1398-01-24 13:32
463
0
62533
رهبر کره شمالی:

با رویکرد کنونی آمریکا، حاضر به دیدار دوباره با ترامپ نیستم

رهبر کره شمالی با اشاره به شکست مذاکرات اخیر با آمریکا گفت فقط به شرطی حاضر به دیدار مجدد با ترامپ است که واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از  رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با بیان اینکه شکست مذاکرات اخیر با آمریکا خطر بازگشت به تنش‌های گذشته را افزایش داده، اعلام کرد که فقط به شرطی حاضر به دیدار مجدد با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است که واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه برای برگزاری سومین نشست با رهبر کره شمالی ابراز تمایل و در عین حال در گفتگو با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد واشنگتن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را همچنان حفظ خواهد کرد.
رهبر کره شمالی شامگاه جمعه طی سخنرانی در مجمع عالی خلق کره گفت: «تا پایان امسال (۲۰۱۹) صبر می‌کنیم تا آن‌ها (آمریکا) تصمیم خود را بگیرند. کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که طرز تفکر فعلی خود را تغییر دهد و با رویکرد جدید به سراغ ما بیاید.»
وی همچنین افزود که نتیجه دیدار دوم با ترامپ در پایتخت ویتنام باعث شد که استراتژی تعامل بین‌المللی و توسعه اقتصادی که سال گذشته مورد بحث قرار گرفت، زیر سوال برود.
رهبر کره شمالی در این باره توضیح داد: «نشست دوم در هانوی در فوریه، سوالات جدی را درباره درست بودن گام‌هایی که تحت تصمیم استراتژیک خود برداشتیم، برانگیخت. همچنین به ما احساس خطری درباره صداقت آمریکا در بهبود روابط با کره شمالی داد.»
کیم‌جونگ اون با بیان اینکه هیأت آمریکایی با طرح‌های شدیدا غیرقابل پذیرش به مذاکرات هانوی آمده بود، ادامه داد: «آن‌ها آماده نبودند که واقعا بنشینند و برای حل مشکلات، رو در رو مذاکره کنند. با چنین طرز تفکری، آمریکا قادر نخواهد بود ما را ذره‌ای مجاب کند. حتی اگر صد‌ها و هزاران بار نشست داشته باشیم، بازهم نمی‌تواند چیزی که می‌خواهد را به‌دست بیاورد.»
وی ضمن اشاره به دیدارهای قبلی خود با ترامپ تاکید کرد که اگر قرار است نشست سوم هم تکرار نتیجه نشست هانوی باشد، پس علاقه‌ای به برگزاری آن ندارد.
ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون دوبار با یکدیگر دیدار کرده‌اند؛ یک بار ماه فوریه در هانوی و بار دیگر ژوئن گذشته در سنگاپور؛ دیدار‌هایی که به توافقی برای کاهش تحریم‌های آمریکا در مقابل لغو برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی منجر نشد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.