1397-07-26 09:58
1980
0
57945
سخنگوی شرکت گاز استان گلستان خبر داد؛

محاسبه تعرفه مشترکین گاز در گلستان بر مبانی مناطق سردسیری

سخنگوی شرکت گازاستان گلستان از محاسبه تعرفه شرکت گاز استان گلستان بر مبنای فصول سرد سال خبرداد.

به گزارش گلستان ما، سید جلال ابوالقاسمی در گفتگو با پایگاه خبری گاز گلستان در این رابطه گفت: از 16 آبان ماه سال جاری تعرفه شرکت گازاستان گلستان برمبنای فصول سرد سال محاسبه می‌شود

وی افزود: براساس تقسیمات مناطق آب وهوایی و اعلان پژوهشکده هواشناسی کل کشور، استان گلستان دارای 2 اقلیم آب و هوائی 3 و 4 می باشد که برابر اقلیمهای تعیین شده قیمت یک متر مکعب گاز در هر دامنه مصرف مشخص شده است.

ابوالقاسمی ادامه داد: با توجه به میزان مصرف گاز در فصول مختلف، شرکت ملی گاز ایران فصول سال را به گرم و سرد تقسیم کرده است که نرخ گاز دو فصل اشاره شده متفاوت می باشد.

سخنگوی شرکت گازاستان گلستان اذعان داشت: با توجه به سرد شدن تدریجی هوا و پلکانی بودن بهای گازمصرفی مشترکین ، از تاریخ 16 آبان ماه محاسبه نرخ گاز براساس فصول سرد سال اعمال خواهد شد که این روند تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: در فصل سرد قیمت هر مترمکعب گازخانگی استان در 2 اقلیم تعریف شده و بصورت پلکانی بر اساس میزان مصرف تعیین می شود که حداقل آن از 414 ریال برای دامنه کم مصرف شروع و برای دامنه مصرفی بالای 1200 متر مکعب قیمت به 4830 ریال می رسد.

سخنگوی شرکت گازاستان گلستان گفت: دمای محاسبه استاندارد یا رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد تعریف شده که مشترکین گرامی دقت داشته باشند کاهش یک درجه دما سبب کاهش ۶ درصد در مصرف گازمی شود که با رعایت آن به میزان 10 درصد هزینه گاز بهاء کاهش خواهد یافت.

وی در پایان توصیه کرد: با صرفه جویی و مدیریت بهینه در مصرف گازطبیعی از افزایش هزینه گازبهاء جلوگیری بعمل آید.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.