1398-02-31 08:14
467
0
63368
در جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان اعلام شد؛

پوشش 100 درصدی طرح سنجش نوآموزان در گلستان /آغاز سنجش در خردادماه/پیش بینی فعالیت 21 پایگاه در استان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان از آغاز سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان استان گلستان درخردادماه و نوبت دهی از 25 خردادماه خبرداد.

به گزارش گلستان ما، احسان گوهری راد  امروز در جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان ضمن تقدیر از اجرای مطلوب طرح سنجش در سال تحصیلی گذشته اظهار کرد: یکی از کارهای مفید و پرثمر در استان اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است که تدوام و پوشش 100درصدی داشته است.

وی افزود: در طرح سنجش با توجه به ارزیابی های دقیق شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و ارزیابی مقدماتی سلامت عدالت آموزشی برای خانواده و دانش آموزان محقق می شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: به منظور پیگیری مواردی که در حوزه سلامت حائز اهمیت  است لامز است با معاونت بهداشت علوم پزشکی استان نشست های تخصصی برگزارشده و در خصوص  فراهم سازی وسایل و امکانات پایگاه های سنجش اقدام و معاینات عمومی و پزشکی با همکاری مرکز بهداشت استان انجام شود.

گوهری راد بیان کرد: ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها باید نهایت همکاری جهت اجرا، پیگیری، اطلاع رسانی و پشتیبانی از طرح سنجش را داشته باشند.  

در ادامه عباس خانعلی به ارائه گزارش طرح سنجش در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته 38 هزار 789 نفر در طرح سنجش مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، دید رنگ تست گفتاری، قد، وزن و توده بدنی، قد به سن، اختلال پوست و مو، دهان و دندان و وضعیت حرکتی قرار گرفتند.

تشریح طرح سنجش نوآموزان درسال تحصیلی جدید

دبیر طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ادامه داد: در این طرح 2 هزار و 379 نفر دیر آموز شناسایی شده و 310 نفر به مدارس استثنایی و 40 نفر به بهزیستی معرفی شدند.

خانعلی از فعالیت 21 پایگاه در سطح استان در سال جاری خبرداد و افزود:  نسبت به سال گذشته 3 پایگاه در شهرهای بندر گز، مزرعه کتول و شهر فراغی فعال شده و کلاس های آموزشی عوامل اجرایی پایگاه سنجش بعد از ماه مبارک رمضان تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان اضافه کرد: نوبت گیری از سوی والدین از 25 خرداد آغاز و از یکم تیرماه تا 24 مرداد پایگاه های سنجش دایر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: جامانده ها نیز از 2 شهریور تا 14 شهریور غربالگری شده و  سنجش سلامت پیش دبستان از 24 شهریور آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.