1393-08-01 12:36
1964
0
4766
چند خبر از پیام نور گلستان؛

از پذیرش 148 مقاله در کنفرانس فناوری نانو در گرگان تا فرصت تاریخی برای کشورهای توسعه‎نیافته

دبیرعلمی کنفرانس علمی علوم و فناوری نانوی دانشگاه پیام نور شهرستان گرگان گفت: 270 مقاله به دبیرخانه علمی ارسال شد که با تائید هیئت داوران 148 مقاله پذیرش شد.

به گزارش گلستان ما، مریم ابارشی پیش از ظهرامروز در کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو که به همت دانشگاه پیام‎ نور شهرستان گرگان برگزار شد، اظهارداشت: 16 مقاله به صورت سخنرانی در کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو ارائه می‎شود.

وی در خصوص روند اجرایی و علمی این همایش تصریح کرد: امور اجرایی همایش علمی از اسفند سال 1392 آغاز شد و تا برگزاری همایش فعالیت‎هایی از قبیل دریافت مجوز برگزاری از دانشگاه، راه‎اندازی دبیرخانه همایش، طراحی و تهیه سایت همایش، ارائه فراخوان مقاله، انجام امور تبلیغاتی، دریافت مقالات و داوری آن انجام گرفت.

دبیر علمی کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو استقبال دانشگاه‎ها و موسسات پژوهشی از نقاط مختلف کشور را قابل توجه خواند و افزود: این همایش فرصتی مناسبی برای تبادل افکار و ارائه آخرین یافته‎های پژوهشی در زمینه علوم و فناوری نانو فراهم خواهد کرد.

ابارشی در خصوص اهمیت فناوری نانو بیان داشت: کمتر بخشی از علم است که از راهکارهای فناوری نانو محروم مانده باشد، تولید پیل‎های خورشیدی، تولید نانوکامپوزیت، حافظه‎های نانولوله‎ای، ساخت سطوح آبگریز و ... تنها بخش کوچکی از ارمغان فناوری نانو در دنیای امروز است.

دبیر علمی کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو خاطرنشان کرد: در کشور ما اگرچه تحقیقات اولیه در حوزه فناوری آغاز شده و تلاش می‎شود تا حد امکان فاصله ما با سایر کشورها در این زمینه کاهش پیدا کند ولی همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی در پیش است.

ابارشی گفت: هر اندازه به بخش تحقیقات در زمینه علوم به طور عام و در حوزه فناوری به طور خاص بیشتر اهمیت داده شود در جریان مسیری که در دنیا در حال پیمودن به سمت فراگیر شدن فناوری نانو است قرار خواهیم گرفت.

**********

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا:
30 کشور جهان در بخش فناوری نانو دارای برنامه ملی هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: 30 کشور جهان در بخش فناوری نانو دارای برنامه ملی و یا در حال تدوین برنامه هستند.

شکوفه گرانمایه پیش از ظهر امروز در کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو که به همت دانشگاه پیام ‎نور شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از فناوری نانو باعث گسترش فروش 300 میلیارد دلار در بخش صنعت، نیمه‎هادی‎ها و 900 میلیون دلار برای مدارهای مجتمع طی 10 الی 15 سال آینده می‎شود.

وی با بیان اینکه افزایش محصولات نانو از سال 2010 آغاز شد و روند رو به رشد آن همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: نیمی از محصولات دارویی در 10 الی 15 سال آینده متکی به فناوری نانو خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با اشاره به اهمیت فناوری نانو یادآور شد: این فناوری تاثیرات امنیتی در جهان و ایران دارد که از نظر دفاعی می‎تواند علاوه بر فرصت، تهدید نیز باشد.

گرانمایه ادامه داد: کشورهایی که بتوانند سهمی از فناوری نانو را در زمینه‎های مختلف از جمله مباحث امنیتی کسب کنند از یک فرصت ارزشمند برخوردار می‎شوند.

وی بیان داشت: راهبرد 10 ساله توسعه فناوری نانو در ایران با تشکیل ستاد ویژه انجام شد و هدف آن تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا از دستیابی ایران به جایگاه هفتم جهانی در بین 15 کشور برتر فناوری نانو خبر داد و گفت: تلاش برای ارتقاء مداوم این جایگاه به منظور توسعه اقتصادی بوده است.

گرانمایه؛ نهادینه شدن توسعه پایدار، پویایی علم فناوری و صنعت نانو را از اهداف توسعه این تکنولوژی عنوان کرد و بیان داشت: انتقال هوشمند دارو، علوم و عناصر غذایی همچنین تشخیص سریع بیماری‎های گیاهی از مهمترین ویژگی‎های این تکنولوژی در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه گرایش فناوری‎های مربوط به صنایع غذایی به سمت تکنولوژی نانو افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: بهبود طعم، رنگ و سلامت غذا با استفاده از فناوری نانو قابل تحقق است.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با تاکید بر اینکه با استفاده از نانوتکنولوژی می‎توان صدمات ناشی از انقلاب صنعتی را جبران کرد، گفت: از طریق این تکنولوژی می‎توان پایانی برای آلودگی، بریدن جنگل‎ها، گرسنگی و قحطی بود.

گرانمایه بیان داشت: تولید کالاهای مصرفی با دوام، جدید، پرثمر، ایمن، ارزان و فراوان از ویژگی‎های استفاده از نانوتکنولوژی است بنابراین نانوفناوری نه تنها بخشی از آینده است بلکه تمام آینده را در برمی‎گیرد.

**********

معاون دانشگاه پیام‎نور گلستان:
استفاده از فناوری‎های نوین یک فرصت تاریخی برای کشورهای توسعه‎نیافته است

معاون دانشگاه پیام‎نور گلستان گفت: استفاده از فناوری‎های نوین یک فرصت تاریخی برای کشورهای توسعه‎نیافته است.

 

مجتبی عقیلی ظهر امروز در کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو که به همت دانشگاه پیام‎نور شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: در پایان قرن گذشته و ابتدای قرن حاضر که شبکه اینترنت، فضای مجازی، استفاده از انرژی‎های نو، غیرفسیلی و نانوتکنولوژی مطرح شد یک فرصت تاریخی برای کشورهای توسعه‎نیافته فراهم شد.

وی تصریح کرد: بنا به دلایل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... جهان به طبقات مختلفی تقسیم‎بندی شد، ورود اینترنت مسابقه تاریخی را ریست کرد و همه را در یک صف قرار داد.

معاون دانشگاه پیام‎نور گلستان با بیان اینکه نمی‎توان فرصت از دست رفته 300 ساله کشورهای توسعه نیافته را با کشورهای توسعه‎یافته مقایسه کرد، یادآور شد: در حال حاضر بزرگترین شرکت‎های نرم‎افزاری در هند است.

عقیلی، برگزاری این همایش را به فال نیک گرفت و گفت: این کنفرانس در جایگاه خود ارزشمند است اما باید تلاش کرد که این کنفرانس دانشگاهی به سطح ملی و بین‎المللی ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه همه رشته‎ها با نانوتکنولوژی در ارتباط است ابراز امیدواری کرد: با آوردن دوره‎های ارشد و دکترا در این حوزه به استان بتوانیم توانایی‎های دانشجویان که سرمایه‎های ملی و اجتماعی هستند به منصه ظهور و بروز برسانیم.

به گزارش فارس، 270 مقاله به دبیرخانه علمی علوم و فناوری نانو ارسال شد که با تائید هیئت داوران 148 مقاله پذیرش شد که از این تعداد 16 مقاله به صورت سخنرانی در این کنفرانس یکروزه در دو نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است.

امور اجرایی همایش علمی از اسفند سال 1392 آغاز شد و تا برگزاری همایش فعالیت‎هایی از قبیل دریافت مجوز برگزاری از دانشگاه، راه‎اندازی دبیرخانه همایش، طراحی و تهیه سایت همایش، ارائه فراخوان مقاله، انجام امور تبلیغاتی، دریافت مقالات و داوری آن انجام گرفت.

کنفرانس علمی علوم و فناوری نانو  به همت دانشگاه پیام‎نور شهرستان گرگان از صبح امروز در تالار شهید مطهری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان آغاز به کار کرد و عصر امروز با معرفی بهترین مقالات به کار خود پایان می‎دهد.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.