1396-03-28 14:32
615
0
40402
نماینده مردم ارومیه: کاهش 18 سانتی متری آب دریاچه؛

دولت بجای احیای دریاچه ارومیه آن را به خاک سیاه نشاند/ خروجی جلسات احیای دریاچه فقط "حق الجلسه" و "حق ماموریت" برای دولتی ها بوده

نماینده مردم ارومیه در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و اقداماتی که دولت برای احیای آن انجام داده است گفت: وضعیت دریاچه ارومیه بیش از پیش درحالت نابسامانی قرار گرفته و احیای این دریاچه در دستور کار دولت به حاشیه رفته است، دولت بجای احیای دریاچه ارومیه آن را به خاک سیاه نشانده است.

به گزارش گلستان ما، نادر قاضی پور ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و اقداماتی که دولت برای احیای آن انجام داده است گفت: وضعیت دریاچه ارومیه بیش از پیش درحالت نابسامانی قرار گرفته و احیای این دریاچه که در دستور کار دولت بود به حاشیه رفته است، دولت بجای احیای دریاچه ارومیه آن را به خاک سیاه نشانده است.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت بیشتر برای از بین بردن دریاچه ارومیه بوده است ، عنوان کرد: دولت برای احیای دریاچه ارومیه بجای اینکه آب سدها را روانه دریاچه کند، پساب ها و آب های آلوده کارخانه ها و شهرک های صنعتی را روانه دریاچه کرده است و این امر موجب از بین رفتن دریاچه ارومیه می شود لذا باید هرچه سریعتر دولت اقدام متناسبی برای احیای دریاچه ارومیه کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: در دولت جلسات زیادی را در راستای احیای دریاچه ارومیه تشکیل داده اند و هزینه های زیادی هم برای تشکیل این جلسات کرده اند، ولی خروجی این جلسات حق جلسه و حق ماموریت برای دولتی ها بوده و همچنین از طرفی منجر به کاهش سطح آب دریاچه نیز شده است.

قاضی پور افزود: امروز کارهایی را که دولت در جهت احیای دریاچه ارومیه انجام داده به هیچ وجه مثمر ثمر نبوده است و بیشتر در جهت مرگ آذربایجان و دریاچه ارومیه بوده است، دولت ادعا دارد که بیشترین هزینه ها را برای احیای دریاچه ارومیه کرده است در صورتی که این چنین نیست و روز به روز سطح آب دریاچه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سطح آب دریاچه ارومیه در سال جاری کاهش یافته است ، اظهارداشت: اینکه می گویند اقدامات کافی را برای احیای دریاچه ارومیه در این سال ها انجام داده ایم پس چرا امروز میبینیم که سطح آب دریاچه 18 سانتی متر کاهش یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به از بین رفتن کشاورزی و اشتغال در منطقه اذربایجان گفت: این قبیل اقداماتی که دولتی ها برای احیای دریاچه ارومیه انجام داده اند موجب از بین رفتن کشاورزی در ناحیه آذریایجان شده است و به طبع این موضوع میلیون ها اشتغال در آذربایجان از بین رفته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.