1396-03-28 15:34
973
0
40403
گزارش؛

آخرین جزئیات از درخواست 85 نماینده برای سؤال از رئیس‌جمهور در مورد «کاسپینی ها»/ تقدیم نامه در اولین جلسه مجلس به هیات رئیسه + سند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم با اعلام اینکه 85 نامه سوال از رئیس جمهور را امضا کردند گفت: امضا های درخواست سوال از رئیس جمهور در حال افزایش است و طبق آخرین اخباری که به ما رسیده است تا کنون 85 نفر از نمایندگان پای نامه درخواست را امضا کرده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ موضوع رسیدگی به موسسات مالی و اعتباری و نحوه دریافت مطالبات مردم از این موسسه ها این روزها تیتر داغ اغلب رسانه های کشور است، موسسه کاسپین، فرشتگان و بسیاری دیگر از این موسسات این روزها به دلیل نبود اعتبارات لازم مطالبات و سود سرمایه گذاری مردم را قادر نیستند پرداختند کنند.

این موضوع تا جایی پیش رفت که بسیاری از سپرده‌‌گذاران این موسسات در اعتراض به وضع موجود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا اعتراض خود را به گوش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برسانند، به همین جهت نمایندگان مردم از رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در خواست کردند تا با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان در خصوص موسسات مالی و اعتباری پاسخ دهند.

همچنین پیش از این نمایندگان از ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرده بودند تا با حضور در کمیسیون تخصصی مربوطه به مشکلات موسسات مالی و اعتباری و تعیین تکلیف بسیاری از سپرده‌‌گذاران این موسسات رسیدگی کند، ولی این امر مهم رخ نداد و رئیس کل بانک مرکزی معاون خود را برای جلسه کمیسیون مجلس می فرستد.

نامه نماینده‌های مجلس به روحانی درباره کاسپین؛ جلو بحران ملی را بگیرید

 اما بعد پیگیری های نمایندگان در این خصوص از مسئولین امر بی نتیجه ماند و در نهایت روز سه شنبه هفته گذشته جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های مختلف با ارسال نامه ای به حسن روحانی رییس جمهور ضمن درخواست تسریع در حل معظل سپرده گذاران موسسات مالی کاسپین و آرمان هشدار دادند: اگر این موضوع  به سرعت رسیدگی نشود یک بحران ملی ایجاد خواهد شد.

نمایندگان خانه ملت از رییس جمهور درخواست قید فوریت در خصوص حل مشکل مردم در جلسه سران قوا و یا شورای عالی امنیت ملی نمودند.

نمایندگان در این نامه به حسن روحانی یادآور شدند هیچ مقام مسئولی پاسخگوی وضعیت نابسامان بوجود آمده نیست و مردم هم اکنون به مالباختگانی تبدیل شده اند که امنیت زندگی شان به خطر افتاده است ؛ نمایندگان مردم به حسن روحانی خاطر نشان نمودند شعار شما تدبیر و امید بوده است و الان هم بخش قابل توجهی از جامعه که سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری خصوصا کاسپین و آرمان هستند از شما انتظار تدبیر دارند .

نمایندگان ملت از رییس جمهور خواستند تا ایشان اجازه ظلم مضاعف به مردم را ندهند ؛ نمایندگان مردم همچنین از عدم پاسخگویی وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به مجلس گلایه نموده و تاکید کردند چه کسی پاسخگوی وضعیت نابسامان اقتصادی بووجود آمده بر مردم می باشد؟

بعد از نامه رسمی نمایندگان به روحانی در خصوص موسسه کاسپین، جمعی از نمایندگان خواستار سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شدند، سیدمحمد جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از جمع آوری امضا از نمایندگان مجلس برای سوال از رئیس جمهور در خصوص عملکرد دولت و بانک مرکزی درباره عملکرد موسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: 87 نفر از نمایندگان طی نامه ای از رئیس جمهور در خواست کرده اند تا برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان درباره عملکرد دولت و بانک مرکزی در قبال موسسات مالی و اعتباری در صحن علنی مجلس حضور یابد.

وی افزود: با توجه به قانون، مجلس مستقیما نمی تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند؛ بنابراین بر اساس نامه نمایندگان رئیس جمهور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در خصوص عملکرد دولت و بانک مرکزی در زمینه نابسامانی مؤسسات مالی و اعتباری به‌ویژه کاسپین و فرشتگان و از جمله اعتراضات و نارضایتی‌های مردم به پاسخگو نبودن مسئولان در قبال مطالبات و سپرده‌هایشان جواب خواهند داد.

متن کامل سوال از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد اصل 88 قانون اساسی، سوال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.

نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

علی وقف چی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اعلام اینکه 85 نامه سوال از رئیس جمهور را امضا کردند گفت: امضا های درخواست سوال از رئیس جمهور در حال افزایش است و طبق آخرین اخباری که به ما رسیده است تا کنون 85 نفر از نمایندگان پای نامه درخواست را امضا کرده اند.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات و در اولین جلسه نامه را تقدیم هیات رئیسه مجلس میکنیم تا در دستور کار هیات رئیسه قرار گیرد تا این موضوع را با حضور رئیس جمهور در مجلس پیگیری کنیم؛ تا کنون نام 87 تن از نمایندگان در نامه نوشته شده است ولی تنها 85 نفر از انها امضا کرده اند و بقیه نیز نامه را در اولین فرصت امضا می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.