1396-05-18 19:05
3849
0
42533
کشمکش ها از گرگان به تهران رسید ؛

مشاجره لفظی مدیر کل شیلات گلستان و مدیر یک شرکت خصوصی در تهران/ لجبازی ها بر سر واگذاری ها در سایت میگو گمیشان تا کجا ادامه دارد؟ + سند

 قصه پرغصه شرکت تعاونی پرورش ماهی گرمابی حاشیه اترک در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید ملی و اشتغال روز بروز بغرنج تر می شود تا جاییکه به درگیری لفظی مدیر کل شیلات گلستان و مدیر عامل این شرکت در سازمان شیلات ایران کشیده شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ چند ماه پیش بود که به دلیل عدم اجرای تعهدات لازم از طرف آب منطقه ای گلستان به این شرکت تعاونی در خصوص تامین حق آبه برای پرورش ماهی در حشایه اترک در شرق گلستان با ساتفاده از حوزه آبریز رودخانه اترک خراسان شمالی ، این شرکت تعاونی که متشکل از 14 شرکت و 1200 نفر اشتغالزایی و ارزش افزوده سالانه 28 میلیارد تومان  بوده دچار ورشکستگی شد .

مدیران این شرکت نیز بنا به عدم اجرای قرارداد توسط آب منطقه ای به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کردند تا حداقل خسارتهای خود را طی این سالها دریافت کنند . جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک 30 فروردین ماه با مدیریت دکتر امیرحسنخانی نایب رئیس این کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه قره جه طیار نماینده گنبد کاووس ، اکبری و قربانی نمایندگان بجنورد ، انجم شعاع معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو ، ربیعی معاون اقتصادی استانداری گلستان ، علی نیا معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی ، نظری و علوی مدیران آب منطقه ای گلستان و خراسان شمالی ، فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان ، قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان ، مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و تدین مدیر عامل شرکت پرورش ماهی حاشیه اترک حضور داشتند .

در این جلسه اکثر اعضا متفق القول بودند که تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک به دلیل عدم تامین آب برای تولید ماهی که ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بوده است دچار آسیب و خسارت شده اند ، لذا باید راههایی برای جبران خسارت شناسایی و مورد پیگیری دستگاههای ذیربط قراربگیرد .

مصوبات کمیسیون اصل نود چه بود که اجرا نشد ؟

1 - استانداری گلستان نظرات مدیریتهای ذیربط استان را در خصوص وقوع خشکسالی و متعاقبا عدم تامین آب مصرفی شرکتهای پرورش ماهی اخذ نماید .

2 - استانداری گلستان پس از تایید تاثیر خشکسالی در کاهش میزان آب و عدم تامین آب مصرفی شرکتهای پرورش ماهی برآوردی از میزان خسارت های وارده به شرکتهای مذکور را تعیین نماید .

3 - استانداری گلستان طی مکاتبه ای با وزیر کشور نسبت به انعکاس موارد فوق و درخواست پرداخت خسارتهای وارده مالی به تولید کنندگان ماهی از طریق ستاد بحران آن وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم را به عمل آورد .

4 - وزیر محترم نیرو طی نامه ای به وزیر کشور نسبت به انعکاس موارد فوق و درخواست پرداخت خسارتهای وارده مالی به تولید کنندگان ماهی از طریق ستاد بحران وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه اقدام لازم را به عمل آورد .

لجبازی ها همچنان ادامه دارد

اما بعد از این جلسه و با گذشت چند ماه هنوز استانداری گلستان نتوانسته جواب قانع کننده ای به سازمان شیلات ایران بدهد و مدیر کل شیلات استان گلستان نیز بنا ندارد تا برای جبران خسارتهای این شرکت، بخش هایی از سایت میگو گمیشان را در اختیار این شرکت بگذارد .

کشمکش های دو طرف این روزها به درجه بالایی رسیده تا جاییکه روز گذشته رضا تدین مدیر عامل این شرکت با سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان در دفتر بازرسی سازمان شیلات ایران در تهران با هم به مشاجره لفظی پرداختند .

مشاجره لفظی در تهران

قدس علوی که برای دیدار با رئیس سازمان به تهران رفته بود در پی تماس های متعدد مسئول بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و مسئول بازرسی سازمان شیلات ایران مجبور به رودرویی با تدین مدیر عامل شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک می شود .

در این فضای نه چندان آرام قدس علوی بر خلاف سخنان گذشته خود می گوید که این شرکت در طی این سالها تولید داشته و در اولویت این سازمان قرار ندارد که در این لحظه رضا تدین با استناد به نامه های گذشته به وی متذکر می شود که خلاف واقع می گوید اما مشاجره بین این دو بالا گرفته و نهایتا با رفتن قدس علوی خاتمه می پذیرد .

همچنین در این دیدار ناخواسته قدس علوی می گوید سد چایلی برای این شرکت در شرق گلستان ساخته می شود که در همان لحظ در تماس با یک منبع مطلع عنوان شد اگر تمام بودجه ها هم به موقع برسد ساخت این سد بیش از 5 سال طول می کشد و هدف این سد هم این شرکت تعاونی نیست .

بنظر می رسد قدس علوی مدیر کل شیلات استان پای خود را در یک کفش کرده و قصد ندارد به این شرکت که از بدعهدی آب منطقه ای و استان همسایه بنا به شواهد و مستندات متضرر شده ، کمک کند ، در حالیکه استاندار گلستان ، معاون اقتصادی و منابع انسانی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، رئیس امور اراضی ، آب منطقه ای و همه ارگانها بجز مدیر کل شیلات تمایل دارند با جایگزینی این شرکت در سایت میگو از بار خسارتهای مالی که باید به این شرکت پرداخت کنند ، رها شوند .

همچنین طی این مدت دستگاههای متعددی نظیر سازمان بازرسی استان ، کمیسیون اصل نود ، بازرسی سازمان شیلات ایران و ... نیز از مدیر کل شیلات استان در این خصوص توضیح خواسته اند که جوابی تاکنون داده نشده است .

0001

0002

صورتجلسه کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص جبران خسارتهای شرکت تعاونی

0003

0004

نامه استاندار گلستان به وزیر نیرو در خصوص جبران خسارتهای این شرکت

0006

نامه استاندار گلستان به وزیر کشور در خصوص جبران خسارتهای این شرکت

0005

اذعان خود مدیر کل شیلات به خسارتهای این شرکت و توقف کار

photo 2017 06 11 17 06 01

789789

photo 2017 08 09 17 51 21

photo 2017 08 09 17 51 49

photo 2017 08 09 17 52 08

4126

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.