1396-03-28 12:26
938
0
40399
گزارشی از واکنش نمایندگان مردم نسبت به مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته؛

چوب بی‌تدبیری بانک مرکزی بر پیکر معیشت مردم

۸۴ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح سؤال از رئیس‌جمهور به‌دلیل نقایص نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات اعتباری را امضا کردند اما در ادامه یکی از نمایندگان گفت: خبر خوش برای مردم در این زمینه نداریم و تلاش داریم این مسئله را حل کنیم و از رویش قارچ گونه این مؤسسات مالی اعتباری جلوگیری کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از طرقبه نیوز؛ سؤال از رئیس جمهور به دلیل انتقادات و مشکلاتی که برای سپرده گذاران برخی مؤسسات اعتباری در ماه های گذشته پیش آمده، ۸۴ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح سؤال از رئیس‌جمهور به‌دلیل نقایص نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات اعتباری را امضا کردند که شرایط قانونی برای سؤال از آقای روحانی فراهم شده و هیئت رئیسه بایستی به این موضوع رسیدگی کند.

دلیل این پرسش، «نقص در نظارت بانک مرکزی» و «مشکلات چند سال اخیر مردم در برخی مؤسسات اعتباری مانند آرمان و کاسپین و ثامن الحجج» عنوان شده است

.

در همین زمینه سید مصطفی ذوالقدر عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این پایگاه خبری، ضمن اظهار تعجب از ارائه مشکلات بوجود آمده از طرف مؤسساتی که از بانک مرکزی مجوز داشته اند، بر پاسخگویی بانک مرکزی در این زمینه مشکلات بوجود آمده برای سپرده گذاران تأکید کرد.

وی افزود: مردم وقتی تابلویی در سر درب یک مؤسسه نصب می‌شود اعتماد می‌کنند و لذا برای جلوگیری از گسترش بی‌اعتمادی ها، باید مقابل اینگونه اقدامات ایستدگی کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: صد درصد نظارت و دقت بیشتر برای ارائه مجوز به اینگونه مؤسسات در جلوگیری از تکرار اینچنین موارد مؤثر خواهد بود لذا بر این مؤسسات در حین فعالیت نیز باید شامل نظارت بشوند.

وی باتوجه به گستردگی اعتراضات نمایندگان مجلس از احتمال تصویب طرحی مبنی بر ایجاد محدودیت‌هایی برای اینگونه مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد تا در تأسیس آنها نظارت و محدودیت بیشتری شود و اگر احیانا اینگونه مؤسسات با مشکل برخورد کردند، بانک مرکزی به سرعت پاسحگوی مردم باشد.

ذوالقدر با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز مذاکرات با دستگاه‌های متولی را صورت داده است گفت: مجوز بانک مرکزی یعنی اعتماد مردم به بانک ها لذا باید سریعا این اعتماد به مردم بازگردانده شود.

وی ضمن ابراز نگرانی از گستردگی این اشکلات در مشهد و شیوع آن در سایر نقاط کشور و اینکه فعلا خبر خوش برای مردم در این زمینه نداریم خاطرنشان کرد: تلاش داریم این مسئله را حل کنیم  و از رویش قارچ گونه این مؤسسات مالی اعتباری جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.