1395-11-17 04:10
1915
0
34768
ناصر گرزین :

اعتباری که شهرداری از مردم می گیرد باید به بهترین شکل هزینه شود

عضو شورای شهر گرگان بر ضرورت اجرای آئین نامه پیوست های فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی شهرداری به منظور تقویت آثار مثبت پروژه ها تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما ؛  ناصر گرزین با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی عبارت است از مجموعه مطالعاتی حاوی ارزیابی ابعاد و اثرات اجتماعی یک سیاست، برنامه و یا پروژه شهری که به دست اندرکاران در تصمیم گیری ها و طراحی پروژه ها کمک می کند تا با حداکثر کارآیی و حداقل تبعات اجتماعی منفی اقدام نماید گفت: لازم است برای داشتن پیوست اجتماعی و فرهنگی با اجماع و فهم مشترک وارد شد و عمل کرد چرا که برای کسب موفقیت و نتیجه بخش بودن طرح ها نیاز به بسترسازی فرنگی و اجتماعی است.

وی افزود: از آنجا که هر سال میلیاردها تومان اعتبار در قالب دهها پروژه کوچک و بزرگ گرگان به اجرا در می آید و بخش قابل توجهی از این اعتبار به وسیله مردم تأمین می شود باید کاری کرد تا این اعتبارات به بهترین شکل هزینه شود و از این رو تشخیص اولویت ها و رفع نیازها باید مورد توجه قرار گیرد.

گرزین ادامه داد: انجام اقدامات توسعه ای بر اساس نیازهای مردم، رضایتمندی آنان را افزایش می دهد و به همین دلیل باید نیاز سنجی ها کیفیت بخشی شده و اولویت ها در اجرای پروژه ها رعایت شود.

این عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه یک پروژه شهری باید متکی به مطالعات لازم برای توجیه مزایای فنی و اقتصادی اش باشد و ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن پروژه نیز باید مد نظر مجریان و ناظران قرار گیرد، خاطر نشان کرد: پیوست اجتماعی تلاشی است که به منظور بهره برداری حداکثری شهروندان که اهداف فرهنگی – اجتماعی یک پروژه تعریف شده و شاخص های آن تعیین و پیامدهای منفی و مثبت کوتاه مدت یا بلندمدت مترتب بر انجام پروژه ارزیابی شده باشد که امیدواریم این موضوع در اجرای پروژه های شهرداری گرگان نیز مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.