1396-10-23 12:32
553
0
49067
23 روز از زمستان گذشت؛

هشتادمین روز هوای ناسالم برای پایتخت نشینان رقم خورد/ افزایش رو به رشد روزهای آلودگی هوا نسبت به سال گذشته + نمودار

در شرایطی که طی سال های گذشته تنها چند روز ناسالم برای تهران ثبت می شد، در سال های اخیر روند برعکس شده و تنها چند روز پاک و سالم برای یک سال ثبت می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ بیش از یک هفته پیش بود که باران و باد در تهران دست به دست یکدیگر داد تا در نهایت هوای تهران بعد از مدت ها ناسالمی یکی دو روز با شاخص 87 در شرایط سالم قرار گیرد.

نکته قابل توجه این است که با وجود بارش های فراوان هفته گذشته نیز در سطح استان تهران اما باز هم غلظت آلاینده ها به حدی بود که هوا را به شرایط پاک نرسانده و هوا ناسالم گزارش شد.

299روز از سال 96 گذشت و طی این مدت هوای تهران 80روز آلوده بوده است. در مدت مشابه سال گذشته، این عدد 66 بوده و کیفیت هوای پایتخت نسبت به سال گذشته افت داشته است.

دوره‌های طولانی آلودگی هوای امسال موجب شده کیفیت هوا نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد. همچنین تردد وسایل نقلیه آلاینده که عامل 85 درصد آلودگی هوا هستند نیز در معابر شهری بیشتر شده که آمار افزایش تولید خودرو در کشور، این نکته را تایید می کند. خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و موتورسیکلت‌ها در این زمینه جزو اصلی‌ترین منابع آلاینده تهران هستند.

در 23روز گذشته از زمستان سال جاری هوای تهران 7روز سالم، 15 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است.

بررسی ها نشان می دهد که تعداد روزهای سالم و پاک نسبت به سال گذشته کمتر شده است و این در حالی است که سیاست های سازمان محیط زیست به زعم خودشان سیاست هایی در راستای کاهش میزان آلودگی هوای تهران و کلان شهر ها بوده است.

به نظر می رسد در سایه بی تدبیری مسئولان محیط زیست کشور، هوای کشور نیز در حال تبدیل به یک بحران است.

در شرایطی که طی سال های گذشته تنها چند روز ناسالم برای تهران ثبت می شد، در  سال های اخیر روند برعکس شده و تنها چند روز پاک و سالم برای یک سال ثبت می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.