1394-04-05 07:29
4020
0
16647
لیگ جهانی 2015 ؛ سرنوشت گروه B در دستان ایران؛

ایران، لهستان؛ آوار 12 هزار نفری این بار روی سر قهرمان جهان/ غیبت کورک ستاره لهستان و بازگشت زرینی به ترکیب ایران + آنالیز و تصاویر

برد و باخت هر یک از دو تیم ایران و لهستان در بازی های امروز جمعه و یک شنبه سرنوشت تیم های صعود را مشخص خواهد کرد.

به گزارش گلستان ما، بازی امشب ایران لهستان از جنبه های متفاوتی دارای اهمیت است. احتمالات زیادی وجود دارد که تا حد زیادی سرنوشت تیم های صعود کننده را مشخص می کند و سرنوشت ایران کاملا در دستان خودش است.

در صورتی که دو تیم یک برد از دو بازی پیش رو کسب کنند هفته آخر تکلیف تیم های صعود کننده را مشخص می کند و ایران با ٢ برد کمتر نسبت به تیم های بالایی باید در انتظار لغزش آنها باشد.

در حال حاضر ایران ٤ برد در کارنامه دارد و تیم های آمریکا و لهستان با ٦ پیروزی در صدر هستند. دو پیروزی خانگی مقابل لهستان ایران را به تیم دوم می رساند و با صدرنشین اختلافی حداقلی پیدا خواهیم کرد اما اگر لهستان پیروز دو بازی تهران باشد صعود این تیم به فینال قطعی خواهد شد و ایران باید منتظر شکست های دور از ذهن رقبا باشد.

بازی آمریکا و روسیه هم از آن سو حساسیت های خاص خودش را دارد و در صورتیکه روسیه بتواند بر حریف پیروز شود این احتمال دارد ایران بعد از اتمام این هفته صدر نشین شود. شاید این هفته بسیار از احتمالات گروه B رنگ حقیقت بگیرد.

نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان

کواچ: بازی خوب برابر آمریکا را مقابل لهستان تکرار می‌کنیم

ااسلوبودان کواچ در نشست خبری پیش از مسابقه ایران و لهستان در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال افزود: دو بازی سخت را برابر تیم لهستان پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنانم همه در سلامت کامل هستند، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و برای مسابقه فردا برابر لهستان آماده اند.

کواچ افزود: آماده ایم تا مسابقه برابر تیم آمریکا را مقابل تیم لهستان هم تکرار کنیم البته فکر می کنم بازیکنان نسبت به بازی با آمریکا در مسابقه برابر لهستان عملکرد بهتری داشته باشند. می دانیم که این مسابقه شش امتیاز با ارزش دارد که به صعود ما برای حضور در مرحله بعدی رقابتها کمک می کند.

سرمربی تیم ملی لهستان: بازی با ایران بسیار سخت خواهد بود

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: مسابقه سختی را برابر تیم قدرتمند ایران پیش رو داریم.

آنتیگا در نشست خبری پیش از مسابقه ایران و لهستان در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال افزود: مسابقه سختی را برابر تیم ملی ایران پیش رو داریم، از شرایط و جو ورزشگاه آزادی کاملا اطلاع داریم.

سرمربی تیم ملی لهستان گفت: تمرینان سختی را پشت سر گذاشتیم و برای این مسابقه آماده هستیم.

آنتیگا: کورک از ناحیه کمر مصدوم شده است

آنتیگا درباره مصدومیت امتیازآورترین تیم ملی لهستان و احتمال حضورش در مسابقه فردا گفت: کورک از ناحیه کمر مصدوم شده است و برای این بازیکن درمان های مختلفی مانند فیزیوتراپی را داشتیم اما به احتمال خیلی زیاد این بازیکن به مسابقه جمعه نمی رسد البته جایگزین این بازیکن آماده است تا به وظایف خود در تیم ملی لهستان عمل کند و از این بابت نگرانی نداریم.

********

معروف: ۲ بازی تعیین کننده داریم

سعید معروف در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در مورد این بازی اظهار داشت: ۲ بازی بسیار سخت با لهستان،‌قهرمان جهان خواهیم داشت که نتیجه‌ آن برای صعود به مرحله نهایی بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: فارغ از هر نتیجه‌ای که کسب می‌شود باید تلاش کنیم تا خوب بازی کنیم. به نظر من خوب بازی کردن مهمتر از پیروزی است.

کاپیتان لهستان: از تماشاگران ایران نمی ترسیم

کوبیاک کاپیتان تیم والیبال لهستان در نشست خبری پیش از مسابقه با ایران در هفته هفتم لیگ جهانی اظهار کرد: ما به کشور ایران آمده‌ایم و خوشحالیم که این سفر را تجربه می‌کنیم. امیدوارم شاهد بازی خوبی از دو تیم باشیم.

وی درباره جو سالن‌ ورزشگاه آزادی ایران نیز گفت: سایر بازیکنان تعریف کردند که سالن ایران جو جالبی دارد و پر از شلوغی و سر و صداست. ما هیچ ترسی از فضای سالن ایران نداریم و به میدان می‌رویم تا پیروز شویم.

********

لیست بازیکنان ایران را برای دیدار با لهستان/ بازگشت حمزه زرینی

اسلوبودان کواچ اسامی ۱۴ بازیکن ایران برای دو دیدار با لهستان در هفته هفتم لیگ جهانی را اعلام کرد. بر این اساس سعید معروف، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مهدوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، امیر غفور، محمدحسن صنوبر، حمزه زرینی، میلاد عبادی‌پور، مهدی مرندی و علی شفیعی ۱۴ بازیکن ایران در این دو مسابقه خواهند بود.

بدین ترتیب تیم ایران با یک تغییر نسبت به دیدار با تیم‌های روسیه و آمریکا به میدان می‌رود که حمزه زرینی در ترکیب قرار گرفته است.

نام ستاره مصدوم در فهرست نهایی سرمربی لهستان!

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان اسامی ۱۴ بازیکن خود را برای دو دیدار برابر ایران اعلام کرد که به قرار زیر است:

پیوتر نواکوفسکی، یاکوب یَرُش، بارتُش کورک، آندری ورونا، فابیان دیژیزگا، گیژِگُش وُماچ، میخائیل کوبیاک، پیوتر گاسِک، پاوِل زاتُرسکی، مارچین مُزدُنِک، ماتئوش میکا، رافال بوشِک، بارتُش بِدنُرش و ماتئوش بیئِنیئِک،

********

آنالیز تیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش کورک

در این شرایط تیم ملی والیبال لهستان درآخرین تمرین خود ستاره اش را به همراه نداشته. هرچند سرمربی لهستان نام کورک را در فهرست دو بازی قرار داده اما همچنان این امیدواری وجود دارد که او به بازی اول وشاید دوم مقابل ایران نرسد.

کورک شماره 6 که امتیاز آورترین بازیکن مسابقات است در این تمرین غایب بوده و همین مساله سبب شده که به نظر برسد شاگردان کواچ کار ساده تری برای پیروزی مقابل لهستان دارند. البته که حذف بهترین بازیکن مسابقات از فهرست یک تیم در عملکردش تاثیر می گذارد و صد البته که این امکان وجود دارد که لهستان بدون ستاره اش هم بدرخشد. این گزارش سعی در پاسخ دادن به یک سوال دارد و همه اطلاعات موجود را بدون قضاوت بررسی می کند. قضاوت نهایی برای پاسخ به سوال بماند با خوانندگان گزارش .

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

بارتوش کورک شماره 6 لهستان است . بازیکن 26 ساله و 205 سانتی متری که با 175 امتیاز بهترین بازیکن لیگ جهانی تا امروز است. اهمیت کار کورک از این جا معلوم می شود که بازیکن دوم پس از او لوکاری برزیلی است با 112 امتیاز و سایر بازیکنان برتر جام هم امتیازهایی در همین حدود دارند و کورک نزدیک به 50 درصد بهتر از سایر رقبایش عمل کرده است. این کارنامه نشان می دهد که قسمت مهمی از نتیجه گیری تیم ملی لهستان به خاطر درخشش کورک بوده است. اما نکات فنی بازی ایران و لهستان می تواند کمک کند که کمی نظرات در مورد غیبت کورک تغییر کند.

بازی اول ایران و لهستان

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

همان طور که در آنالیز آماری پس از بازی می بینید ایران پس از بازی اول 10 امتیاز در حمله از لهستان عقب افتاده که حتما مربوط به کورک بوده ، 7 امتیاز در دفاع روی تور ، 7 امتیاز در توپ گیری و ... در بازی اول ایران ، لهستانی ها 10 خطا بیشتر از ایران انجام داده اندو این فرصت ایجاد شده که ایران حتی برنده بازی باشد اما زور تیم ملی نرسیده .

بازی دوم ایران و لهستان

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

در بازی دوم کمی شرایط تغییرکرده است.در این دیدار هرچند ایران 3-2 بازنده شده و امتیازاتش به لهستان نزدیک تر بوده اما در همه قسمت ها به لهستان باخته است. تیم ملی والیبال ایران در اسپک ها 3 امتیاز کمتر به دست آورده 2 امتیاز در دفاع روی تور 3 امتیاز در سرویس 3 امتیاز در توپ گیری و 2 امتیاز در پاس. ایران دراین بازی پر خطا بازی کرده و بازیکنان ملی پوش 7 بار از رغیب بیشتر خطا کرده اند.

تحلیل دوبازی

ایران در مجموع دوبازی هرچند در اسپک ها ضعیف تر از لهستان بوده اما در دفاع روی تور و البته سرویس هم با مشکلاتی مواجه بوده.تیم لهستان بسیار در دفاع روی تور و عقب زمین خوب عمل می کند و حتی می شود مدعی بود که در قسمت هایی از آمریکا هم بهتر است. قرار گرفتن مقابل تیمی که ستاره اش را ندارد هیجان انگیز است اما اصلا بعید نیست که کورک به بازی برسد و اگر نرسد هم معلوم نیست تیم ملی ایران بتواند به راحتی از دفاع لهستان عبور کند. برای سنج لهستان در دفاع روی تور مرور آنالیز تیمی لهستان در پست های مختلف شاید کمک کند.

بهترین اسپک

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

بهترین دفاع روی تور

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

بهترین سرویس

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

بهترین توپ گیری

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

بهترین دریافت

آیا کارتیم ملی والیبال لهستان بدون ستاره اش تمام است ؟ (+تحلیل/ آنالیز)

********

تمام حالت های ممکن برای صعود ایران به مرحله بعد

پیش بازی اول ایران-لهستان 

********

تمرین تیم های ملی والیبال ایران و لهستان

لازم به ذکر است، تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان ساعت ۲۱ روزهای جمعه و یکشنبه پنجم و هفتم تیرماه در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.