1396-07-20 08:30
584
0
45163
با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش در گرگان؛

شناسنامه مهارتی دانش آموزان گلستانی رونمایی شد

معاون وزیرآموزش و پرورش از رونمایی شناسنامه مهارت فنی و حرفه ای، طرح مهارت آموزی برای 75هزار دانش آموز متوسطه اول گلستانی خبرداد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "علی زافشان" در اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گرگان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: دانش آموزان طی یک دوره آموزشی سه ساله و در پایان دوره متوسطه اول با یک مهارت حرفه ای در 4 حوزه ی صنعت،خدمات،هنر و کشاورزی آشنا خواهد شد.

وی افزود: آموزش مهارت، یک مطالبه ملی از همه دستگاه های آموزشی کشور است و در اسناد بالادستی تاکید شده که همه ی دانش آموزان از دوره ی ابتدایی تا پایان دوره متوسطه باید یک مهارت را یاد بگیرند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در استان گلستان از شناسنامه مهارتی ویژه 75هزار دانش آموز متوسطه اول از پایه ی هفتم تا نهم رونمایی شد که در این شناسنامه نوع مهارت و میزان ساعت حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای،ثبت می شود

زرافشان گفت: این طرح با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان اجرا می شود و هر دانش آموز دوره اول متوسطه باید یک شناسنامه داشته باشد که ضمن ثبت اطلاعات مهارت و ساعت دوره گذرانده شده، وی را با کار، کارکردن و مهارت و بازار کار آشنا خواهد کرد.

وی افزود: با این روش دانش آموزان پس از اتمام پایه ی نهم، با آگاهی بیشتری میتوانند، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این طرح با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان اجرا می شود و انتظار می رود در پایان دوره آموزشی 3 ساله، دانش آموزان با حوزه های کسب و کار و خلاقیت آشنا شوند.

زرافشان یادآورشد: اطلاعات داخل این شناسنامه در سامانه آموزشی فنی و حرفه ای ثبت خواهد شد و دانش آموزان متوسطه اول باید در یکی از 4 حوزه ی صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی مهارت های لازم را کسب و با بازار کار و فرهنگ کار و کارآفرینی آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.