1393-08-02 06:34
2224
0
4774

نوروزی: از انتقاد به عدم واگذاری اعتبار بازسازی خسارات سیل تا تربیت کاردان آچار به دست

 نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در جلسه مجلس درباره عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی خسارات سیل، نرخ کم خرید گندم و سویا، بی توجهی به جاده ابر و بیکاری جوانان علیرغم پتانسیل این شهرستان به رییس جمهور و وزرا تذکر داد.

به گزارش گلستان ما ، رحمت‌اله نوروزی در نشست علنی روز چهارشنبه 30 مهر مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌ دستور خود با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: در آستانه ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حسین ابن علی (ع) که درس بزرگی به بشریت در همه عرصه‌ ها و نسل‌ها ارائه کرد باید گفت در این برهه حساس تاریخی که وجود کافران و مستکبران جهانی و صهیونیست غاصب و تا بن دندان مسلح در عرصه جهانی به ویژه خاورمیانه به دنبال نابودی ملت مسلمان و چپاول منابع عظیم هستند، مفهوم شهادت و پیروزی خون بر شمشیر نمایان‌تر شد و علیرغم ددمنشی آمریکای جنایتکار و حامیان آنها از جمله داعش و حمله به کشورهایی مانند عراق، سوریه و بمباران‌های غزه که جنایت وحشتناک آنها جز استحصال و درماندگی ایادی استکبار نیست، نقش ارزشمند آیت‌الله سیستانی بود که توانست وحدت ملی را به ارمغان آورد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فتنه‌ای که می‌رفت خون زیادی بریزد، خنثی کرد. لذا باید تلاش کرد تا میراث گرانبهای شهدا و امام عزیز و ولایت فقیه به‌عنوان ستون خیمه جهان اسلام را تقویت کنیم.

تاکنون هیچ اعتباری برای بازسازی خسارات سیل علی آبادکتول توزیع نشده

وی در ادامه به مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: به رئیس جمهور درخصوص سیل اخیر خردادماه در استان گلستان و خصوصاً شهرستان علی‌آباد کتول، دهانه زرین‌گل و دهانه محمدآباد کتول تذکر می‌دهم که علیرغم حضور آقایان نوبخت، محسنی اژه‌ای و دیگران و مشاهده آنها نسبت به آسیب‌های محصولات کشاورزی، راه‌ها و آبراه‌ها هیچ اقدامی انجام نشده و در توزیع اعتبارات لازم عمل نکرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: ما انتظار داریم براساس نظر دستگاه‌های اجرایی جمع‌بندی‌های لازم انجام شود، زیرا حوزه انتخابیه من دچار خسارت دهها میلیارد تومانی شد ولی با توجه به اینکه ما هر روز در معاونت برنامه‌ریزی دولت هستیم، ولی هنوز اقدامی انجام نشده و لازم است دولت هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به فارغ‌التحصیلان بیکار مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در استان گلستان و رو به افزایش بودن آنها تصریح کرد: به آقای رئیس جمهور و وزرای تعاون و صنعت تذکر می‌دهم زیرا ناامیدی و یأس در جوانان روز به روز بیشتر می‌شود و تاکید کارگروه اشتغال به ریاست آقای رئیس جمهور با عدم همکاری بانک‌های عامل مواجه شده و منابع و مصارف را مطرح می‌کنند.

بجای تولید فارغ التحصیلان بیکار ، کاردان های آچاربه دست تربیت کنیم

دبیرمجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه آمار بیکاران روز به روز افزایش پیدا می‌کند، تقاضا کرد: به جای آنکه فارغ‌التحصیلان بیکار تولید کنیم، تکنسین و کاردان‌های آچار به دست در آموزش و پرورش، مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تربیت شود.

نرخ خرید لوبیا و سویای کشاورزان مقرون به صرفه نیست

نوروزی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی عمومی و کارآفرینی تخصصی، به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد و گفت: درخصوص خرید لوبیا و سویا با توجه به هزینه تمام شده نرخ آن پایین است و مقرون به صرفه نیست.

به مشکل جاده ای علی آبادکتول توجه شود

وی خطاب به رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: مشکل جاده‌ای علی‌آباد کتول که از دولت ششم مطرح بود،‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

تذکر نوروزی به وزیرکار و تعاون، وزیر نیرو و رییس سازمان گردشگری

نوروزی به وزیر کار درخصوص توزیع سبد کالا میان کارگران، اقشار آسیب‌پذیر و مستمندان، به وزیر نیرو در مورد سد محمودآباد کتول، به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره سهم گلستان از جشنواره اقوام و سهم نیم درصدی از تولید ناخالص ملی و عدم توجه به توانمندی استان و اشتغال مولد و پایدار در حوزه گردشگری و صنایع دستی تذکر داد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی استان گلستان قدمت 7 هزار ساله دارد، تصریح کرد: دنیا تشنه خرید محصولات و صنایع دستی هنرمندان است و در اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند.

نوروزی اذعان داشت: بیشترین شاخص‌ها در مورد هنر و صنایع دستی است چرا که صادرات آن ارزآور است و تکنولوژی آن نیز کمتر وابسته به خارج است و ارزش افزوده آن 240 برابر است.

گردشگری ما بجای گفتاردرمانی به حمایت درمانی نیاز دارد

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه یک فرصت شغلی در صنایع دستی 5 میلیون تومان می‌خواهد ولی در حوزه‌های دیگر بین 150 تا 200 میلیون تومان نیاز دارد، ادامه داد: شهرستان علی‌آباد کتول به ‌عنوان رنگین‌کمان اقوام کشور فرصت خوبی در اختیار دارد که امیدوارم به جای گفتار درمانی، حمایت درمانی از گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی را در راستای اشتغال مولد مدنظر قرار دهد.

نوروزی در پایان رتبه علی‌آباد کتول در صنعت را 28،‌ در کشاورزی 13، در بیکاری با اشتغال ناقص 28 دانست و سهم گردشگری آن را نیز نیم درصد توصیف کرد و خواستار حمایت جدی از این حوزه ها در شهرستان و استان شد./ خانه ملت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.