1394-08-09 17:44
1142
0
22890
اعتراض های شدید به حضور شکوری راد در زاهدان :

دادگستری زاهدان: اگر بار دیگر پای فتنه گری به استان باز شود با آن برخورد انتظامی خواهیم کرد

سخنان فتنه انگیز شکوری راد از متهمین فتنه ۸۸ و دبیر حزب اتحاد ملت اسلامی ایران که در میان فعالین سیاسی کشور به نسخه دوم حزب منحله مشارکت مشهور شده، در دانشگاه زاهدان با واکنش قابل توجه مردم، دانشجویان و نهادهای مختلف این استان روبه رو شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل ازرجانیوز، شکوری راد در دانشگاه زاهدان با حمله به شورای نگبهان مدعی شد: بحث نظارت استصوابي شوراي نگهبان در قانون نبوده و نيست؛ تشخيص صلاحيت كانديداها با مردم است نه شوراي نگهبان.

اين شورا فقط شرايط را بررسي مي‌كند، يعني اگر كسي صرفاً به زبان از التزام به اسلام و ولايت فقيه سخن بگويد، شرط اصلي شركت در انتخابات را داراست.

 احراز شرايط كانديدا توسط شوراي نگهبان خلاف قانون است و احراز شرايط نامزدهاي انتخابات بايد توسط مراجع چهارگانه اداره اطلاعات، انتظامي، قوه قضائيه و ثبت احوال باشد و آنها هم در حيطه كاري خود در خصوص كانديداها اعلام نظر ‌كنند.

وی ضمن اینکه در توهین آشکار به مجلس، مجلس نهم را مایه آبروریزی نامید، پا را از این فراتر نیز گذاشته و گفته است: رئيس قوه قضائيه نبايد در خصوص فتنه صحبت كند، اين از نظر بنده خودش فتنه است.

اما این سخنان با واکنش شدید مردم زاهدان روبه رو شد. دیروز جمعه، مردم این شهرستان در نماز جمعه زاهدان در واکنش و اعتراض به این سخنان ساختارشکنانه و فتنه انگیز شعار مرگ بر فتنه گر سر دادند.

این در حالیست که پیش از این تشکل های دانشجویی در دانشگاه زاهدان طی تجمعی در این دانشگاه خواستار پاسخگویی مسئولین و همچنین برخورد با عوامل برپایی چنین مراسماتی در دانشگاهشان شدند.

در همین حال، امام جمعه موقت زاهدان و  مدیر کل دادگستری این استان با اشاره به اظهارت شکوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این جای تاسف است که یک فتنه گر معلوم الحال که در فتنه سال ۱۳۸۸ دست داشته با استفاده از امکانات دولتی در این استان علیه شورای نگهبان حرف می زند.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: افرادی که بخواهند علیه شورای نگهبان انقلاب اسلامی در این استان حرف بزنند با آنان برخورد قانونی می شود.


مدیرکل دستگاه قضای سیستان و بلوچستان گفت: نظام اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد افرادی که در سال ۸۸ به اسلام و انقلاب خیانت کردن مجدد بر مسند قدرت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: گویا عده ای می خواهند استان را به آشوب بکشند، متاسفانه چندی پیش در استان شاهد جلسه ای بودیم که یک فتنه گر معلوم الحال و از محکومین فتنه ۸۸ توسط افرادی دعوت شد.

این مسئول افزود: از فتنه ۸۸ در حالی گذر کردیم که در استان سیستان و بلوچستان جوی آرام حاکم بود و اکنون نیز این جو حاکم است .

وی افزود: در آستانه انتخابات به دنبال آرامش در استان هستیم چرا عده ای با دست خود می خواهند در استان تنش به وجود بیاورند.

مدیرکل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با هشدار خطاب به افرادی که پای فتنه گران را به استان باز می کنند گفت: به عنوان مسئول دستگاه قضا اگر بار دیگر پای فتنه گری به استان باز شود به کمک دستگاه های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی به شدن با آن برخورد می کنیم.

وی بیان داشت: فتنه خط قرمز نظام است و مسولیت حضور فتنه گران در استان متوجه افرادی است که پای آنها را به استان باز می کنند.

وی با بیان اینکه افرادی می خواهند فتنه گران را در جامعه احیا کنند، افزود: فتنه گران با برگزاری میتینگ هایی به دنبال احیای فتنه هستند اما بدانند مردم ایران همان هایی هستند که با هوشیاری در سال ۸۸ مانع پیشروی فتنه شدند.

از سوی دیگر، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت عرض اندام به فتنه گران در استان اشتباه بوده، گفت: پیگیر تعقیب قضایی مسئولان دعوت کننده این فرد ضد انقلاب به دانشگاه هستم.

نماینده زاهدان: متعجبم که چطور به چنین شخصی مجوز سخنرانی داده شده است!؟

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پایگاه محلی عصر هامون، در خصوص حضور شکوری راد عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در سیستان و بلوچستان و گفته های وی مبنی بر اینکه مجلس نهم باعث آبرو ریزی است، اظهار داشت: از فرد ضد انقلابی چون شکوری راد این گونه حرف ها بعید نیست و از این تعجب می کنم چگونه به چنین فردی فرصت سخنرانی در دانشگاه داده شده است.

وی ادامه داد: شکوری راد خط قرمز نظام است و باید در خصوص دعوت از چنین افرادی مراقبت بیشتر و جدی تری انجام داد تا افرادی که خطوط قرمز نظام را زیر پا گذاشتند فرصت عرض اندام داده نشود که بیایند و امیال خود را در هر جایی مطرح کنند.

شهریاری با بیان اینکه مجلس نهم با آراء قابل توجه مردم تشکیل شد، افزود: اینگونه اظهار نظرها هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد چرا که توسط افراد طرد شده مطرح می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مجلس دهم را نیز همین مردم باید انتخاب کنند و در نهایت برای همه واجب است که اطاعت کنند چنین فردی تنها به دنبال جلب توجه است این افراد باید با رفتار و حرکات شایسته و صادقانه با مردم رفتار کنند بعد مردم تصمیم می گیرند هر چند که شکوری راد فردی نیست که صلاحیت داشته باشد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد.


شهریاری در ادامه تصریح کرد: مگر آقای روحانی که از آن جناح با ۲۶۰ هزار رای اضافه از دولت قبل دولت را در دست گرفت کسی اعتراضی کرد و اتفاقی افتاد؟ تنها همه اطاعت کردند. 

وی با بیان اینکه مردم به فردی رای می دهند که مشکل نداشته باشد نه شکوری راد که فتنه گری هایی زیادی داشته است، افزود: این افراد قدرت زیادی در شبکه های مجازی دارند و بخاطر مسائلی که مصلحت می دانم در این گفتگو مطرح نمی کنم.

شهریاری با بیان اینکه نباید به فرد شکست خورده و ضد انقلابی چون شکوری اجازه سخنرانی داد، اضافه کرد: مسئولین باید مراقبت کنند که در استانی چون سیستان و بلوچستان که به دلیل وحدت بین مردم این مسائل سیاسی در آن مطرح نبوده و حتی با وجود هم مرزی با دو کشور همچنان با هم متحد هستند این افراد بیایند و به نوعی جناح بندی سیاسی که جایگاه اندکی حتی در برخی شهرها دارند در بین خواص مطرح کنند و فضایی را در محیط دانشگاهی ایجاد نمایند.


وی با اشاره به شعار سال مبنی بر سال همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: در سالی که مزین به وحدت است مسئولین باید دست در دست هم دهند و آرامش جامعه را حفظ و مشکلاتی چون بیکاری و اشتغال جوانان را برطرف نمایند اینگونه مسائل در استان تنها سبب می شود که از مسائل اصلی دور شویم

نماینده مردم زاهدان افزود: این که یک فتنه گر از همان هایی که سال ۸۸ در عاشورای حسینی مساجد را به آتش کشیدند سه روز پس از عاشورای حسینی بیاید در محیط دانشگاه توهین کند و مسائلی را با دست و سوت مطرح نماید، نشان میدهد که با هدف فضا سازی جو فتنه ۸۸ به استان قدم گذاشته است.

وی با بیان اینکه شکوری چراغ خاموش وارد استان شده، گفت: بنده این مسئله را از طریق وزرات علوم و مجاری قانونی پیگیری می کنم و امیدواریم دیگر شاهد اتفاقات این چنینی در محیط دانشگاه نباشیم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.