1396-10-04 18:58
1004
0
48273
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس خبر داد؛

کشتار روزانه 170 راس دام در گنبد/ احداث کشتارگاه صنعتی الزامی است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه بررسی احداث کشتارگاه صنعتی در گنبدکاووس از کشتار متوسط روزانه 170 دام در این شهرستان خبرداد که این میزان کشتار در مقایسه با شهرستان های همجوار عدد قابل توجهی است و بر لزوم احداث کشتارگاه صنعتی تاکید دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، کشتارگاه صنعتی گنبدکاووس که کلنگ آن در هفته دولت زده شد، به علت برخی موانع پس از 3 ماه هنوز پیشرفتی نداشته است و در جلسه ای که امروز در فرمانداری ویژه گنبد برگزار شد، برخی موانع و راهکار رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه انتقال موقت کشتار برای تامین گوشت مصرفی شهرستان به مکانی در شهرستان آزادشهر مورد بررسی قرار گرفت.

فرهاد شیبک با اشاره به برخی مشکلات بهداشتی کشتار سنتی و عدم استفاده بهینه از کشتار که تنها گوشت آن مورد استفاده قرار می گیرد گفت: تنها کشتارگاه سنتی فعال در استان در حال حاضر تنها در گنبدکاووس است و برای انتقال کشتارگاه به آزادشهر بازدیدی از این مکان پیشنهادی انجام شد که البته نگرانی های در این رابطه وجود دارد.

شیبک افزود: نبود شرایط کافی در آزادشهرممکن است شهرستان را به سمت کشتار بدون مجوز سوق دهد و همچنین وجود برخی نگرانی های صنفی از بابت اجرای طرح و مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی ممکن است زمان اجرا را به دو سال بکشاند اما تلاش ما بر اجرای هر چه زودتر این مسئله با رفع موانع است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی که در حال حاضر در کشتارگاه شاهد هستیم ، دستگاههای مرتبط پیشنهادات مختلفی از جمله ایجاد پیش سردکن،تامین آب،مشکل کمبود فضا،ایجاد اسطبل و بهاربند، شرایط بهداشتی، نصب چشمه های توری و ایجاد چاه دفعی و ... داشته اند که در احداث کشتارگاه جدید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه سرمایه گذاران حاضر نیز با اشاره به اینکه کشتار سنتی توجیه اقتصادی ندارد و این کشتارگاه با ظرفیت کشتار روزانه هزار راس دام سبک و 100 راس دام سنگین ، نیاز منطقه را تامین می کند. 

این سرمایه گذار بخش خصوصی انحصار کشتار در یک بخش و سوء مدیریت دانست که با عدم رعایت مسائل بهداشتی ممکن است دامپروری ما را تهدید کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.