1398-04-01 09:28
642
0
64015
مدیرکل استاندارد گلستان:

آغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۸ در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از آغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال 98 در گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ محمود فرمانی در مورد نحوه فرایند ارزیابی واحدهای نمونه تولیدی گفت: این فرایند امسال  برخلاف روال سالیان گذشته فقط از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) انجام می شود و به هیچ عنوان مکاتبات و مستندات بطور فیزیکی پذیرفته نمی شود.

مدیرکل استاندارد گلستان تصریح کرد: فرایند در سامانه نظارت در سه مرحله خوداظهاری واحد تولیدی، بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان و بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط ستاد انجام می شود که در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری شده در سامانه، از واحد تولیدی درخواست شود.

دبیر شورای استاندارد ادامه داد: پس از بررسی مستندات ارائه شده،  بر اساس امتیاز کسب شده، واحدهای برتر جهت انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می شوند.

فرمانی بازه زمانی ارزشیابی واحدها را از اول  تیر سال گذشته تا پایان خرداد سال جاری عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی  تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند نسبت به شرکت در فرایند اقدام کنند تا ان شاء الله معرفی و تجلیل از برترین ها در هفته استاندارد برگزار ‌شود.

به گفته وی، استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد براي فرآورده مورد ارزیابی (عدم ابطال یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدي،کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدي، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل براي فرآورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدي در تدوین و تجدید نظر استاندارهاي ملی در رشته صنعتی مربوط و دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است.

مدیرکل استاندارد گلستان تصریح کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیتهای آموزشی  واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقاء سطح فناوری، تكنولوژي و چگونگي روش ساخت و تولید و دارا بودن مدارک و شواهدی دال بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء كيفيت رشته صنعتي مورد نظر در طول دوره ارزيابي از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.