1396-04-13 09:44
941
0
41004
کارشناس مطبوعاتی ارشاد گلستان خبر داد:

عدم پیگیری مطالبات خبرنگاران عامل مهم عزل هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان بود/ انتخابات بعدی هیات مدیره الکترونیکی است

کارشناس مسئول معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: عدم پیگیری مطالبات خبرنگاران یک عامل بر عزل هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، ایرج رمضانی بعد از ظهر امروز و پس از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان گلستان برگزار که منجر به عزل تمامی اعضای هیات مدیره این خانه شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: من از همه خبرنگارانی که در مجمع حاضر شدند تشکر می‌کنم و تشکر دیگر من از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات است که در این مدت فعالیت‌های متفاومتی را انجام دادند.

وی ادامه داد: صحبت در خصوص برکناری اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات که بعد از حدود 19 ماه از تاریخ شروع فعالیت انجام شد نیاز به واکاوی و بررسی با حضور اصحاب رسانه چه آنهایی که موافق عملکرد آن بودند و چه اعضایی که بیشتر آنها مخالف بودند، دارد.

رمضانی گفت: فارغ از نگاه روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات به رویکرد خانه مطبوعات اما از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه معاونت مطبوعاتی که حساسیت ویژه‌ای بر خانه مطبوعات دارد و معتقد است که بسیاری از امور مربوط به خبرنگاران باید برون‌سپاری شود و به خود آنها واگذار شود اما تصمیم امروز اعضای خانه مطبوعات نشان داد که این تشکل صنفی که با اهدافی مشخص در اساسنامه آن درج شده است نتوانسته انتظارات این مجموعه را برآورده کند.

کارشناس مسئول معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: نارضایتی عمومی که در میان اصحاب رسانه از خانه مطبوعات و اعضای آن به وجود آمده است تاحدی ناشی از عدم هماهنگی خود اعضا، اطلاع‌رسانی ضعیف، عدم پیگیری مطالبات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف و تا حدی عدم شفافیت و یا ابهام در پاسخگویی از سوی اعضایی که معمولا از بیشتر کارها ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند، بوده است.

رمضانی با اشاره به بر نداشتن یک گام مهم زیربنایی و ماندگار در عرصه خبرنگاران توسط خانه مطبوعات طی 19 ماه گذشته، گفت: هر چند نمی‌توان برخی زحمات و تلاش‌های هیات مدیره را که اطلاع‌رسانی هم در خصوص آنها انجام نشد را نادیده گرفت اما عواملی دست به دست هم داد که امروز این اتفاق رقم بخورد که شاید در تاریخ خانه‌های مطبوعات در دهه اخیر بی‌سابق باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همت خبرنگاران و تمام کسانی که دغدغه این صنف را دارند و با کمک هم بتوانیم در آینده از یک تشکل صنفی قوی برخوردار باشیم.

رمضانی در پایان ابراز کرد: لازم به ذکر است انتخابات هیات مدیره بعدی قطعا به صورت الکترونیک خواهد بود و افرادی می‌توانند نامزد هیات مدیره بشوند و یا به عنوان عضو رای دهند که در سامانه خانه مطبوعات ثبت‌نام کرده و تایید نهایی شده باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.