1396-09-15 06:53
487
0
47451
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی/ شناسایی 600 کودک مبتلا به اوتیسم در کشور/ گلستان از 16 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی معلولان 4 میلیارد تومان را جذب کرده است

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در طرح غربالگری اوتیسم 600 کودک مبتلا به اوتیسم شناسایی شده است.

به گزارش گلستان ما ؛  انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی اظهار کرد: در راستای شناسایی بهتر بیماران اوتیسم در کشور سامانه‌ای در سازمان بهزیستی راه‌اندازی شد که خانواده‌ها از طریق پاسخ به پرسشنامه‌ها می‌توانند متوجه شوند کودکشان مبتلا به اوتیسم است یا خیر.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح 25 هزار نفر از این سامانه استفاده کرده که 600 کودک مبتلا به اوتیسم در کشور شناسایی شد.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: طرح غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج در کشور اجباری شد که با اجرای این طرح از تولد 30 هزار کودک معلول در سال جلوگیری می‌شود.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شنوایی‌سنجی کودکان در گلستان 80 درصد این کودکان در طرح شنوایی‌سنجی مورد غربالگری قرار گرفتند که باعث شناسایی به موقع و انجام اقدامات درمانی برای این کودکان می‌شود.

*گلستان از 16 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی معلولان 4 میلیارد تومان را جذب کرده است

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هر سال مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی افزایش خواهد یافت که به طور قطع این امر برای مستمری سال آینده اعمال می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: برای اشتغالزایی معلولان 900 میلیارد تومان در بودجه دیده شده که 16 میلیارد تومان آن سهم استان گلستان است.

محسنی‌بندپی گفت: در این میزان، استان گلستان موفق به جذب بیش از 4 میلیارد تومان آن شده که امیدواریم در آینده با اقدامات خوب بهزیستی استان بتوانند کل اعتبار را جذب کرده و در راستای اشتغالزایی معلولان عزیز استفاده کنند./فارس

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.