1398-04-23 14:54
667
0
64371
رئیس مور مراتع منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

تولید 1/5 میلیون اصله نهال از اعتبارات صندوق توسعه ملی در گلستان

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از یک میلیون و500 iزار اصله نهال مرتعی و بیابانی تولید می شود.

به گزارش گلستان ما؛ تاج قلی فرهنگ دوست عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال قرارداد مربوط به تولید یک و نیم میلیون اصله نهال در ایستگاه های تولید بذر و نهال استان گلستان منعقد شد.

وی با بیان اینکه تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از بهره برداران مراتع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مراتع وابسته است، افزود: تولید و کشت نهال مرتعی گامی موثر در جهت افزایش تولید علوفه و ارتقاء توان معیشتی دامداران است که علاوه بر آن افزایش سطح تاج پوشش، کاهش فرسایش و هدر رفت خاک نیز محقق می گردد.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: در استان گلستان 862 هزار هکتار مرتع وجود دارد که بیش از 300 هزار هکتار آن در معرض بیابانی شدن قرار دارد و این نیاز اجرای پروژه های اصلاح و احیاء را دو چندان می کند.

وی افزود: نهال های تولیدی از گونه های آتریپلکس هالیموس، لنتی فورمیس و گونه های بومی منطقه خواهد بود که در سطح دو هزار و 500 هکتار از مرتع شهرستان های گنبد، مراوه تپه و آق قلا کشت شده است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.