1394-06-09 09:41
1604
0
19830
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان:

شركت گروه نمايش گرگان در هفدهمين جشنواره كشوري تئاتر آئينی سنتي + تصاوير

رئيس اداره فرهنگ و ارشاداسلامي گرگان از حضور نماينده تئاتر گرگان در هفدهمين جشنواره كشوري تئاتر آئين سنتي خبرداد.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام يعقوب مهدوي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گرگان در خلال اجرای تئاتر «عروسي خان مظفر» در تالار مهراب تهران ، افزود : گروه نمايش سنتي گرگان با عنوان نمايش "عروسي خان مظفر" به كارگرداني غلامعلي رضايي به عنوان نماينده تئاتر گرگان در اين جشنواره حضور دارند .

وي با اشاره به اينكه هنرمندان و پيشكسوتان تئاتر گلستان در اين نمايش حضور دارند ، گفت: اين گروه نمايش روز گذشته براي اجرا به روي صحنه رفته و با استقبال گسترده اي كه از اين نمايش شد علي رقم اينكه قرار بود يك بار اجرا شود ولي دوباره اجرا شد تا علاقمندان بتوانند از اين نمايش استفاده نمايند.

مهدوي اذعان داشت: با ورود تئاتر به مفهوم غربی و مدرنیسم متاسفانه این نوع نمایش ها به دست فراموشی سپرده شدند و این در حالیست که اغلب نواها، نغمه ها، گوشه ها و موسیقایی ایرانی و آداب و رسوم، فرهنگ و سنن، مثل و متل گذشته ما در سینه و بستر این نمایش ها پنهان است.

وي با اشاره به اينكه هر کس از فرهنگ گذشته و پیشینه فرهنگی اش جدا شود قطعا با آسیب هویتي و بحران مواجه خواهد شد، تصریح کرد: این اتفاق در دنیای امروز با این همه مفهوم و نشانه ها دور از ذهن نخواهد بود.

NAMAYESH-GORGANI

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

NAMAYESH 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.