1396-10-07 10:55
964
0
48401
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان عنوان کرد؛

رشد 70 درصدی اعتبارات بودجه‌ای گمیشان/ گردشگری، صید و صیادی از اولویت‌های توسعه‌ای گمیشان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های آبزی‌پروری شهرستان گمیشان گفت: در سال جاری در بحث بودجه، شهرستان گمیشان رشد بیش از 70 درصدی را داشته است و این نشان از توجهات ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر توسعه‌یافته می‌باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، حسین پیشقدم در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان با اشاره به بحث لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: ویژگی‌های لایحه بودجه 1397 کشور کاهش اتکا به منابع حاصل از درآمدهای نفتی و گازی و اتکا بیشتر به منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی از اولویت‌های برنامه‌ای لایحه بودجه ۹۷ است تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر، بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای نفتی، اتکا به منابع داخلی و ثروت داخلی و توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی از اولویت‌های برنامه‌ای لایحه بودجه ۹۷ است تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر، بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه می باشد.

پیشقدم با اشاره به ظرفیت‌های آبزی‌پروری شهرستان گمیشان گفت: در سال جاری در بحث بودجه، شهرستان گمیشان رشد بیش از 70 درصدی را داشته است و این نشان از توجهات ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر توسعه‌یافته می‌باشد.

وی گردشگری، صید و صیادی و صنایع وابسته را نیز از اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان گمیشان عنوان کرد و گفت: باید براساس ترسیم نقشه راه مناسب این قابلیت‌ها را مدیریت و به خوبی استفاده کنیم.

پیشقدم به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بالای شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در آینده شهرستان گمیشان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان بر برنامه‌های در حال پیگری و انجام در خصوص راه‌اندازی ناحیه تخصصی شیلات، احداث بیمارستان، توسعه سایت میگو و ظرفیت‌های گردشگری مطالبی را بیان کرد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این جلسه اشتغال را از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: دولت در سال جاری ایجاد اشتغال فراگیر را در برنامه خود قرار داده است.

سعید مازندرانی افزود: وظیفه دولت ارائه تسهیلات و تسهیل‌گری و روان کردن فضای کسب و کار با در نظر گرفتن توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی توسعه مشاغل خانگی را از برنامه‌های دیگر دولت در جهت ایجاد اشتغال برشمرد و اضافه کرد: در سال جاری برای توسعه و راه‌اندازی مشاغل خانگی 8 میلیاردو 600 میلیون ریال برای شهرستان گمیشان در نظر گرفته شده است و این فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار در بین خانواده‌ها است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ارائه آموزش برای تسهیل در ایجاد اشتغال را امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید متناسب با ساختارها و نیازهای منطقه و فضای کسب و کار باشد تا ضمن ارائه تسهیلات در این مسیر به نتایج خوبی منتج شود.

وی توسعه اشتغال روستایی را از برنامه‌های دیگر عنوان کرد و گفت: تسهیلات اختصاصی با کارمزد4 درصد برای اشتغال روستایی وعشایری فرصت خوب دیگری است که می‌توان با ارائه طرح‌های اشتغالزایی ار آنها بهره برد.

مازندرانی با اشاره به مبحث کارورزی گفت: ادارات، شرکت‌ها و مراکز مختلف می‌توانند از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و از این پتانسیل خوب بهره‌مند شوند و این طرح به کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.