1396-10-23 16:33
470
0
49071
عضو فراکسیون امید مجلس:

مجلس درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی هشدار داده بود/ تجمع ۴۰میلیونی افراد در یک شبکه اجتماعی آسیبی برای امنیت ملی

طیبه سیاوشی نمیانده مردم تهران در مجلس معتقد است در دنیا مخاطبان شبکه‌های مجازی پراکنده هستند و کمتر پیش می‌آید ۴۰ میلیون مخاطب در یک شبکه باشند و این عدم تمرکز به امنیت ملی کشور کمتر آسیب می‌رساند.

به گزارش گلستان ما، طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به لزوم وجود پیام‌رسان‌های متعدد در کشور، گفت: متاسفانه در کشور اکثر مردم فقط از تلگرام استفاده می‌کردند و این موضوع برای امنیت کشور بسیار خطرناک است؛ این در حالی است که در کشورهای دنیا از پیام‌رسان‌های متنوع مانند واتساپ، وی‌چت، تلگرام و فیسبوک برای ارتباط استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران و مسئولان ذی‌ربط برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی و ترغیب مردم به استفاده از پیام‌رسان‌هایی به جز تلگرام  باید اقدامات لازم را تا به امروز انجام می‌دادند اما متاسفانه هنوز فعالیت چندانی در این زمینه صورت نگرفته است. 

هشدار مجلس درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: مجلس در گذشته درباره نبود پیام‌رسان امن و مجهز داخلی هشدار داده بود؛ باید شبکه‌های اجتماعی متعددی در کشور وجود داشته باشد که مردم به پیام‌رسان‌های داخلی به راحتی دسترسی داشته باشند هم‌چنین در کنار این اقدامات فعالیت این شبکه‌ها باید رصد شود تا چشم‌انداز دقیقی از تعداد و سلایق مخاطبان آن به دست آید. 

۱۰۰ هزار کسب و کار تلگرامی از بین رفت

سیاوشی با بیان اینکه اگر مردم از شبکه‌های اجتماعی متعدد استفاده کنند در صورت بروز مشکل برای یکی از از آنها با مشکل ارتباطی روبه رو نمی‌شوند، تاکید کرد: در صورت بهره‌گیری از پیام‌رسان‌های متنوع ارتباط و کسب و کار مردم متوقف نمی‌شود؛ با فیلتر تلگرام چیزی حدود ۱۰۰ هزار کسب و کار که با تلگرام اداره می‌شد از بین رفته است. 

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی امروزه به بخش اساسی زندگی مردم تبدیل شده است، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی در زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم دخیل است و عدم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از به وجود آمدن این شرایط اعتماد جامعه و جوانان را ازبین می‌برد. 

بستر مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد نشد

سیاوشی با بیان اینکه تا امروز به ایجاد بستر مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی توجه نشده است، گفت: مردم در چند روز گذشته خبرهایی در رابطه با رفع فیلتر تلگرام را به شدت دنبال می‌کردند و به دغدغه‌ای برای آنها تبدیل شده است ؛ این درحالی است که می‌توانستند با بسترسازی مناسب برای پیام‌رسان‌های داخلی در این برهه زمانی اعتماد مردم را جلب و از آن به عنوان فرصت استفاده کنند.

در دنیا مخاطبان در شبکه‌های مجازی پراکنده هستند

وی بیان کرد: در دنیا مخاطبان در شبکه‌های مجازی پراکنده هستند و کمتر پیش می‌آید 40 میلیون مخاطب در یک شبکه به دور هم جمع شوند و به‌یقین این عدم تمرکز به امنیت ملی کشور کمتر آسیب می‌رساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پیام‌رسان‌ها را نمی‌توان از زندگی مردم حذف کرد، بیان کرد: تنها راهکار برای جلوگیری از ایجاد شرایط فعلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی متنوع است؛ اگر پیام‌رسان‌های داخلی توانایی پوشش جامعه مخاطب ایرانی را دارند باید از آنها پشتیبانی و حمایت شود.

منبع: خانه ملت

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.