1395-04-05 08:58
1054
0
34099
مدیرکل اوقاف استان گلستان:

شب قدر فرصتی برای قدر بخشیدن به اعمال است/ هزینه حج را صرف امور خیر کنید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه تنها چیزی که پس از مرگ برای انسان خواهد ماند اعمال نیک و خیر هستند، گفت: شب قدر فرصتی برای قدر بخشیدن به اعمال است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در امامزاده عبدالله گرگان گفت: شب قدر شب شب زنده داری است، شبی است که هر انسانی سعی دارد با هر وسیله ای خود را به خدا برساند.

وی افزود: یکی با زیارت، یکی با دعا، یک نفر با قرآن و یک نفر با خادمی کردن، به هر طریق هر فردی از جهات گوناگون می خواهد از فرصت شب قدر بهره ببرد تا مبادا که این شبی که برتر از هزاران ماه است تمام شود و آنها در خسران بمانند.

سهرابی با بیان اینکه بهتر است اعمال شب قدر را بجا آوریم، متذکر شد: یکی از اعمال مهم و بسیار توصیه شده ی شب قدر گفتن ذکر «استغفرالله» است، استغفار کردن در شب قدر به این معنا نیست که حتما ما آدم های بسیار گنهکاری هستیم، منقبت این ذکر مانند ذکرهای «الله اکبر» و «لا اله الا الله» است، پیامبر اعظم (ص) نه تنها دیگران را به گفتن این ذکر توصیه می فرمودند بلکه خودشان در مقام عصمت نیز مدام در درگاه خدا استغفار می کردند.

مدیرکل اوقاف استان گلستان بر طلب آمرزش و بخشش در شب های قدر تأکید کرد و گفت: خداوند ارحم الراحمین است و دست محبت بر سر بندگان دارد و هیچگاه دست رد به سینه آنان نمی زند، خدایی که مشرکان و کافران را نیز می بخشد محال است که بنده ای را که دست به درگاه وی بلند کرده و کسی را جز خدا ندارد بی جواب بگذارد.

وی در خصوص اعمال شب قدر و قرآن به سر گرفتن نیز اظهار کرد: قرآن به سر گرفتن واسطه قرار دادن این کتاب مبین و آسمانی و ائمه اطهار (ع) است تا نهایتا خداوند جواب ما را بدهد، قرآن به سر گرفتن یعنی اگر من به تنهایی قابل نیستم در درگاه الهی، ائمه (ع) را واسطه قرار می دهم که به عظمت این بزرگان حاشا که خداوند دیگر دست ردی بر سینه شخصی بزند.

سهرابی عظمت الطاف خداوندی و قدر رحمت و منزلت الهی را با روایتی از پیغمبر اعظم (ص) شرح داد و عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به خداوند فرمودند که امت من را در قیامت کیفر نکن که خجل شوند و این اجازه را بده که خود من کیفرشان را بدهم، اما خداوند پاسخ داد من خودم به گونه ای امتت را کیفر خواهم کرد که هیچکس حتی تو نیز باخبر نشوی؛ خداوند تا این اندازه مرحمت دارد و حتی راضی به شرمندگی بنده اش نزد پیغمبر (ص) نیز نیست، چنین خدایی بی شک شایسته بندگی کردن است.

مدیرکل اوقاف استان گلستان ادامه داد: وقتی بنده ی خدا با دریای لطف بی کران الهی مواجه می شود باید تسلیم و فرمانبردار شود که این فرمانبرداری نیز به نفع خود بندگان است چرا که بی شک با خلاف و انحراف بنده ای چیزی از کرامت و بزرگی خداوند کاسته نمی شود بلکه این تسلیم امر الهی شدن عاقبت خود بنده را تضمین کرده و او را به سعادت دنیوی و اخروی می رساند.

وی در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه مرگ یک سرنوشت حتمی است و باید از فرصت شب قدر برای جمع آوری توشه برای قیامت استفاده کرد، متذکر شد: انسان موقع مرگ سه چیز را صدا می زند، اول اموالش را صدا می زند اما اموال وی فقط خرج دفن و کفنش خواهند شد، دوم فرزندش را صدا می زند اما فرزند نیز به برگزاری ختمی برای اولیا بسنده می کند اما سومین مورد، اعمالش هستند که در همه جا با وی خواهند بود.

سهرابی با بیان اینکه اعمال نیک بهترین چیزی است که در آخرت به داد انسان خواهند رسید، متذکر شد: بعد از اینکه آل سعود ملعون آن اتفاقات ناگوار را رقم زد بسیاری از هم وطنان هزینه سفر حج خود را صرف امور خیریه ای نظیر وقف برای نیازمندان کردند که این ثوابی دو چندان نسبت به حج خواهد داشت.

علی (ع) جامع تمام محسنات است

مدیرکل اوقاف گلستان در بخش پایانی صحبت هایش به ذکر فضایل امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و گفت: هر آنچه مولا در زندگی خود توانست انجام دهد از قرآن کریم است و بهترین کسی هم که توانست تفسیر قرآن کند علی ابن ابی طالب (ع) است.

وی افزود: در روایت است که هر یک از 124هزار پیامبر یک ویژگی مخصوص اعم از حبیب الله، خلیل الله و امین الله داشتند اما تمامی این ویژگی در حضرت امیرالمومنین علی (ع) وجود داشت، از عبادت گرفته که حتی متوجه کشیدن تیر از پا موقع نماز نمی شوند تا کمک به محرومین که با آنهمه بزرگی و عظمت باز در برابر یتیمان به زاری اشک می ریختند.

سهرابی خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه والایی که امام علی (ع) داشتند خیلی ها به کینه و عداوت با مولا پرداختند که حتی هنوز نیز این کینه ها و بغض ها را در گروه های تکفیری می بینیم که چگونه تیغ کششیدند تا فرزندان علی، شیعیان علی و محبان علی (ع) را از صحنه روزگار بردارند؛ بی شک هر روز که می گذرد برای ما صحنه امتحان است که اگر در زمان علی (ع) نبودیم می توانیم امروزمان را با آن زمان تطبیق دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.