1394-07-12 11:56
4068
1
21458
از عکس های یادگاری تا آرزوی شهادت؛

لحظه های ناب قاریان گنبدی در کنار محسن حاج حسنی + تصاویر

شهید محسن حاجی حسنی کارگر یکی از قاریان بین الملی کشور بود که در فاجعه ناگوار منا ندای پروردگار را لبیک گفت و جان را به جان آفرین در راه جهاد با نفس تسلیم کرد،که حضور این قاری در کرسی های تلاوت شهرستان گنبدکاووس خاطرات و لحظه های نابی را برای قاریان گنبدی رقم زده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه،مرحوم حاجی حسنی سفرهای متعددی  جهت شرکت در کرسی های تلاوت به استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس داشته که در این میان تلاوت در مراسم شب وداع با ۲ تن از شهدای غواص آخرین حضور این قاری بین المللی در شهرستان بوده است که این تلاوت با استقبال باشکوه مردم روبرو شد.

photo_2015-10-04_06-58-23

حامد خدابخشی از دوستان حاجی حسنی و یکی از قاریان شهرستان از خاطرات خود با حاجی حسنی اینچنین می گوید:دوسال پیش بود که به مشهد  رفتم و به ایشان زنگ زدم برای زمان جلسات و محافل که ایشان با وجود مشغله زیاد ادرس محل اقامت ما را گرفتند و ما را به سوئیتی که در طبقه پایین آن مسجدی قرار داشت، بردند و به مسئول آنجا گفتند که اینها دوستان ماهستند و در اتاقی مناسب اسکان بدهید و کلی سفارش ما را کردند.

photo_2015-10-04_05-06-01

وی در صحبت هایش می افزاید:چند روز قبل از حرکت ایشان به مکه باهم در یک محفل قرانی حضور داشتیم  که ایشان به تازگی از رهبری انگشتری هدیه گرفته بودند،که من گفتم:چه انگشتر زیبایی و ایشان با لبخندی گفت:” انگشتر را در دستانت بزار تا من عکس بگیرم ، یادگاری داشته باشی.”

photo_2015-10-04_05-04-57

خدابخشی از قاریان جوان گنبدی می گوید:سال ۹۳  توفیق داشتم که  با مرحوم  در مسابقات کشوری اوقاف درتبریزشرکت کنم ،ایشان در مسابقات دوم شدند و به مسابقات بین الملی مالزی اعزام شدند که توانستند نفر اول مسابقات مالزی را برای کشور  به ارمغان بیاورند.

یکی دیگر از قاریان گنبدی که افتخار آشنایی با استاد حاجی حسنی را داشته از او اینچنین برای ما می گوید:حاج محسن حاجی حسنی از همان دوران کودکی نزد برادران خود ازجمله حاج مصطفی حاجی حسنی برادر بزرگتر خود علوم تخصصی تلاوت قرآن را شروع کرد که امسال توانست نفر اول مسابقات مالزی شود.

رضا رنجبر قاری جوان گنبدی از خصوصیات حاجی حسنی  این چنین یادآور می شود: ایشان جوان متدین و دارای اخلاق بسیار خشوعانه و متواضعانه بود که هرکسی هم صحبت ایشان می شد بسیار شیفته اخلاق معنوی ایشان میشد.

photo_2015-10-04_08-38-12

رنجبر با اشاره به دوستی چندین ساله خود با حاجی حسنی می افزاید:‌ بنده چندین سالی هست که با این استاد بزرگوار در ارتباط بودم و حق استادی بر گردن بنده داشت، حاجی حسنی هر موقع من را می دیدید، می گفت:” مکمل علوم تلاوت باید عمل به قران باشد تا قاری به اوج تکامل الهی و معنوی برسد”.و اینکه ایشان توجه بسیار زیادی نسبت به احکام و تکالیف الهی از جمله ولایت فقیه، نماز، داشتند مثلا هرموقع که من خدمت ایشان می رسیدم، همینکه صدای اذان به گوش می رسید،حاجی حسنی می گفت: “جلسه را تعطیل کنیم بریم نماز بعد دوباره شروع میکنیم.”

وی در ادامه معتقد است که برای حاجی حسنی اصلا مقام اوردن در مسابقات مهم نبود بلکه باور ذهنی ایشان این بود که در هر قطعه ای از این زمین خاکی باید یک قاری خوب باشد.

رنجبر در ادامه می افزاید: ایشان از حس تلاوت معنوی بالایی برخوردار بودند که حتی بعضی اوقات باهم به محافل، جلسات و حرم مطهر امام رضا (ع) میرفتیم اشک از چشمان مستمعان در لحظات تلاوت وی جاری می شد.

photo_2015-10-04_05-10-38

رنجبر از خاطرات خود با حاجی حسنی می گوید: آخرین باری هم که باهم بودیم در محفل انس با قران شهرستان مینودشت بود که داشتیم در مورد سیاست ها و جنگهای که در حال حاظر به دست داعشی ها و تکفیری ها برپا است صحبت میکردیم که بنده به ایشان گفتم حاج محسن ایشالله بریم سوریه هم تلاوت کنیم هم بجنگیم که با لحن بسیار دلنواختی به بنده گفت:” انشالله سرانجام هم شهید شویم”.

photo_2015-10-04_07-04-50

او صحبتهایش را اینچنین ادامه می دهد: از به نظر بنده حاجی حسنی برای تبلیغ دین و بعد هم شهادت به دنیا آمده بود.

رنجبر مشاوره های استاد حاجی حسنی را یکی از عوامل کسب رتبه اول در مسابقات قرانی خودش می داند و یادآور می شود: در مسابقات که شرکت می کردم،ایشان  تلفنی مرا راهنمایی می کرد ،شاید زمان مکالمه ما در ان روزها به ۴۰ دقیقه هم می رسید و ایشان بنده را از دور همراهی میکردند که الحمدلله به لطف خدا و کمک این استاد بزرگوار رتبه اول را کسب کردم.

11

قاری جوان گنبدی می گوید:در کل  ایشان تمام زندگی اش وقف امورات قرآنی و مذهبی بود،که ان شالله شفیع ما در دنیا و اخرت باشد، برای ایشان وقت گذاشتن و پرداختن به علوم قرآنی یک ثواب و ثروت زیادی بود که حتی هرموقع که خدمت ایشان بودم چه صبح، چه شب باهم به منزل وی می رفتیم که ازجان و دل پذیرای آموزش علوم تلاوت بود.

در پایان رضا رنجبر این جمله را خطاب به قاری قرآن درگذشته فاجعه منا می گوید :”روحت شاد حاج محسن همیشه در قلب مایی”

6

گلستان ما، درگذشت حجاح فوت شده در فاجعه منا به خصوص استاد محسن حاجی حسنی قاری بین الملی قرآن کریم ر به عموم مردم ایران تسلیت گفته و برای بازماندگان آنها صبر عظیم را از خدای منان خواستار است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گلستان بلاگ

سلام . خداقوتباتشکر از مطلب خوب شما.این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.http://golestanblog.ir/%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%86%D8%A8%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%AD/موید باشیدیاعلی. التماس دعا

0
0
پاسخ
1394-07-12 14:29

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.