایران بودند اما با توجه به اینکه فلان آقا منتخب مردم قرار گرفت گزینه جنگ نظامی حذف شد. 
 
حجت الاسلام محمدی افزود: آنچه عده ای غرب گرای داخلی مطرح می کنند سخنان گزافی بیش نیست زیرا دشمن به قدرت قوای مسلح ایران و نفوذ کلام فرماندهی کل قوا آگاه است در نتیجه غرب گرایان به جای القا حمله نظامی به کشور، در مورد گرانی ها به مردم پاسخگو باشند. 
 
امام جمعه چهارباغ در خاتمه با اشاره به اینکه متاسفانه قیمت برنج طی چند ماه اخیر دو برابر شده است درحالی که ارتباطی به تحریم و دلار ندارد و تولید داخلی است، اظهار داشت: مردم امروز از تورم رنج می برند اما همچنان در صحنه حضور دارد، این مسئولین هستند که باید غیرتمندانه وارد میدان مقابله با دشمن شوند.  
 
 

حجت‎الاسلام احمد طیبی، امام جمعه آستانه اشرفیه:

پیاده نظام دشمن در داخل ابزار اجرای عملیات روانی جنگ آمریکا علیه ایران

حجت الاسلام احمد طیبی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: القاکنندگان جنگ آمریکا علیه ایران در داخل بزدل و ترسو هستند و این رفتار آنها ریشه در ایمان ضعیفشان دارد از طرفی پیاده نظام دشمن هستند و در این راستا عمل می کنند.

وی افزود: دشمن درصدد است جنگ روانی را در حوزه های مختلف مانند اختلال در بازار و مسائل اقتصادی و… بکشاند و یک سری وابستگان داخلی هم به دنبال پیاده کردن اهداف دشمن هستند و به دنبال اختلال در جامعه و بی اعتمادی نسبت به نظام هستند و رفتارشان همراهی با دشمن است.

امام جمعه آستانه اشرفیه تصریح کرد: ترامپ و سیاستمداران آمریکایی وقتی در دستگاه دیپلماسی ما احساس کنند زمینه ای برای امتیاز گیری وجود دارد یقینا به دنبال باج گیری هستند تا امتیاز بگیرند.

طیبی گفت: اگر دشمن روحیه انقلابی و مقاومت را در مسؤلان ما نبیند همین رویه را ادامه می دهد و به صورت های مختلف یک بار در قابل پذیرش برجام، تحریم ها را برخلاف آن تحمیل می کند و یک بار دیگر با خروج از برجام شرط می گذارد و محدودیت ایجاد می کند.

امام جمعه آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: اگر احساس کند چنین زمینه ای وجود دارد تهدید را هم چاشنی کار می کنند اما اگر پایمردی و استقامت و روحیه انقلابی در ملت و مسؤلان ببینند یقینا عقب نشینی خواهند کرد و ما می توانیم نه تنها به حقوقمان دست پیدا کنیم بلکه می توانیم دست برتر در این ماجرا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمد ایزدی، امام‌جمعه طرقبه:

غربگرایان می‌خواهند اهداف دشمن را در کشور پیاده کنند

حجت‌الاسلام محمد ایزدی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: مشکل ما با آمریکا و استکبار جهانی مشکل اساسی و بنیادی است زیرا در آموزه‌های دینی ما آمده است که همواره با کفر و ظالم بجنگید و امروز آمریکا و اسرائیل در رأس استکبار جهانی قرار دارند.

امام‌جمعه طرقبه مقاومت را راز موفقت 40 ساله انقلاب اسلامی دانست و افزود: غرب‌گرایان از ابتدای انقلاب اسلامی در سطوح مختلف نظام نفوذ کرده‌اند و همواره بر ارتباط با آمریکا تأکید داشته و این افراد با اعمال‌نفوذ و فشار باعث تصویب برجام شدند که امروز شاهد خروج آمریکا از آن بودیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که در قرآن توصیه‌شده است که در مقابل دشمنان کوتاه نیایید زیرا آن‌ها هیچ‌گاه از شما راضی نمی‌شوند ازاین‌رو ما نیز نباید در مقابل خواسته‌های آمریکا و استکبار جهانی کوتاه بیاییم زیرا آن‌ها به دنبال نابودی ما هستند.

 حجت‌الاسلام ایزدی خاطرنشان شد: ورود ناوهای هواپیمابر آمریکا به خلیج‌فارس یک حرکت نمایشی جهت القای ترس و اعمال فشار به مسئولان کشور است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «مذاکره نمی‌کنیم و جنگ نمی‌شود».

امام‌جمعه طرقبه القای جنگ را توسط عاملان استکبار جهانی را مضحک دانست و تأکید کرد: طی چهل سال گذشته آمریکا همواره جمهوری اسلامی را تهدید به حمله نظامی کرده است و تجربه ثابت کرد که تمام این تهدیدها توخالی و پوچ است.

وی افزود: غرب‌گرایان در داخل کشور با القای احتمال جنگ نظامی به دنبال پیاده کردن اهداف دشمن هستند، ازاین‌رو مسئولان و مردم ما باید فریب این افراد را نخوردند و مقاومت تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمن است.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد:

افراد خواهان مذاکره با آمریکا یا ساده‌لوح‌اند یا از عوامل دشمن

حجت‌الاسلام علی ناهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی، در خصوص عوامل نفوذی و نقش آن‌ها در تحقق اهداف دشمن، اظهار داشت: ناکامی دشمن در مهار حرکت انقلابی مردم ایران و شکست زنجیره‌ای آمریکا از ایران اسلامی سبب شده که در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از عوامل نفوذی برای طراحی و اجرای طرح‌های براندازانِ خود و تغییر از درون‌بر این مسائل متمرکز شود.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره تلاش کرده است که مخالفین جمهوری اسلامی را جذب کند، خاطرنشان کرد: دشمن برخی از افرادی که ممکن است به هر علت از شرایط نظام در داخل ناراضی باشند و یا برای شغل به خارج کشور مهاجرت کرده‌اند را جذب می‌کند.

مشکل کشور، ضعف برخی از مسئولان است

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه دشمن به اشکال مختلف درصدد نفوذ به ابعاد مختلف کشور است، تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته دشمن تلاش کرده از نقش عوامل نفوذی نظیر دو تابعیتی‌ها، افراد نفوذی در سازمان محیط زیست و… در ابعاد مختلف استفاده کند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای، نفوذ و جاسوسی از مراکز حساس صنعتی و هسته‌ای و انتقال اطلاعات مهم به عوامل بیگانه و… نیز مسئولیت اصلی شبکه‌های نفوذی دشمن است که بر عهده نفوذی‌ها که در فتنه ۸۸ هم فعال بودند و به خارج از کشور فرار کردند قرار دارد.

ناهیدی با تأکید بر اینکه دشمن با عوامل نفوذی خود به دنبال این است که چهره ایران اسلامی را مخدوش کنند و زمینه را برای سازمان‌دهی آشوب‌های خیابانی در ایران به وجود بیاورند، عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در ایران اسلامی وجود دارد و مشکل ما ضعف برخی از مسئولان کشور است.

آمریکا به هیچ‌کدام از تعهدات خود پای بند نبوده است

وی با اشاره به درس‌هایی که کشور ما باید از برجام بگیرد، تشریح کرد: نخستین درس برجام این است که با آمریکاهایی نمی‌توان وارد تعامل شد چون آن‌ها به هیچ‌کدام از تعهداتی که خود دادند پایبند نبودند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه برخی در درون کشور سعی دارند که شکست برجام را در دولت ترامپ خلاصه کنند، ابراز کرد: تجربه نشان داده که دولت‌های بعد و قبل آمریکا هم به تعهدات خود پای بند نبوده و نخواهند بود.

وی همچنین در ادامه افزود: برخی می‌گویند نباید فرصت را از دست داد و هر چه سریع‌تر باید با آمریکا وارد مذاکره شد، حال سؤال اینجاست که کدام فرصت و امتیاز دادن است و انتهای مسیر کجاست؟ چقدر باید امتیاز بدهیم که آمریکایی‌ها از ما راضی شوند؟

حجت‌الاسلام ناهیدی با بیان اینکه شناخت از ماهیت دشمنی دشمنان از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ماهیت دشمنی دشمنان ملت ایران با مقوله هسته‌ای، موشکی و… نیست و با دادن چند امتیاز دیگر به آمریکا، مطمئناً به دشمنی خود پایان نخواهد داد.

افراد خواهان مذاکره با آمریکا یا ساده‌لوح‌اند یا از عوامل دشمن

وی با تأکید بر اینکه افرادی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند یا ساده‌لوح‌اند یا از عوامل دشمن در داخل کشور هستند، تصریح کرد: در ماجرای هسته‌ای انعطاف نشان دادیم ولی نتیجه این انعطاف چه شد؟ آمریکایی‌ها این انعطاف را به‌حساب ضعف ایران اسلامی گذاشتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و عدم انفعال در برابر آمریکا و ایادی آمریکا تنها راه پیروزی است، اذعان کرد: تجربه دیگر برجام این است که نباید حل مشکل اقتصاد کشور را به خارج گره بزنیم.

وی با بیان اینکه نگاه به داخل کشور از تأکیدات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: اینکه تکیه‌گاه ما کشورهای خارج باشد و برای حل مشکلات اقتصادی به خارج از کشور داشته باشیم قطعاً یک امید واهی است.

ورود ناو آمریکا به آب‌های منطقه، زمینه آسیب‌پذیری بیشتر آمریکا بر روی آب را فراهم می‌کند

ناهیدی در ادامه با اشاره به پاسخ ایران در صورت کوچک‌ترین اقدام از سوی آمریکا، تشریح کرد: بر اساس تحلیل‌های درستی که مسئولان و در رأس مقام معظم رهبری دارند با توجه به نفوذ ایران در داخل، منطقه و سطح بین‌المللی که شاهد آن هستیم نباید ازاین‌جهت واهمه داشته باشیم که دشمن حمله نظامی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه نظامیان ما حواسشان جمع است، ابراز کرد: صلابت و بیداری مردم ایران و امکانات به‌روز و پیشرفته ارتش و سپاه زمینه را برای بازدارندگی جنگ فراهم کرده است.

امام‌جمعه خلیل‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: اگر اخیراً ناو آمریکا به آب‌های منطقه واردشده است مسئولان ما معتقد هستند که این چیزی جز جنگ روانی نیست و این کار زمینه را برای آسیب‌پذیری بیشتر آمریکا بر روی آب فراهم می‌کند.

حجت‎الاسلام موحدی، امام جمعه تویسرکان:

غربگرایان با هیاهوهای ساختگی سایه جنگ، کوتاهی خود را پنهان می‎کنند

«حجت الاسلام موحدی» در گفتگو با خبرنگار نافع، در تویسرکان گفت: طبق آیات مبارک قرآن، آن هایی که با شیطان همراه هستند به طور معمول مردم را از رویارویی با کفار می ترسانند.
وی اظهار کرد: امروز هم که مشاهده می کنیم عده ای مردم از می ترساند که قرار است جنگ شود، در این باره هم آب=یات بسیاری است که روشن کننده راه است آنجا که آمده اگر هم جنگی شود به نفع مسلمانان و مؤمنین هستند و کفار هستند که طعم شکست را می چشند.
امم جمعه تویسرکان افزود: از طرفی دیگر زمانی که عرصه و میدان را محاسبه و درک می کنیم، دشمن توان شروع جنگی را علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد، چرا که ما با توجه به آموزه های قرآنی تا توانستیم خود را از نظر تسلیحات دفاعی نظامی ارتقاء و تقویت کرده ایم و از این رو دشمنان خدا از ایران اسلامی می ترسند.
حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: مصادق بارز دیگر این مقاومت را در جنگ 48 ساله اسرائیل غاصب و حماس مشاهده کردیم که در این فاصله کوتاه 700 موشک از سوی حمس به سمت غاصبان فلسطین شلیک شد و در نهایت این جنایتکاران اسرائیلی بودند که شروط حماس را پذیرفتند.
وی عنوان کرد: پس اگر دشمن بخواهد جنگی راه بیاندازد، خودشان به خوبی می دانند که شکست سهمگینی را تجربه می کنند و در نهایت به نفع ایران اسلامی خاتمه می یابد.
امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: امروز غربگرایان هیاهوی و تبلیغات رسانه ای شوم سایه جنگ به راه انداخته اند، تا کوتاهی های خود را پنهان کنند.

حجت‎الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر:

کسانی که به جنگ دامن زده منافعشان به این امر اقتضا می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با نظام اسلامی ایران را از ابتدای انقلاب بر پایه خواست مردم و بر مبنای دینی دانست و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان اسلام کارشکنی خود را شروع کردند و هر گونه کینه و دشمنی خود را به کار بستند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند.
وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" بیان کرد: پیام این سخن امام در سال های پس از پیروزی انقلاب به وضوح دیده شده و آمریکا تا کنون اقدامات زیادی علیه ایران اسلامی انجام داده و نتوانسته هیچ غلطی کند.
امام جمعه ملایر افزود: با توجه به تمامی این مسائل، امروز که نظام اسلامی در اوج قدرت واقتدار است شک نداشته که امریکا باز هم نمی تواند غلطی کرده و دست به حمله ببرد.
وی با اشاره به شکست آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان بیان کرد: وقتی آمریکا نمی تواند در مقابل حزب الله و حماس اییستادگی کند و شکست می خورد قطعا توان این را نداشته که در مقابل نظام اسلامی ایران بایستد.
حجت الاسلام برقراری افزود: اگر هم زمانی این احمق های درجه یک بخواهد دست به ماشه جنگ ببرد آن کسی که در این جنگ شکست خواهد خورد خود آمریکا است.
وی گفت: نظام اسلامی ایران همواره حسن نیت خود را به جهان ثابت کرده و زمانی که لازم بود مذاکره انجام شد و اطمینان لازم را برای عرصه بین المللی و سازمان های بین اللملی از فعالیت های هسته ای نشان داد و خودآژانس بارها به آن ازعان کرد و اگر بنا باشد که جنگی صورت گیرد مقصر این جنگ خود آمریکا است.
امام جمعه ملایر تاکید کرد: قطعا این جنگ اتفاق نخواهد افتاد چون هم آمریکا ضعیف تر از آن است دست به چنین غلطی بزند هم نظام ایران اسلامی قدرتمند تر از آن است که بخواهد بگذارد آمریکا دست به ماشه جنگ بزند.
وی گفت: قلم بدستان و تریبون داران باید آمریکا را محکوم کرده و آنان را مقصر بندانند نه اینکه بحث جنگ را پیش بکشند و به ایران و مردم ایران مقصر بدانند.
حجت اسلام برقراری تاکید کرد: کسانی که مردم را ازجنگ می ترسانند به دنبال این بوده که امریکا را در کشور مسلط کنند.
وی افزود: ایران اسلامی در مکتب اسلام بزرگ شده است و سلطه هیچ کشوری را پذیرا نیست.
امام جمعه ملایر گفت: کسانی که به جنگ دامن میزنند و دل مردم را خالی می کنند قطعا منافعشان به این امر اقتضا می کند و اینها سربازان پیاده نظام آمریکا و حامیان آنان در کشور هستند و شاید هم از دلار آمریکا بهره ای دارند.
وی افزود: اینها افسران آمریکایی با لباس آشنا هستند و می خواهند سربازانی گوش به فرمان برای آمریکا در ایران درست کنند و بزدلانی هستند که می خواهند مردم را بترسانند.

حجت‌الاسلام‌‌و‎المسلمین سیدمحسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین:

کارنامه پر اشتباه کاسبان ترس آن‌ها را به جنگ روانی واداشت

حجت‌الاسلام‌‌و‎المسلمین سیدمحسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه کارنامه پراشتباه کاسبان ترس سبب شده تا به جنگ روانی روی بیاورند، اظهار کرد: کسانی که جنگ روانی ایجاد می‌کنند در پی اهداف پسا پرده هستند و با تهدید، جنگ روانی و ایجاد رعب و وحشت فکر می‌کنند ایران از استقامت و آرمان‌های خود دور می‌شود.

وی در ارتباط با فریب افکار عمومی در جهت جنگ نظامی ایران با آمریکا بیان کرد: در طی 40 سال انقلاب اسلامی مردم نشان دادند از تهدیدها هراسی ندارند و پایبند به اهداف خود هستند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که از نظر نظامی قدرت مقابله با ایران را ندارند و در جنگ‌هایی که در منطقه راه انداختند نیز ناکام ماندند و در حال حاضر گرفتار مشکلاتی هستند که رهایی از آن سخت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس:

ملت ایران توطئه‌های کاسبان ترس را نقش بر آب می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص اهمیت مقابله با جنگ روانی برخی از غرب‌گرایان در القای وقوع جنگ نظامی آمریکا علیه ایران  اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند جنگ صورت نخواهد گرفت و مذاکره نیز نخواهیم کرد و این چیزی جز ایجاد فضای جنگ روانی و رعب و وحشت در دل بعضی‌ها نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: ملت ایران شجاعت، درایت و بینش دارند و با حضور در صحنه تمام سیاست‌ها و توطئه‌های دشمنان ملت و کاسبان ترس را نقش بر آب می‌کنند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که مستکبران خود نیز می‌دانند ضربه‌پذیر هستند، تصریح کرد: اگر بخواهند اقدام به جنگ کنند ممکن است شروعش با آن‌ها باشد اما تمام کردن آن به دست آن‌ها نخواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: نیروهای جبهه مقاومت از جمله ایران اسلامی تأثیرگذار خواهند بود و هیچ‌گاه این‌چنین اتقاقی نخواهد افتاد چراکه آن‌ها دنبال جنگ روانی هستند و می‌خواهند فضای حاکمیت در منطقه، بعضی از مسئولان و اعراب را دچار وحشت کنند و به تعبیری با این کار در صدد باج‌گیری هستند.

وی عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری و فرماندهان نظام، ارتش و سپاه موضع گرفتند هیچ‌گونه زمینه‌ای برای تحقق جنگ وجود ندارد.

امام جمعه طبس با بیان این‌که آن روزی که ایران امکانات تسلیحاتی امروز را نداشت دشمنان بازنده جنگ بودند، گفت: اکنون که نظام اسلامی قدرت نظامی، ایمان و توکل به خدا که از اول انقلاب نیز داشت را دارد و جریان معنویت در کشور چشمگیرتر شده و از نظر تجهیزات نظامی نیز برای دنیا حرف دارد و الحمدالله بالاترین قدرت نظامی منطقه در اختیار ایران اسلامی است، بعید است دست به این‌چنین کار حماقت‌آمیزی بزند.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: این‌که ترامپ از برجام به ظاهر خارج شد یک نقطه قوتی شد برای موضوع برجام، ملت ما و این‌که ملت باور کردند که آمریکا دشمن سرسخت ایران است.

وی با بیان این‌که ایران در موضوع برجام حقانیت خود را اثبات کرد و پای آن ایستاد، ادامه داد: آمریکا با خروج یک طرفه خود به نوعی خودش را در دنیا و در چشم ملت‌ها به ویژه ملت ایران منفور کرد.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام به ضرر خودش تمام شد چراکه بر اساس تحلیل‌های سیاسی کشورهای مختلف و حتی خود کشورهای مذاکره‌کننده و هم‌پیمان با آمریکا مقصر را آمریکا می‌دانند و به این نتیجه رسیدند با آمریکا نمی‌توان هیچ‌کاری انجام داد.

حجت‎الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی، امام جمعه سردرود:

غربگراها روحیه مقاومت ندارند و القای جنگ می‎کنند

حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امام جمعه شهر سردرود در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص عملیات روانی جریان غربگرا پیرامون جنگ نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران  گفت: همواره تهدید حمله نظامی یکی از گزینه های روی میز مستکبرین بوده است. از دوران کارتر تا بوش پدر و بوش پسر و اوباما تا رییس جمهور فعلی آمریکا همیشه این تهدید پوشالی وجود دارد.

جریان غربگرا فکر می کند در صورت رابطه با آمریکا مشکلات حل می شود

وی ادامه داد: آمریکا بخوبی می داند که با توجه به تجربه های تلخ گذشته از جمله ۸ سال دفاع مقدس و... جنگ با ایران چه جنگ مستقیم و یا نیابتی به هیچ عنوان مثل جنگ های منطقه و حملاتی که به کشور های منطقه انجام می دهد، نخواهد بود. علت مطرح کردن این موضوعات توسط جریان غربگرا که از گذشته همواره آمال و آرزوهایشان غرب بوده،  این است که آنها تصور می کنند که در صورت برقراری ارتباط با آمریکا مشکلات کشور حل خواهد شد.

عده ای با وجود تجربه برجام، باز هم از آرمان ها عقب نشینی می کنند

امام جمعه سردرود با بیان اینکه عده ای با وجود تجربه برجام باز هم به برقراری ارتباط با آمریکا مصر هستند، یادآور شد: یکی از زمینه های عقب نشینی از آرمان های انقلاب اسلامی که مبارزه با استکبار بود، برقراری ارتباط با آمریکا است که به نظر این افراد اتفاق بزرگی خواهد بود و می خواهند وانمود کنند که راه جلوگیری از جنگ، خونریزی و کشت و کشتار  عقب نشینی از آرمان ها است که نتیجه این کار حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.

تنها راه نجات کشور  اتکا به درون و  انسجام در داخل کشور است

وی با بیان اینکه در سال های اخیر انعطاف بیشتری نسبت به گذشته در مقابل آمریکا نشان داده شد، ابراز نمود: سبک و سیاق آمریکا در طول این چهل سال مانند سگی است که ه چقدر از مقابلش عقب نشینی کنیم، جلو خواهد آمد و اگر مقاومت کنیم و عقب نیاییم، او عقب نشینی خواهد کرد. لذا تنها راه نجات کشور درمقابل مشکلات، اتکا به درون و اتحاد و انسجام در داخل کشور حول محور دستورات ولی امر مسلمین است.

جریان مدیریتی کشور کم کاری خود  را توجیه می کند

امام جمعه سردرود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نظر نمی رسد عده ای که در داخل توان اداره کشور را ندارند، القای جنگ می کنند، گفت: متاسفانه غالب جریان مدیریتی کشور آنطور که باید انقلابی نیستند. باید مانند دوران دفاع مقدس، ایران را بعنوان یک کشور دینی به همه دنیا نشان دهند. اما جریاناتی که برخی بودجه های کشور در اختیار آنها است، می خواهند کم کاری و عدم مدیریت جهادیدر مواقع حساس را توجیه کنند.

وی ادامه داد: مسئولین کشور زمانی که ما باید پیشرفت می کردیم و کوچک ترین توقف برای ما به منزله عقب نشینی بود، منتظر ماندند تا از طریق کشورهای غربی و مستکبر منفعتی به ما برسد، در این برهه زمان زیادی را از دست دادیم و اتکا به درون نیز کاهش یافت که در نتیجه منجر به عقب ماندگی شد که ما باید با تلاش مضاعف این عقب ماندگی را جبران کنیم.

روحیه مقاومت ندارند و القای جنگ می کنند

وی با اشاره به نبود روحیه مقاومت در برخی مسئولین و القای عقب نشینی در مقابل دشمن، اظهار داشت: می خواهند با ایجاد عملیات روانی وقوع جنگ را القا کنند در حالی که مردم ایران در طول تاریخ نشان داده اند که در مواقعی که جنگ اتفاق افتاده ، نسبت به مسئولین پیشقدم تر هستند و همچنان راضی به سرافکندگی در مقابل مستکبرین نیستند و استقلال و عزت کشور در سایه تلاش ها و فداکاری های انسان های بزرگواری چون شهدای انقلاب و دفاع مقدس به وجود آمده است و این دستاورد هرگز قابل عرضه و معامله با هیچ چیز مادی نیست.

امام جمعه سردرود تاکید کرد: مسئولین باید متوجه باشند که نباید خلا و عدم تلاش را با این القائات جبران کنند بلکه باید تلاش خود را مضاعف کنند چون که درکشور ما ظرفیت های قابل عرضه فراوانی وجود دارد و همواره مورد تاکید رهبر انقلاب قرار کرفته است که می توان ضمن حفظ استقلال و عزت، به هیچ کشوری وابسته نباشیم.

 ترامپ به حمله نظامی فکر نمی کند بلکه سناریوی اقتصادی دارد

وی در پاسخ به این سوال که وقتی خود آمریکا تاکید می کند که جنگ اتفاق نمی افتد، دلیل این القا چیست، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب، آمریکا آرایش جنگی ندارد اما حواس نظامیان ما جمع است و آن فرمانده نظامیان آمریکایی در منطقه که گفته است در حالت جنگی قرار دارند، طبیعی است که یک فرمانده نظامی همیشه در حالت جنگی باشد. لذا این بحث ها آن طور که باید  جدی نیستند. با توجه به سناریوی ترامپ در مقابل ایران، ترامپ به حمله نظامی فکر نمی کند بلکه چون نگاه ترامپ اقتصادی است، تلاش می کند که هروروز محاصره اقتصادی را تنگ تر کند.

وی ادامه داد: سناریوی ترامپ ایجاد مشکل برای ایران در عرصه اقتصادی است لذا راه چاره با این سناریو مقابله اقتصادی است که نیازمند قانون نویسی و مدیریت کلان، مبارزه با قاچاق و مدیریت صادرات و واردات است. اکنون باید فرماندهان و مدیران حوزه اقتصادی ما در حال تلاش باشند تا در این عرصه شکست نخوریم چون دشمن در آرایش جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار دارد.

جریان غربگرا  القای ناامیدی کرده  و عده ای هم از آب گل آلود ماهی می گیرند

ریشه بذر ناامیدی ها در دل مردم، آن سوی مرزها است

حجت الاسلام جلیلی گفت: وقتی که هیچ گونه آثاری از جنگ و حمله نظامی در گفتار دشمن وجود ندارد، به نظر می رسد جریان غربگرا قصد ایجاد جنگ روانی و  القای ناامیدی در کشور را دارند و عده ای هم قصد ماهی گرفتن از این آب آلوده را دارند تا مقاصد خود را در حوزه اقتصادی پیش برند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی در پایان تاکید کرد: هیچ گونه علایمی از طرف دشمان انقلاب مبنی بر وقوع جنگ دیده نمی شود و اگر هم گاها از طرف برخی افراد دامن زده می شود، با هدف کاشت بذر ناامیدی در بین مردم صورت می گیرد که اگر پیگیری شود، مشخص می شود که ریشه اش از آن طرف مرزها است.

حجت‌الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه امیرکلا:

تضعیف روحیه انقلابی حرکت در مسیر دشمن است

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به جریان‌های نفوذی رسانه‌ای در کشور و تزریق تفکر سایه جنگ نظامی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی یکی از کشورهای بسیارمقتدر و قدرتمند منطقه است، مطمئن باشید هیچ دشمنی در ابعاد نظامی به خودش اجازه مقابله با ملت بزرگ ایران را نخواهد داد.
   
وی افزود: دشمنان ما در هشت سال دفاع مقدس این اقتدار و قدرت را دیدند که با نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانند مقابله کنند، آن‌هایی هم که ساز سازش با  دشمن را در بین مردم کوک می‌کنند قطعا حرکت ضد انقلابی است و مردم این افراد ضد انقلاب را بشناسند چون این‌ها مزدوران اجانب هستند که حرف‌های ترامپ از دهان این‌ها بیان می‌شود.
   
امام‌جمعه امیرکلا ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب آن‌قدر قدرتمند است که  همه کشورهای اروپایی و آمریکا هم جمع شوند قدرت مقابله با ایران را نخواهند داشت،همه این کارها یک عملیات روانی برای سوار شدن بر موج تحریم اقتصادی است.
    
این مسئول خاطرنشان کرد: ملت ما ثابت کرد که دشمن هرچقدر هم قوی باشد در برابر این ملت خداجوی توان مقاومت را نخواهد داشت و افرادی که تحریم اقتصادی بزرگ‌نمایی می‌کنند، آن‌هایی که مقاومت و تلاش ملت ایران جهت مقابله با آمریکا را بی‌فایده  می‌دانند و  مردم را به ذخیره سازی کالا تحریک می‌کنند و همچنین نیروهایی که منافع حزبی و جناحی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند و روحیه انقلابی مردم را تضعیف می‌کنند قطعا در مسیر دشمن حرکت می‌کنند.
   
بابائیان گفت: متاسفانه چندروزی است که برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای مواجب بگیر درصدد آن هستند که نشان دهند ایران باید بین جنگ و سازش یکی را انتخاب کند،این تیک زدن‌ها و چراغ سبز نشان دادن‌ها همان چیزی است که از زبان ترامپ به وسیله این رسانه‌های زرد داخلی بیان می‌شود.
   
وی افزود: ملت ایران هرگز سر سازش با آمریکا و دیگر دشمنان را ندارد، ملت ایران با تمام قوا تحت رهبری مقام معظم رهبری تا آخرین قطره خون در برابر دشمن خواهد ایستاد و مزدوران مواجب‌بگیر دشمنان در داخل کشور هم بدانند با این حرکت‌های سخیفشان  نمی‌توانند روحیه ملت را تضعیف کنند.
   
امام‌جمعه امیرکلا تاکید کرد: ملت پای رهبری ایستاده و از اسلام، نظام، ولایت و وطن خود دفاع می‌کند چون ملت ما ملت رمضان است، مگر می‌شود با تحریم اقتصادی درجا بزند و تسلیم شوند، ما چهل سال است تسلیم دشمن نشدیم و از این ببعد هرگز تسلیم دشمن نخواهیم شد، این مشکلات هم از سوء تدبیر و بی‌کفایتی برخی مسئولین ماست وگرنه ما نه مشکلات اقتصادی و رفاهی خواهیم داشت.
   
بابائیان در پایان گفت: اگر مسئولان تدبیر کنند همه این مشکلات مقطعی، برطرف خواهد شد و آن‌هایی هم که اصرار می‌کنند در مقابل تهدید نظامی قرار داریم، کشور را بین جنگ و سازش، ضعیف و اوضاع را سخت‌تر از این جلوه می‌دهند نفوذی‌های دشمن هستند، بلکه این‌ها خود دشمن هستند، ملت این‌ها را بشناسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام‌جمعه نهاوند:

القاکنندگان وقوع جنگ پیاده‌نظام دشمن هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگارنافع، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها به‌عنوان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران از هر توطئه‌ای استفاده کرده تا به مردم ضربه بزنند ولی همیشه شکست‌خورده‌اند.
وی اظهار داشت: دشمن که می‌داند در همه عرصه‌های سیاسی و نظامی کم آورده است به تهدید روی آورده درحالی‌که آن‌ها از قدرت دفاعی ایران باخبر هستند و اقدامات اخیر و حرف‌هایی که می‌زنند بیشتر جنبه روانی دارد.
امام‌جمعه نهاوند افزود: اقدامات آن‌ها در حد جنگ روانی و به خاطر مشکلات داخلی آن‌ها است و ما نباید مرعوب این تهدیدها شویم و یقیناً آن‌ها راه به‌جایی نمی‌برند ولی ما باید از اهداف آن‌ها باخبر باشیم ولی حرف‌های دشمنان را تکرار نکنیم.
وی با اشاره به عده‌ای که در داخل حرف آمریکایی‌ها را تکرار می‌کنند، گفت: این افراد از صدر اسلام نیز وجود داشت و همواره یکی از اهرم‌های کار دشمن نفاق داخلی است و در زمان جنگ و بعدازآن و در زمان حال نیز وجود دارد.
مغیثی گفت: عده‌ای می‌خواهند مردم را بترسانند و القا می‌کنند که می‌خواهند جنگ بشود درحالی‌که این‌ها کسانی هستند که اعتقادی به مبانی اسلامی و انقلاب ندارند و منافعی دارند که این حرف‌ها را می‌زنند.
وی ادامه داد: این‌ها به‌عنوان پیاده‌نظام دشمن و زمینه‌ساز تحرکات دشمن عمل می‌کنند.
امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: کسانی که القاکننده جنگ‌اند جزء جبهه نفاق هستند چون اصل نقش منافق هم همین است که به ضرر مردم و به نفع دشمنان انقلاب کار کنند.
وی گفت: آمریکایی‌ها همیشه دشمن ما بودند و کسانی که می‌خواهند با آمریکا سازش کند باید دست از دینشان بکشند چون ذلت و خواری بافرهنگ اسلامی و انقلابی ما جور درنمی‌آید.
مغیثی بابیان اینکه از تهدید و تحریم دشمن نباید ترسید، افزود: همان‌طور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بارها اشاره کردند؛ مذاکره و ارتباط و اعتماد با آمریکا سودی برای مردم ما ندارد چون هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد.
وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها دشمن اصلی ملت ایران هستند، گفت: بعد از برجام همه دنیا فهمیدند که آمریکا غیرقابل‌اعتماد و عهدشکن است و رهبر انقلاب نیز بارها به این موضوع اشاره و تأکید داشتند که نباید به دشمنی مثل آمریکا اعتماد کرد.
امام‌جمعه نهاوند در پایان گفت: آمریکا 40 سال است به هر دری زده و هیچ غلطی نکرده و از این به بعد هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند و نباید از تهدیدات آن‌ها ترسید که البته مردم نیز از تهدیدات آن‌ها نمی‌ترسند و کسانی می‌ترسند که در غرب منافعی دارند.

حجت‎الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی:

کاسبان ترس بدانند بازارشان مشتری ندارد

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در گفتگو با عصرهامون، گفت: گرچه ترامپ به از نعمت عقل و ادراک و هوش چندان بهره ای نبرده و در اغلب تصمیماتش خام و شتاب زده عمل می کند، اما قطعا در مجموعه حاکمیت ایالات متحده یک نفر عاقل پیدا می شود که از عواقب رویارویی با ایران مطلع باشد.

وی افزود: در شرایطی که ایران در سطح ایده آلی از آمادگی نظامی به سر می برد و هم ارز و هم ترازی در منطقه خاورمیانه ندارد، تهدید و چنگ و دندان نشان دادن به آن حماقت محض و مضحک است.

وی ادامه داد: مطمئنا ترامپ جرأت اقدام نظامی بر علیه ایران را ندارد؛ مردم آمریکا او را فردی نالایق می دانند و از انتخاب او شرمسار اند. وی در پی بهره برداری سیاسی از برجام و ثبت امضای خودش پای این قرارداد است. نمایش خیمه شب بازی تعدادی بزدل داخلی برای القای ترس از وقوع جنگ نظامی و به حاشیه بردن نقایص و کاستی های مدیریتی شان برای همه واضح و روشن است. 

وی تصریح کرد: در همه جای دنیا رایج است وقتی سیاست مداری سیاستی را دنبال می کند و با شکست مواجه می شود از مردم عدرخواهی کند، اما ظاهرا این قضیه برای سیاست مداران و دولتمردان ما تصدیقی ندارد و در کمال تعجب می بینیم که پس از شکست، طوری وانمود می کنند که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده.

حجت الاسلام ابطحی اذعان داشت: دولت نسبت به وظایف و وعده هایی که به مردم داده هوشیار باشد. ضعف های مدیریتی و تدابیر کوته بینانه از جانب برخی مسئولان منجر به نابسامانی های اقتصادی شده؛ دولتی ها باید بدانند تعویض زمین بازی و از این شاخه به آن شاخه پریدن دردی را دوا نمی کند. 

وی تاکید کرد: جریان اصلاحات به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت باید پاسخگوی ناتوانی های خود نسبت به کنترل و مدیریت اقتصاد کشور باشد. کاسبان ترس بدانند که بازارشان مشتری ندارد.
 
 

حجت‎الاسلام محمدطاها مهری، امام جمعه اسلام‌آباد غرب:

عده‌ای با ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی دست به دامن تبلیغ جنگ شده‌اند

حجت الاسلام محمد طاها مهری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در مورد موضوع القای جنگ نظامی علیه ایران که برخی‌ها مطرح می‌کنند اظهار داشت: آمریکایی‌ها به خوبی می دانند که نمی توانند در جنگ نظامی هیچ توفیقی داشته باشند.

وی گفت: در این راستا کسانی که از اول انقلاب تا کنون شغلشان جاسوسی بوده و همچنین عده ای مزدور که مواجب بگیر دشمن هستند به جای اینکه پاسخگوی برخی مسائل به وجود آمده باشند به دنبال خالی کردن دل ملت و ایجاد رعب و وحشت بین آنها هستند.

وی افزود: زمانی گفتند اگر موافقت نامه برجام شکل گیرد بسیاری از مشکلات ملت حل خواهد شد، لذا آمدند و تز برجام دولت و مذاکره با کشورها را دنبال کردند و با جنگ و هیاهو آنرا پیش بردند.

حجت الاسلام مهری ادامه داد: گفتند اگر برجام تصویب شود مشکلات آب، هوا، محیط زیست، تغذیه و... حل و فصل می شود حال که می دانند به جایی نرسیدند و مردم از آنها مطالبه می کنند که آن قول و شعارها و قرارها که گفتند چه شد!

وی بیان داشت: لذا آمدند بیان کردند که اگر فلان کار را نکنیم به ضررمان تمام می شود و با این بیان که اگر الان مذاکره ای در بحث موشکی و حقوق بشر نکنیم و یا اگر جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم و در مجموع اگر به خواسته های آمریکا بیش از این تن ندهیم جنگ نظامی رخ خواهد داد.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: اینها می خواهند افکار عمومی را که یک افکار مطالبه گر طرفدار نظام و انقلاب است نه یک افکار اپوزیسیون و ضد انقلاب منحرف کنند و سایه جنگ را بر سر این کشور تبلیغ کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردمی که امروز از عملکرد دولت و برخی مسئولین ناراضی هستند طرفدار نظام، انقلاب و رهبری هستند اما مطالبه گر حقوق خود هستند.

وی بیان داشت: آمریکا هر چه در چنته داشت در طول این 40 سال علیه نظام ما به کار برده است و الان با هدف قرار دادن سفره های مردم مبحث اقتصادی و معیشتی مردم را تضعیف کرده تا آنها را ناراضی کند.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: در این میان عده ای دانسته یا ندانسته، خائنانه یا عاقلانه، غافلانه و یا نفوذی و ناکارآمد به این بحث دامن می زنند و آنرا ادامه می دهند و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن اگر می توانست حمله نظامی کند سالیان پیش این کار را انجام می داد، گفت: دشمن در حال حاضر قدرت نظامی مملکت ما را می داند، قدرت نظامی نیروهای مسلح، قدرت ارتش، سپاه و بسیج مردمی و همچنین قدرت هوا فضا، پهبادها و موشک های بالستیک ما را دقیق تر از خود ما می داند.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب ادامه داد: همچنین دشمن در منطقه قدرت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را می داند لذا بحث جنگ نظامی علیه چنین کشوری منتفی است و آرایش جنگی که مقام معظم رهبری مطرح کرد و بر آن تاکید دارد همین آرایش جنگ اقتصادی، معیشتی و تبلیغاتی است.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: جوانان آتش به اختیار و مردم بصیر باید هوشیار باشند و فریب این مباحث و ظاهر سازیها را نخورند

وی گفت: در این راستا دولت، قوه قضاییه و مجلس باید تلاش خود را به کار گیرند و در عرصه اقتصادی، راهبرد اقتصادی ما که همانا اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است را پیگیری کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار:

هدف آمریکا از القای جنگ تحریک افراد خودباخته به مذاکره است

به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفت و گو با چهاربهاران اذعان کرد: سناریوی جدید آمریکا در خصوص تبلیغات کور رسانه ای مسخره بازی هایی است که نباید به آن توجه کرد، آمریکا جرات و قدرتی ندارد که بخواهد به ما حمله کند.
 
وی با اشاره به سناریوی برخی دولتی ها که بنا دارند با دروغگویی و تولید هراس به نظام فشار وارد کنند افزود: چنین افرادی ناتوانی خود در اداره کشور پنهان می کنند و ما باید شجاعانه در گام دوم انقلاب قدم برداریم چراکه تنها راه نجات کشور پشت سر ولایت فقیه بودن می باشد و جز این هم راهی نیست.
 
امام جمعه چابهار ادامه داد: ترسوهای داخلی که از جنگ نمایشی رسانه ای آمریکا می ترسند بروند و از جنگ طبس عبرت بگیرند، آنجا ما نبودیم ولی خداوند چطور دشمنان ما را نابود کرد باید به اراده خداوند باور کامل داشته باشیم.
 
وی ایمان به خدا و پشت سر رهبری بودن را عامل نجات کشور دانست و تاکید کرد: جریانات سست عنصر داخلی و دروغ پردازان قصد دارند وضعیت کشور را به سمت مذاکره پیش ببرند.
 
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با اراده و توکل به خدا قدرت نظامی کشور را مقتدرانه حفظ کرده اند عنوان کرد: دشمن هیچ گاه به دلیل قدرت نظامی ما خیال جنگ نمی کند و القاء جنگ نظامی، یک جنگ روانی برای تضعیف کشور است.
 
حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا فقط نمایش بازی می کند تا برخی افراد سست ایمان داخلی برای القای جنگ به سمت مذاکره بروند.
 

حجت‎الاسلام و المسلمین عباس رمضانی‎پور، امام جمعه رفسنجان:

کاسبان ترس به دنبال کمرنگ کردن کارنامه ضعیف خود هستند

حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه القاء اقدام نظامی آمریکا علیه ایران دروغ محض است و هیچ گاه آمریکا چنین اقدامی را انجام نخواهد داد، گفت: حتی زبردست ترین کارشناسان نظامی امریکایی نیز اعلام کرده اند که ما با ایران نمی توانیم وارد جنگ شویم.

وی ادامه داد: آمریکایی ها پی برده اند که اگر جنگ شود؛ آغازش با آنها خواهد بود اما پایانش با آنها نیست؛ چرا که آمریکایی ها بنده دنیا هستند و آنان برای حفظ خودشان دست به چنین اقدامی نخواهند زد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه برخی در نقاط مختلف کشور ساده هستند والقاء و شایعه جنگ آمریکا علیه ایران را باور می کنند، عنوان کرد: آمریکایی ها به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بیش از مسئولین داخلی ما پی برده اند؛ چرا که برخی از مسئولان ما باور و اعتقادشان ضعیف است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور ابراز کرد: برخی افراد ایادی و بازیچه استکبار جهانی در داخل کشور هستند که شایعات و القائاتی را به وجود می آوردند که موجب می شود نارضایتی هایی در جامعه به وجود آید؛ این در حالی است که این مسئله توطئه ای بیش نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه ها، سناریوها، کودتا ها و افکار باطل دشمنان را دفع کرده است، تصریح کرد: بیان القاء اقدام آمریکا علیه ایران عددی نیست که به حساب آید.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور افزود: جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنقدر شجاعت دارند که هر یک نفر انان مقابل ده نظامی آمریکایی می تواند ایستادگی کند.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: القاء جنگ توسط برخی از جریانات سیاسی در کنار جَوی که آمریکایی ها ایجاد کرده اند نشان می دهد که این جریانات کاسبان ترس هستند و می توان گفت در واقع آنان کاسبان مسائل سیاسی هستند؛ آنان می خواهند استحاله ایجاد کنند و خود را تطهیر نمایند و از سوی دیگر، تقصیر را به گردن دیگران بیاندازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: القاء جنگ بین ایران و آمریکا از سوی برخی جریانات مسئله ای نیست که آنها بتوانند از آن بهره ببرند و راهبردی برای آنها نخواهد داشت.

حجت‎الاسلام خاضع، امام جمعه موقت یاسوج:

قدرت نظامی ایران برای ترسوها باید تبیین شود

امام جمعه موقت یاسوج در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص اقدام برخی از افراد داخلی که به دنبال جوسازی روانی هستند و شایعه اینکه آمریکا می خواهد با ایران وارد جنگ شودبیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مطمئن باشید که جنگی نخواهد شد مذاکره هم نمی کنیم افرادی که به دنبال شایعه سازی جنگ هستند یا آدم های ترسویی هستند یا هم آدم های خائنی هستند، که این موضوع از این دو حالت خارج نیست.

حجت الاسلام خاضع گفت: آمریکا اصلا شرایط جنگ را ندارد باتوجه به آمادگی بالای نیروهای مسلح ما اصلا آمریکا حتی جرأت فکر کردن به جنگ با ما را ندارد مانورهای آمریکا به جهت ترساندن افراد ترسو است.

وی افزود: آمریکا توان آمادگی و قدرت آن را ندارد که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شود و اگر این چنین توانی را داشت شک نکنید که یک لحظه برای حمله به ما تأمل نمی کرد، افردی که شایعه سازی جنگ را رواج می دهند شاید به دنبال برجام  های دیگری هستند تا آن را رقم بزنند.

حجت الاسلام سید جواد خاضع بیان کرد: مقام معظم رهبری اشراف کامل به همه موضوعات داخلی و خارجی دارند و فرمودند: ضمن اینکه نیروهای مسلح ما باید آماده باشند و در آمادگی کامل به سر ببرند قطعا جنگی نخواهد شد؛ زیرا ایشان هم از توان دفاعی ما و هم از توان دشمن ارزیابی دارند امروز دشمن ما بسیار ضعیف است و از نظر داخلی از هم پاشیده است.

سیدجواد خاضع اظهار کرد: آمریکا فقط می خواهد ژست ابرقدرتی خود را حفظ کند و گرنه آمریکا دیگر به عنوان یک ابر قدرت مطرح نیست وکاری از وی برنمی آید برخی ها که به دنبال جوسازی جنگ هستند یا به دنبال پادویی (عوامل نفوذی ) ترامپ هستندکسانی هستند که به دنبال مذاکره هستند و به دنبال این هستند که برجام های بعدی را رقم بزنند ما مشاهده کردیم که برجام اصلی نیز فایده ای برای ما نداشت و کاملا نافرجام بود.

 خاضع تصریح کرد: لذا ملت ما هوشیار و آگاه هستند و توجهی به این شایعات نخواهند کرد زیرا می دانند که امروز نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی و قدرت هستند و از طرفی آمریکا ضعیف ترین حالت خودش را دارد و توان آن را ندارد که بخواهد با جمهوری اسلامی وارد جنگ نظامی شود اگر آمریکا می توانست با ایران بجنگد لحظه ای دریغ نمی کرد.

 وی افزود: تمامی پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های ما هستند و اگر بخواهند حماقتی بکنند قطعا شکست مفتضحانه ای به آن ها تحمیل خواهد شد اما تأکید می کنم و تأکید من بنابر سخنان مقام معظم رهبری است فرمودند: مطمئنا جنگ نخواهد شد مذاکره ای هم نخواهیم کرد.

حجت الاسلام سید جواد خاضع گفت: رئیس جمهور امریکا که یک فرد تاجر پیشه و تاجر مسلکی است معمولا سعی می کند تهدید کند زیرا برخی از کشور هارا با این حربه پای میز مذاکره آورد اما شاید مشاورین ترامپ به او نگفته اند که حساب جمهوری اسلامی ایران از بقیه کشور ها که آن ها را می ترساند و آن ها هم پای میز مذاکره حاضر می شدند جداست.

 سید جواد خاضع بیان کرد: کاسبان ترس که می توان گفت همان کاسبان جنگ هستند دو دسته هستند که یک عده از آن ها واقعا ترسو هستند که ممکن است خائن نباشند کسانی را که ترسو هستند سفارش می کنیم که نترسند چرا که نیروهای مسلح ما در اوج قدرت هستند و بدانند که آمریکا اصلا جرأت فکر کردن به جنگ با ایران را نخواهد داشت اما دسته دوم که خائن هستند با علم به اینکه آمریکا قدرت جنگ با ما را ندارد این شایعات را پخش  می کنند آن ها به دنبال کاسبی خود هستند و کاسبی آن ها هنگامی رونق می گیردکه بتوانند این شایعات را در جامعه به افراد القاءکنند.

وی افزود: برای دسته دوم تنها می توان دعا کرد زیرا کسی که آگاهانه می داند آمریکا قدرت آغاز جنگ را ندارد اما به قصد خیانت و برای خالی کردن دل مردم و برای پیشبرد اهداف آمریکا این حرف ها را می زنند چون خود آن ها می دانند که آمریکا قدرتی ندارد و نمی تواند در مقابل قدرت نظامی ما دوام بیاورد به جز اینکه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما آن ها را شناسایی کرده و با آن ها برخورد کنند.

امام جمعه موقت یاسوج بیان در پایان تصریح کرد: کسانی که از آمریکا می ترسند و ترسو هستند بد نیست که برای آن ها مشاوره های نظامی برگزار شود و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران برای آن ها تبیین شود تا بدانند که آمریکا در حد و اندازه ای نیست که بتواند به کشور ما حمله کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین سید عبدالله امینی، امام جمعه مهران:

القای مصاف نظامی جنگ روانی رسانه ای است/ مدیریت ناکارآمد جریان غربگرا در جنگ اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین "سید عبدالله امینی"، امام جمعه مهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار با اشاره به جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی گفت: عده ای با القای وقوع جنگ خیالی به دنبال انحراف اذهان مردم که با وسیله آن به سمت مذاکره با آمریکا بروند.

وی اظهار کرد: اوایل یک عده از مسئولین می گفتند که ما سایه جنگ را از سر مردم با مذاکره بر خواهیم داشت و با این بهانه کشور رفت به سمت مذاکره با دشمن و بعد که برجام که نهایی شد و تعهدات فی مابین پنج به علاوه یک به وجود آمد گفتند ما سایه جنگ را برداشتیم.

امام جمعه مهران تصریح کرد: همان وقت مقام معظم رهبری تذکر دادند که از آن ابتدا سایه جنگی وجود نداشت و سایه جنگ را ایثارگری ها و مقاومت مردم برداشت نه برجام ، اما مسئولین اصرار بر این مطلب داشتند که برجام سایه جنگ را برداشته و این تقابل بین مسئولین در آن زمان و حضرت آقا وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین "امینی"، افزود: در بحث انتخابات ریاست جمهوری بعضی از نامزدها دوباره همین نکته را مطرح کردند که اگر رای نیاوریم جنگ خواهد شد و مردم را به این سمت سوق دادند و حضرت آقا باز فرمودند با مردم صادق باشید جنگی نخواهد شد.

وی یادآور شد: این بار سوم است که بحث جنگ و تهدید را مطرح می کنند وقتی این پازل ها را کنار هم میگذاریم طیف خاصی اصرار بر مذاکره دارند دشمن بهتر می داند در مقابل ما نمی تواند مقاومت کند اما متوجه شد که بعضی از مسئولین داخلی خواهان مذاکره هستند و همین عامل کمک بهانه ای شد تا برجام دوم را رقم بزنند.

امام جمعه مهران گفت: برجام دوم به پیوست برجام تعبیر میشود، پیوسته برجام یعنی همان محدودیت موشکی ما که آمریکا از آن هراس دارد دنبال این هستند که پیوند پیوسته برجام را درست کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی افزود: مردم ما به هیچ عنوان تن به برجام یا هر مذاکره‌ای دیگری نخواهند داد مردم دیگر فهمیدند آمریکا و اروپایی ها چه خباثتهایی دارند و هم اینکه وضع معیشتی خود را به خوبی درک کرده اند.

حجت‎الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام‌جمعه ساوه:

کاسبان ترس با ایجاد جنگ روانی به دنبال مذاکره دوباره با دشمن هستند

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در گفتگو با دیار آفتاب؛  در خصوص جنگ روانی ایجادشده توسط جریان غرب‌زده داخلی راجع به‌احتمال وقوع جنگ نظامی میان ایران و استکبار جهانی، گفت: آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند علیه جمهوری اسلامی ایران جنگی را شروع کند.

وی بابیان اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی نیز این موضوع را تائید می‌کنند، افزود: آمریکا با این کار عقده و حقارت خود را نمایان می‌کند چراکه در چندین جبهه ازجمله در عراق، سوریه، افغانستان، یمن، فلسطین و ... شکست‌خورده و با این کار عقده‌های خود را بیرون ریخته و دست به تهدید می‌زند.

حسینی با انتقاد از برخی رسانه جهت پژواک دادن صدای دشمن، اظهار کرد: این افراد و این رسانه‌ها سرباز و پایگاه خبری آمریکا بوده که باید شناسایی شوند زیرا همان‌طور که قرآن فرموده است عده‌ای هستند که با نشر شایعات به دنبال ایجاد ترس و هراس در دل مردم هستند.

امام‌جمعه ساوه بابیان اینکه ملت ایران ترسی از دشمنان ندارد، افزود: متأسفانه برخی مسئولین با مطرح کردن موضوعاتی مانند جنگ نظامی سعی در تغییر زمین‌بازی دارند و به‌جای آنکه باتدبیر خود به فکر بهبود وضعیت معیشتی مردم باشند، با ایجاد ترس در مردم سعی در این دارند تا دوباره برای حل مسائل کشور به‌پای میز مذاکره بروند. این در حالی است که پس از حدود ۶ سال مذاکره با دشمن و گره زدن تمامی مشکلات به آن، نتوانستند به‌جایی برسند و به‌جای اول بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید چنین افرادی را بشناسند، عنوان کرد: صدای آمریکا از حلقوم این افراد بیرون می‌آید و قرآن کریم نیز این افراد را لعنت کرده است.

حسینی مذاکره کردن در شرایط کنونی را تسلیم شدن در برابر دشمن دانست و تصریح کرد: کسانی که مذاکره را در شرایط کنونی مطرح می‌کنند افراد پستی هستند که حاضرند تن به هر کاری بدهند.

حجت‎الاسلام و المسلمین ابراهیم بجانی، امام جمعه تسوج:

می‎خواهند با القای جنگ و انداختن وحشت بین مردم، تفکر غرب را پیاده کنند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بجانی امام جمعه تسوج در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص القای حمله نظامی آمریکا به ایران توسط جریان غربگرای داخلی گفت: می خواهند با انداختن خوف و وحشت بین مردم، افکار غرب را پیاده کنند. یعنی می خواهند در مقابل کدخدا مقاومتی نداشته باشیم تا زمانی که این افکار در مسئولین باشد مشکلات هم در پی خواهیم داشت و حل این مشکلات در گرو آگاهی دهی به مردم و روحیه مقاومت است.

توانایی در اداره کشور ندارند و می خواهند ضعف آنها آشکار نشود

وی در  پاسخ به سوال خبرنگار تبریزبیدار مبنی بر اینکه آیا به خاطر عدم توانایی در اداره کشور این تفکرات القا می شود، اظهار داشت: این موضوع امری واضح است، چون می خواهند ضعف آنها آشکار نشود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا این امر را بین مردم القا می شود با وجود اینکه خود  آمریکا می گوید جنگی نخواهد شد، بیان کرد: ملاک ما حق است نه آمریکا، یعنی وقتی امر، الهی است که از جمیع جهات تجهیز و آماده شوید و ما باید از این امر اطاعت کنیم، چه آمادگی نظامی، اقتصادی یا فرهنگی باشد،باید آماده باشیم.ولی متاسفانه بدلیل کم کاری مسئولین، تفکرات دیگری  بین مردم القا می شود.

حجت الاسلام بجانی در مورد کاسبان ترس و جنگ اذعان کرد: کاسبان جنگ و ترس الفاظی غلط و اشتباه هستند، می خواهند با این الفاظ مردم را سرگرم کنند. دشمن می خواهد با تغییر الفاظ مردم را سردرگم کند.مانند لفظ آزادی که با شنیدن این لفظ بی بند و باری به ذهن خطور می کند، در صورتی که با شنیدن لفظ آزادی باید رهایی از بند نفس و شیطان در اذهان مردم تدایی شود. در نتیجه دشمن می خواهد با تغییر الفاظ به نفع خود سود جویی کند.

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر:

کاسبان ترس جو روانی را برای فراموشی وضعیت اقتصادی به راه انداخته‎اند

ماموستا مصطفی محمودی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ روانی برخی از غرب گرایان در القای وقوع جنگ نظامی آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: همه این پریشان حالی آنان برای دور کردن اذهان عمومی از وضعیت اقتصاد و معیشت است.

وی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در سخنرانی خود فرمودند «جنگ نمی شود، مذاکره هم نمی کنیم» به همین دلیل اطمینان داریم با توجه به اینکه ایران هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده و نخواهد بود اما آمریکا هم در صدد جنگ نظامی نیست.

امام جمعه پیرانشهر، با اشاره به نمایش بازی های دولت آمریکا و ترامپ در حرکت دادن ناو جنگی خود به سوی خلیج فارس گفت: ترامپ موافق برجام است اما با تکیه بر عملیات روانی و ایجاد جوسازی در خصوص القای جنگ نظامی علیه ایران می خواهد همه چیز را در مورد برجام به نام خود تمام کند.

وی، با تاکید بر اینکه نباید اینطر تصور شود که برجام همه چیز ماست، ابراز کرد: مهلت ۶۰ روزه رئیس جمهور به غرب اقدام شایسته و خوبی بود اما اروپایی ها بارها به عهدی که از جانب خودشان بوده عمل نکردند و انتظار هم این نیست که عمل کنند و این بدعهدی های آنان اثبات شده است.

ماموستا محمودی، با تاکید بر اهمیت بهبود معیشت مردم و اصلاح امور اقتصادی کشور، ناکارآمدی در مدیریت اقتصاد کشور را از جمله دلایل القای جنگ نظامی آمریکا علیه ایران عنوان کرد و گفت: مردم ایران در طول ۴۰ سال گذشته در جنگ با آمریکا بوده است و حتی در صورت وقوع جنگ نظامی به ضرر خود آمریکا تمام می شود.

حجت‌الاسلام قاسم متقی‎نیا، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

برخی مسئولان با ملتهب کردن فضا ناکارآمدی خود را پنهان می‌کنند

حجت‌الاسلام قاسم متقی‎نیا در گفت‌وگو سفیر افلاکبا اظهار داشت: از ابتدای انقلاب در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان قسم‌خورده خارجی به نام نظام سلطه دارای سه ضلع غربی، عبری و عربی وجود داشته و دارد که ضلع عربی بیشتر ناتوان و به‌عنوان نوچه‌های ضلع‌های قبلی کار می‌کنند؛ دشمنان قسم‌خورده داخلی نیز وجود دارند که با اصل جمهوری اسلامی مخالف هستند و بودند.

وی با اشاره به اینکه دو گروه دشمنان هیچ‌گاه سر سازش، اصلاح یا رشد برای سازگاری با سایر جریان‌های فکری را نداشته و ندارند افزود: دشمنان داخلی و خارجی دو ضلع قیچی هستند که سعی در براندازی نظام داشته‌اند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: اما در میان کسانی به‌ظاهر مدعی و همراه انقلاب، گروه‌های جدیدی پیدا شد که کاملاً نگاه آن‌ها به غرب نگاهی بود که رشد، ترقی، توسعه و حل مشکلات را در ارتباط با غرب می‌دیدند؛ غرب را سرچشمه‌ای برای حل مشکلات کشور، توسعه، رشد سیاسی و برای جهانی‌شدن و حتی برای سرپا ماندن در کشور می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: اما به این وضوح و روشنی نیست و سبک و روشی که آن‌ها انتخاب کردند سرانجامش قرار گرفتن در آغوش غرب و تهی شدن از شعارهای انقلاب و به تعبیری این انقلاب و نظام را به دست نااهلان و به دامن آمریکا و صهیونیست خواهند کشید و در آن زمان دیگر نیازی به لشکرکشی نیست.

متقی نیا عنوان کرد: همه یک تاکتیک مشترک دارند و آن‌هم خطرآفرینی و توهم خطر و توطئه نه باهدف قوی شدن ما بلکه باهدف ترس ما از قدرت دشمن است؛ در بحث تهدیدهای نظامی ضمن اینکه همیشه آماده‌ایم اما به خاطر توانمندی بازدارندگی که ایجادشده در بحث نظامی نگرانی نداریم گرچه هوشیاریم.

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن جنگ نظامی بُعد جنگ روانی دارد تصریح کرد: این موضوع باهدف امتیاز گیری است و می‌خواهند برای رسیدن به اهداف سیاسی خود به ملتهب کردن فضا برسند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد اظهار داشت: عده‌ای از مسئولان در حل مشکلاتی که ذاتاً وظیفه حل آن رادارند ناتوان هستند و به مشکلات نیز افزوده‌اند و به‌وسیله تبلیغ جنگ روانی می‌خواهند ناکارآمدی خود را پنهان کنند.

وی افزود: تهدیدات دشمن تا زمانی که ما بر اصول انقلاب هستیم همیشه بوده و خواهد بود و اما بسیاری از مشکلات داخلی ربطی به تهدیدات خارج از کشور ندارد بلکه مربوط به مدیریت‌های راحت‌طلب و لذت‌گرای مرفه است که بیشتر به دنبال منافع شخصی، گروهی و طیفی هستند.

متقی نیا بیان کرد: مشکلات منشأ داخلی دارد و با فرافکنی و گفتن اینکه مشکلات از خارج از کشور است و تنها راه آن کنار آمدن با کدخدا است می‌خواهند ناکارآمدی خود را پنهان کنند.

‌آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین:

توهم ایجاد جنگ، نقشه‌ی عده‌ای سیاست‌باز است

‌آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی شاخص، درباره القای عده‌ای در خصوص ایجاد جنگ نظامی از سوی امریکا، اظهار کرد: آن زمان که دست ما خالی بود و سلاح بازدارنده‌ی جدی در اختیار نداشتیم نیز امریکایی‌ها جسارت درگیری با ما را نداشتند.

وی افزود: یعنی واهمه داشتند که وارد جنگ با ایران اسلامی شوند و در خلیج فارس هم از ما سیلی خورده بودند و می‌دانستند که جنگ با جمهوری اسلامی ایران برایشان پرهزینه خواهد بود و نتیجه ای جز شکست ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اکنون مسلما تنها چیزی که به ذهن امریکایی‌ها خطور نمی‌کند، جنگیدن با ایران است چرا که وارد میدان جنگ با ما شدن برایشان نتایج بدی دارد و این مسئله خیلی واضح است.

عابدینی در ادامه بیان کرد: غرب‌زده‌هایی که به وعده‌های الهی اعتماد ندارند و مرعوب دشمن هستند و کسانی که به عنوان نوکران دشمن نیز ماموریت دشمنی با ما را دارند، هدفشان این است که مردم را همیشه از مسائل اصلی به مسائل حاشیه‌‎ای ببرند و با سرنوشت آن‌ها بازی کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این افراد سیاست‌مدار نیستند بلکه سیاست باز هستند؛ یعنی براساس دروغ و به قول قرآن کریم براساس حیله و نیرنگ وارد عرصه سیاست شدند و این‌ها شایسته سیاستمداری نیستند و مانند یک بلایی هستند که به جان مردم افتادند.

وی ابراز کرد: خدای متعال می‌فرماید؛ اگر خط و مشی درستی داشته باشید و عزت و کرامت اسلام و مسلمین را حراست کنید؛ هروقت بخواهند آتشی علیه شما برافروزند ما آن آتش را خاموش می‌کنیم.

برخی از مسئولین خدمت به مردم را درک نکرده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما این اعتقاد را داریم و امیدوار هستیم که خداوند همان گونه که تا کنون در هر درگیری و رویارویی با مستکبران، شکست و ناکامی را نصیب آن‌ها و عزت و اقتدار را نصیب اسلام کرده است، باز هم به ما عنایت کند.

عابدینی یادآور شد: مسئولین و منتخبین مردم به مردم قول دادند که برای اشتغال، اقتصاد، معیشت و رفاه آن‌ها کوشش کنند و تمام تلاششان خدمت به مردم باشد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگرچه اکنون می‌بینیم که برخی از مسئولین خدمت به مردم را درک نکرده‌اند چراکه اصلا در این جهت تربیت نشدند و امروز برخی از آن‌ها دل مشغولی‌هایشان مسائل دیگر و یا امیدشان به دشمنان اسلام است.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولین امید دارند که دشمنان اسلام دستی بر سرشان بکشد تا مشکل جامعه ما را حل کند و همین مسئله عامل گرفتاری مردم ما شده و البته مردم هم باید از بصیرت قرآنی بهره بگیرند و کاری کنیم که دیگر بدترین‌ها را بر خود  مسلط نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: فرمایشات روشنگر رهبر معظم انقلاب در قدم به قدم زندگی اجتماعی و سیاسی نیز راهنمای ما است؛ مقام معظم رهبری از مدت‌ها پیش هر سال را با رویکرد اقتصادی نامگذاری می‌کنند و این نشان دهنده این است که ایشان به خوبی می‌دانند و راهنمایی می‌کنند که باید چه مسیری را برویم.

عابدینی در پایان تاکید کرد: مردم هم به خوبی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اشراف دارند اما در این میان کسانی که برخی مسئولیت ها را عهده‌دار شده‌اند به جای اینکه مردم را به اجرای منویات رهبری تشویق کنند تا زندگی و اقتصاد ساماندهی بشود به بازی گوشی‌های سیاسی روی آوردند.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد بارانی، امام جمعه توکهور و هشتبندی:

کاسبان ترس هیزم جنگ روانی دشمن را افزایش می‎دهند

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی، امام جمعه توکهور و هشتبندی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با تاکید بر اینکه جنگ نظامی نخواهد شد و تنها یک جنگ روانی در جامعه حاکم است،  اظهار کرد: یکی از دلایل اینکه آمریکایی ها جرات جنگ را ندارند و خودشان نیز به این موضوع اعتراف کرده اند قدرت بازدارندگی اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه توکهور و هشتبندی هرمزگان تصریح کرد: آمریکا با تجربه ای که در باتلاق عراق و افغانستان و جنگ های نیابتی که در منطقه لبنان، فلسطین و سوریه علیه مقاوت راه انداخته اند به خوبی می دانند که توان مقابله نظامی را با جبهه مقاومت ایران ندارند.

بارانی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا رو به افول است، عنوان کرد: با توجه به اینکه آمریکا در  آستانه انتخابات سال آینده هستند و ترامپ به عنوان یک تاجر مشهور به خوبی می داند که جنگ چه بلایی سر اقتصاد آمریکا و وضعیت داخلی کشورش که دارای مشکلات فراوانی است، می آورد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط داخلی آمریکا جنگ به طور کلی منتفی است، بیان کرد: ترامپ و پمپئو نیز اعتراف کرده اند که قصد جنگ را ندارند و تنها با دروغ و نیرنگ و فریب افکار عمومی می خواهند آب را گل آلود کرده و از این فرصت استفاده کرده و به منافعشان برسند.

امام جمعه توکهور و هشتبندی هرمزگان با اشاره به اینکه برخی از کاسبان ترس در داخل به جنگ روانی آمریکایی ها دامن زده و به آن شاخ و برگ می بخشند، عنوان کرد: گروهی در داخل کشور به جای بیان واقیعت های میدانی به دروغ گویی ها آمریکایی ها دامن می زنند و به میزان هیزم این دروغ گویی ها می افزایند و جو رسانه ای علیه انقلاب را بزرگنمایی می کنند.

بارانی با تاکید بر اینکه هدف آمریکایی تنها بازگشت ایران اسلامی به میز مذاکره است، گفت:  آمریکا و کاسبان ترس از ایجاد جنگ روانی می خواهند برای بحث مذاکره استفاده کنند که به فضل الهی با بصیرت مردم به هدفشان نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه ترامپ می خواهد برجام را به نام خود و جمهوری خواهان آمریکا مصادره کند و در انتخابات آینده از آن بهره برداری سیاسی انجام دهد، اظهار کرد: در حالی که خیلی از امتیازات را در برجام ایران به آنها داد اما همچنان می خواهند چند بند دیگر به آن اضافه کنند و به نام خودشان به ثبت برساننند.

امام جمعه توکهور و هشتبندی با اشاره به اینکه مشکل اصلی آمریکا اصل حاکمیت اسلامی ایران است، عنوان کرد: تا زمانی که انقلاب با محتوای اسلامی در ایران حکومت می کند دشمنی آمریکایی ها ادامه داد.

بارانی با بیان اینکه مسئولان باید مشکلات اقتصادی را با استفاده از ظرفیت های داخلی حل نمایند و نگاهی به بیگانگان نداشته باشند، خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت های عظیم خدادادی در کشور و نسل جوان آماده و پا به کار و با سیاست های اقتصاد مقاومتی به خوبی می توان با همه دشمنی ها و جنگ اقتصادی مبارزه کرد.

حجت‎الاسلام حمید بهرامی، امام جمعه موقت اردل:

ساده لوحی است اگر فکر کنیم آمریکا به ایران حمله می کند

حجت الاسلام حمید بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:جمهوری اسلامی ایران منطق اسلام و قرآن را در کشور پیاده می کند و بر همین اساس برای جنگ با آمریکا پیشقدم نمی شود.

حجت الاسلام بهرامی تاکید کرد: ساده لوحی است اگر فکر کنیم آمریکا به ایران حمله می کند چرا که امثال آمریکا از قدرت، وجود فرماندهان، نظامیان، ارتش و سپاه لایق کشورمان مطلع است.

وی، با بیان اینکه در کشور معدود افرادی ضعیف و کم فکر خواهان مذاکره با آمریکای هستند، اظهار داشت: ایران اسلامی 40 سال بحران های مهمی را سپری کرده و بعد آن نیز از مشکلات به راحتی عبور می کند.

امام جمعه موقت شهر اردل با اشاره به این‌که ترامپ یک دیوانه است که یکی یکی تعهدات بین المللی را برهم می‌زند، یادآور شد:نباید اقتصاد کشور به برجام گره بخورد چراکه برجام به ما نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست.

حجت‌الاسلام‌‌و‎المسلمین عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری:

شایعه وقوع جنگ برای پوشاندن ضعف‌های جریان حاکم بر دولت است

حجت‌الاسلام‌‌و‎المسلمین عبدالعلی ابراهیمی ، امام جمعه موقت شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به جوسازی رسانه‌ای در مورد احتمال درگیری نظامی ایران و آمریکا و شایعه وقوع جنگ اظهار داشت: این‌که رسانه‌ها و برخی از جریانات سیاسی به حمله نظامی آمریکا و سایه جنگ دامن می‌زنند معلوم است که چه اهدافی در سردارند و باید به آن توجه شود. باید بررسی کرد و دید که تحریم‌های چهل ساله آمریکا، جنگ نیابتی آمریکا با ملت ایران به سرکردگی حزب بعث، دشمنی با ملت ایران به چه دلیل است و آن وقت است که علت این همسویی جریانات داخلی با آمریکایی‌ها مشخص می‌شود.

وی گفت: آمریکا از ملت ایران و اسلام سیلی خورده و تلاش دارد که مردم را از نظام اسلامی مأیوس کنند تا آن‌ها را به صحنه مواجه با انقلاب اسلامی بکشانند. برخی از رسانه‌ها با کسب حمایت از غرب دست به دست هم می‌دهند تا موج خبری ایجاد کنند که این موضوع، بازی در زمین دشمن است.

حجت‌الاسلام علی بهمنی، امام‌جمعه شاندیز:

کاسبان ترس به دنبال منافع خود با ایجاد موج روانی جنگ هستند

حجت‌الاسلام علی بهمنی، امام‌جمعه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ می‌شود» لذا سیاست‌مداران و وزارت خارجه باید این موضوع را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی افزود: آمریکا با اعزام ناو هواپیمابر خود به خلیج‌فارس به دنبال اعمال فشار روانی بر جمهوری اسلامی است و متأسفانه عده‌ای غرب‌گرا در داخل کشور با ایجاد موج هراس از جنگ، تکمیل‌کننده پازل آمریکایی‌ها هستند.

حجت‌الاسلام بهمنی با تأکید بر اینکه هرگز جنگ پیش نخواهد آمد و آمریکا تنها بلوف می‌زند، افزود: افرادی که اقدام به موج هراس از جنگ می‌کنند در صف مقدم دشمن هستند و این افراد با این اقدامات به دنبال نشاندن ایران پای مذاکره با آمریکا هستند.

امام‌جمعه شاندیز تصریح کرد: علاوه بر این، عده‌ای غرب‌گرا در داخل کشور پس از شکست در سیاست‌های اقتصادی خود، به دنبال پوشش اشتباهاتشان با مذاکره هستند و درواقع این افراد با القاء جنگ نظامی به دنبال فراموش کردن جنگ اقتصادی هستند زیرا این جریان غرب‌گرا در مدیریت جنگ اقتصادی ناکارآمد است.

وی با تأکید بر اینکه برجام هیچ دست آوردی برای کشور نداشت، ادامه داد: برجام نشان داد طرف مقابل هیچ‌گاه به تعهداتش پایبند نمی‌ماند لذا نباید دوباره به دشمن اعتماد کرد و امتیازهای جدیدی به آن‌ها داده شود.

حجت‌الاسلام بهمنی گفت: کاسبان هراس به دنبال منافع خود با ایجاد موج روانی جنگ یا صلح در جامعه هستند، ازاین‌رو این افراد یا خائن هستند یا نادان که دانسته یا ندانسته در سناریوی دشمن نقش ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی، امام جمعه تفرش:

جریان غرب‌زده داخلی با ایجاد جنگ روانی در زمین دشمن بازی می‌کنند

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام هادی میرزایی امام‌جمعه تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش در خصوص جنگ روانی ایجادشده توسط جریان غرب‌زده داخلی راجع به‌احتمال وقوع جنگ نظامی میان ایران و استکبار جهانی گفت: پیام‌ها و پالس‌های هدفمندی در خصوص وقوع جنگ از طرف برخی از خودی‌ها و رسانه‌های داخلی برای دشمنان ارسال می‌شود که به تاکتیک دشمن کمک و نحوه کار را برای دشمنان القا می‌کند.

میرزایی اظهار کرد: جریان غرب‌زده داخلی به‌جای حفاظت از امنیت ملی کشور در مواجهه با بحران‌ها، با ایجاد جنگ‌های روانی و سردادن حرف‌هایی عامدانه نظیر مذاکره با آمریکا، در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در خصوص اینکه «نه جنگ می‌شود و نه مذاکره»؛ افزود: ایشان تکلیف را مشخص کرده‌اند، اما ظاهراً عده‌ای در داخل قصد ندارند از خواب بیدار شوند و چشمان خود را باز کنند؛ چراکه یک‌بار این مسیر پیموده شده و خسارت‌های آن مشهود شده است. در موضوع برجام جز خسارت محض چیز دیگری شامل حال کشور نشد.

امام‌جمعه تفرش ادامه داد: باوجود مشاهده خسارات مذاکرات پیشین، اما برخی‌ها آدرس به دشمن می‌دهند، کاسبان ترس، ترس خود را به‌پای ملت می‌اندازند.

میرزایی بابیان این مطلب که برخلاف نظر برخی از ساده‌لوحان داخلی، حریف به ضعف‌های راهبردی کشور آشنایی دارد و روی آن‌ها مانور می‌دهد، یادآور شد: دیگر امتیاز دادن پایان ماجرا نیست. آمریکا از ترفند فشار آوردن برای گرفتن امتیاز بیشتر استفاده می‌کند. فشارهایی که آمریکا وارد می‌کند ناشی از قدرت نیست بلکه ناشی از پالس‌هایی است که از داخل کشور به آن‌ها مخابره می‌شود.

وی گفت: آمریکا سال‌هاست که در میدان بازی از ایران گل خورده و تحقیرشده است و دیگر حرفی برای زدن ندارد. نمونه آن دفاع مقدس و عبور از گردنه‌های سخت انقلاب است. آمریکا در این سال‌ها با راهبرد یکسان و تغییر تاکتیک، روش و زمین به دنبال تحقق اهداف و منافع خود است.

امام‌جمعه تفرش با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی آخرین میدان بازی آمریکا با ایران است بیان کرد: اگر کاسبان ترس خود را جمع کنند و به سمت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید بروند و در گام دوم انقلاب اسلامی به درون اعتماد کنند، آخرین حربه دشمن هم ناکام می‌ماند.

میرزایی با اشاره به سخن اخیر ترامپ در خصوص تماس ایران با وی، گفت: ترامپ تا سال ۲۰۲۴ پای تلفن بنشیند تا ایران با او تماس بگیرد، ایران یک‌مرتبه هم با او تماس نخواهد گرفت. چراکه ایران نتیجه یک‌بار تماس با وی یعنی همان برجام بی‌فرجام را دیده است.

امام‌جمعه تفرش با اشاره به توصیه‌های خود به واداده‌های داخلی، خاطرنشان کرد: از خسارت‌های زده‌شده در طول ۶ سال مذاکره به کشور عبرت بگیرید و به قاموس ملت بازگردید. پای آرمان هاای امام و شهدایی که حاضر نبودند یک وجب از خاک کشور از بین برود برگردید و به آن‌ها پایبند باشید.

حجت‎الاسلام رضوانی، امام جمعه بوئین زهرا:

جنگ نظامی، ابزاری برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره است

حجت الاسلام رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: سال گذشته هنگامی که فشار برای مذاکره میان ایران و امریکا در موضوع بحران ارزی بالا گرفت برخی زمزمه‌ها برای تغییر رویه در پرونده هسته‌ای و ماجرای برجام مطرح شد.

وی ادامه داد: در همان ایام رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان فرمودند؛ آنان مساله جنگ را صریحا مطرح نمی‌کنند، اما درصدند که با کنایه شَبَح جنگ را ایجاد و بزرگ کنند تا ملت ایران و ترسوها را بترسانند، اما درواقع جنگی رخ نخواهد داد و امریکایی‌ها نیز آغازگر آن نخواهند بود؛ چراکه به ضررشان بوده و ضربه بزرگتری بر آن‌ها وارد خواهد شد.
 
امام جمعه بوئین زهرا ابراز کرد: استفاده از اهرم جنگ نظامی برای تهدید ایران اسلامی در راستای پذیرش شروط امریکا و رژیم صهیونیستی روی میز مذاکره به تاریخ گذشته پرونده هسته‌ای بازمی‌گردد.
 
 وی افزود: از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت مکرر پیشرفت ایران را برای این رژیم غیرقابل تحمل اعلام کرده است.
 
این مسئول عنوان کرد: تهدیدات و عربده کشی‌های توخالی در سال‌های گذشته انقلاب اسلامی نیز بارها ازسوی دشمنان شنیده شده، اما در مقابل، مشاهده آمادگی‌های نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و بسیج ومانورهای متعدد باعث حیرت دشمنان شده است.
 
ترسوها از جنگ روانی وحشت کرده‌اند
 
وی تاکید کرد: با نگاه به شرایط فعلی می‌توان دریافت که این تهدیدات توخالی برای بهره گیری از این اوضاع و بازگردادن پرونده هسته‌ای و برجام به مذاکره مجدد و ادامه تحریم‌ها است.
 
رضوانی ادامه داد: انتقال ناو هواپیمابر به منطقه دقیقا براساس جدول طراحی و زمان بندی شده صورت گرفته و هیچ شرایط ویژه و خاصی در منطقه حاکم نیست و مقامات امریکایی نیز بارها اعلام و تاکید کرده‌اند که به دنبال جنگ نظامی با ایران نیستند.
 
وی بیان کرد: امریکایی‌ها حدود 7تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌اند، اما درنهایت سودی نبرده و به عنوان امریکایی جنگ افروز در عراق، سوریه و یمن لقب و شهرت گرفته‌اند.
 
امام جمعه بوئین زهرا اذعان کرد: طرح گزینه جنگ نظامی ابزاری توخالی برای هدف قرار دادن اراده مردم و فشار بر نظام اسلامی و کشیدن دولت دوازدهم در مدت باقی مانده روی میز مذاکره است.
 
وی درپایان گفت: متاسفانه برخی ناآگاهان برای تبلیغ جنگ نظامی می‌کوشند و عده‌ای ترسو از آن وحشت کرده‌اند، این درحالی است که جنگ اصلی اقتصادی ایجاد شده است که البته کمتر از جنگ نظامی نیست.
 

حجت‎الاسلام عباسعلی احمد زاده، امام جمعه شهر آشخانه:

راه انداختن جنگ روانی توسط کاسبان ترس برای حفظ منافع خودشان است

حجت الاسلام عباسعلی احمد زاده، امام جمعه شهر آشخانه در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران هیاهویی به راه انداخته و به زعم خود مرتب جولان می دهد و رجز خوانی می کند.

وی ادامه داد: در ابتدا مجموعه ای از خواسته ها را مطرح کرد و بعد از ناکامی در رسیدن به این خواسته ها از برجام خارج شد تا بتواند بدون هیچ نوع محدودیتی هرنوع فشاری را به ملت ایران اعمال کند.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: در مدت یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم ها یکی پس از دیگری بازگشت و روز به روز تحریم های جدیدی بر آن افزوده شد.

وی عنوان کرد: ترامپ بارها از ادبیات ضد ایرانی در راستای فشار بر جمهوری اسلامی از جمله شعار به صفر رساندن صادرات نفت ایران و جلوگیری از ورود دلار و دیگر ارزها را تکرار کرده است.

امام جمعه شهرستان آشخانه خاطر نشان کرد: تلقی ترامپ این بود که با آن خروج و این شعار ایران به هم ریخته و انقلاب  اسلامی چهل ساله نخواهد شد در حالی که چهل سالگی انقلاب و برپایی جشن های آن و حماسه ماندگار راهپیمایی 22 بهمن سال 97 همه محاسبات تیم ترامپ و متحدان آمریکا را برهم زد.

وی اضافه کرد: ترامپ برآشفته از این ناکامی برخلاف قواعد حقوقی و عرف بین الملل سپاه پاسداران را در لیست سازمان های تروریستی آمریکا قرار داد و در ماه های اخیر هر نوع فشار ممکن را علیه جمهوری اسلامی دنبال می کند.

حجت الاسلام احمدزاده عنوان کرد: آمریکایی ها برخلاف شعارهای بشر دوستانه ای که می دهند حتی از کمک های ایرانیان خارج  از کشور به هم وطنان سیل زده جلوگیری کردند تا مبادا دلاری وارد ایران شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا همچنین معافیت هشت کشور خریدار نفت ایران را تمدید نکرد و هر روز دستور اجرای یک سری تحریم جدید را صادر می کنند، مسیر به گونه ای پیش می رود که گویا رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بر مبنای راهبرد فشار حداکثری، هر نوع تجارت با ایران را ممنوع و تحریم کند.

امام جمعه شهرستان آشخانه گفت: در این هنگام آمریکا ناو هواپیما بر را روانه منطقه می کند و پس از انتشار خبر اعزام ناو به منطقه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید دولت ترامپ در حال استقرار یک گروه از ناوهای جنگی و بمب افکن ها در منطقه خاورمیانه است که این اقدامات در واکنش به نشانه ها و هشدارهای ایران خواهد بود.

حجت الاسلام احمد زاده با تاکید بر اینکه به دلایل مختلف جنگی نخواهد بود ، افزود: از جمله این دلایل حالت شب عملیاتی داشتن نیروهای مسلح کشور است چراکه هرگونه خطای راهبردی آمریکایی ها در راستای به کارگیری قدرت نظامی، بیدرنگ  با واکنش قاطع و همه جانبه مواجه می شود.

 وی تصریح کرد: در صورت بروز چنین خطایی از سوی آمریکا، سراسر منطقه غرب آسیا به جهنمی برای نیروهای نظامی و تروریستی آمریکا تبدیل می شود.

وی یادآور شد: آمریکایی ها و تمام کارشناسان برجسته نظامی جهان این برآورد را علمی و واقعی می دانند و با توجه به شکست های راهبردی اقدامات نظامی خود در افغانستان و عراق این درس را آموخته اند، که باید گزینه ورود به جنگ نظامی با کشوری همچون ایران را کنار بگذارند.

امام جمعه شهر آشخانه گفت: هدف اصلی آمریکا و تیم ترامپ از این هیاهوها کشاندن جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره است چراکه به زعم آن ها فشارهای حداکثری،  مقاومت و ایستادگی ملت ایران را در هم می شکند و آنها به سازش و کوتاه آمدن وادار می کند.

وی ادامه داد: ایستادگی ملت ایران در این چهل ساله در برابر جبهه استکبار کار دست آمریکایی های مستکبر داده ، آمریکا را برآشفته و عصبانی کرده ، چرا که هر روزه در جهان بر تعداد ملت ها، سازمان و گروه هایی که در برابر آمریکای جنایت کار دست به مقاومت پیروزمندانه می زنند، افزوده می شود.

حجت السلام احمدزاده خاطر نشان کرد: کاسبان ترس از آنجایی نه بنیه فکری و اعتقادی دارند و نه از گذشته، دفاع مقدس درس آموخته اند، راحت طلب و منفعت طلب هستند.

وی اضافه کرد: این افراد در برخی موارد منافع خود را در خطر می بینند و شروع می کنند به جو سازی و می خواهند با به راه انداختن جنگ روانی، ملت و مسئولین را وادار به سازش با آمریکا بکنند.

امام جمعه آشخانه ادامه داد: در حالی که ما چهل سال است با این ها سروکار داریم و از این تهدید به وفور مشاهده کرده ایم  و اولین بار نیست که ناو آمریکایی به خلیج فارس آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران از این حرکتها هراسی به دل خود راه نمی دهد و در سایه آمادگی کامل نیروهای مسلح خود در صورتی که دشمن اشتباهی بکند و دست به کار احمقانه ای بزند با پاسخ بسیار محکمی مواجه خواهد شد.

حجت‎الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان:

کاسبان ترس همراهان جنگ روانی آمریکا هستند

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در ارتباط با اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منطقه ایران اظهار کرد: آنچه که مسلم است، دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی چهل سالی که از عمر نظام می گذرد تلاش کردند تا نظام را برچینند و موفق نشدند.

وی به جنگ نظامی و مقاومت هشت ساله مردم ایران در جنگ تحمیلی، ایجاد جنگ سیاسی و فتنه افکنی و عبور مردم بابصیرت از فتنه های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان همچنین جنگ فرهنگی را برای اشاعه فساد و فحشا در بین مردم رقم زدند ولی مردم با ایمان ایران با آموزه های رمضان و عاشورا آنها را یکی پس از دیگری خنثی کردند.

حجت الاسلام کوثری افزود: دشمن کارش ایجاد رعب و ترس در بین مردم است،  امروز جنگ اقتصادی را به راه انداخت و مردم با مقاومت آنها را مایوس کردند.

امام جمعه شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: دشمن با بوق های تبلیغاتی و جنگ روانی می کوشد تا مردم ما را سست کند ولی در این ماه ما از قران آموخته ایم که وعده های شیطانی طبلی توخالی است و به حقیقت نمی پیوندد.

حجت الاسلام کوثری اضافه کرد:  این هیاهویی که آمریکا به راه انداخته در جهت ایجاد جنگ روانی است و ملت ایران باید بیدارتر از گذشته به این جنگ روانی توجهی نکند.

وی عنوان کرد: امروز ملت ایران از نظر عده به مراتب از گذشته قوی تر هستیم و مردم کاملا به واقعیت و حقیقت سخن امام (ره) پی برده اند که آمریکا شیطان بزرگ است و باید با شیطان مقابله کرد و وعده الهی حق و پیروزی است.

حجت الاسلام کوثری یادآور شد: کسانی که در داخل کشور با آمریکا همخوانی می کنند و در جنگ روانی همراه آمریکا هستند و وعده های شیطانی را پذیرا می باشند، آب به آسیاب دشمن می ریزند.

امام جمعه شهرستان شیروان افزود: این افراد باید بدانند واقعا آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و وعده های ترامپ همه اش جنگ روانی و دروغ است چرا که این ماهیت آمریکا است، حتی به دوستان خود هم دروغ می گوید ولی متاسفانه افراد سست عنصر که همه چیز را از زاویه دنیا گرایی و رفاه طلبی می بینند می لرزند و به گفته های ترامپ صحه می گذارند.

وی گفت: ترامپ با این رفتار دوگانه خود می خواهد هم دل مردم کشورش را بدست آورد و از فشار افکارعمومی مردم آمریکا خلاصی یابد و هم در دنیا ژست قلدرمابانه خود را حفظ کند و کدخدایی خود بر دنیا را تبلیغ کند.

حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: این رفتارهای ترامپ حاکی از شکست آمریکا است و کسی که پای تلفن می نشیند و می گوید منتظر تماس ایرانی ها هستم، بدترین نوع شکست و تسلیم را پذیرفته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.